КНУТД
Київський національний університет технологій та дизайну

UA EN

 

Дисципліна вільного вибору студентів спеціальної професійної підготовки здобувачів освітнього ступеня «бакалавр» факультету дизайну (ДВСПП)

ОПИС МОДУЛЯ

 

Назва дисципліни: Художнє проектування (за фаховим спрямуванням).

Тип модуля: вільного вибору студента.

Семестри: 5 – 8.

Обсяг модуля: загальна кількість годин – 360; кількість кредитів ЄКТС – 12.

Результати навчання:

знати: засоби аналізу проектного завдання з урахуванням законів, правил та прийомів формоутворення та колористики, законів гармонізації, цілісності функції та структури; причини порушення основних принципів образно-художнього устрою об’єктів дизайну та шляхи їх усунення; індивідуальні морфологічні характеристики споживача;

вміти: розробляти дизайн-проекти різного призначення та стильового рішення, на основі сучасних інноваційних технологій; проводити аналіз проектного завдання з урахуванням законів, правил та прийомів формоутворення та колористики, законів гармонізації, цілісності функції та структури; виявляти причини порушення основних принципів та шляхи їх усунення; створювати дизайнерські образи, що мають високу естетичну, художню, соціальну цінність та безпосередньо впливають на духовний світ людини;

володіти: навичками створення художніх образів, спираючись на прийоми та принципи проектування об’ємно-просторового виробу; принципами організації пошуково-дослідної та проектної роботи, відпрацювання особистого почерку творчих рішень; здатністю гармонійно поєднувати формоутворюючі компоненти композиції, залежно від характеру форми;

здатен продемонструвати: розвиток проектного мислення, зорового сприйняття, асоціативного мислення, просторової уяви, почуття матеріалу, володіння мовою художньої виразності; навички розробки дизайн-проекти різного призначення та стильового рішення.

Програмні результати навчання: ПРН 2, ПРН 12, ПРН 25, ПРН 30.

Необхідні обов’язкові попередні й супутні модулі (пререквізити і кореквізити): основи рисунку, живопису та пластичної анатомії, образотворче мистецтво та художня творчість, основи композиції та кольорознавства (за видами дизайну); дизайн-графіка (за видами дизайну), художня і матеріальна культура (за видами дизайну), комплексне дизайн-проектування (за видами дизайну), передпроектний та проектний аналіз (за видами дизайну).

Зміст дисципліни: Діяльність людини у сфері дизайну. Основні принципи системного підходу до проектування костюма. Порівняльна характеристика методів розробки одягу (взуття) в різних системах проектування. Художні системи у промисловому та індивідуальному проектуванні одягу (взуття). Макросистема «гардероб споживача» як комплексна система художнього проектування одягу. Специфіка та засоби гармонізації структурних елементів «гардероб споживача». Тип споживача та формування раціонального гардеробу. Аксесуари та доповнення - їх вплив на формування стиля гардероба споживача. Особливості проектування костюма для дітей. Фактори впливу на принципи проектування дитячого одягу. Характеристика образно-проектних рішень дитячого костюма. Характеристика дитячих вікових груп та відображення їх психофізіологічних особливостей у костюмі. Формування раціонального гардеробу для дітей різних вікових груп. Сучасні тенденції та напрями в дизайні чоловічого одягу (взуття). Образ чоловіка як споживача сучасного модного одягу (взуття). Принципи розробки концепції, базових позицій та структури гардеробу чоловічого одягу.

Види навчальних занять: практичне, консультація.

Форми навчання: денна, заочна.

Методи навчання: словесний, пояснювально-демонстраційний, репродуктивний, дослідницький, метод проблемного викладання.

Методи контролю: усний (опитування), практичний (перегляд творчих робіт), письмовий (контрольна робота).

Форми підсумкового контролю: екзамен (5-8 семестр).

Засоби діагностики успішності навчання: завдання для практичних робіт, індивідуальні завдання, перелік питань, комплекти тестових завдань для тематичного та підсумкового контролів.

Мова навчання: українська.

*  зміст навчальної дисципліни викладається відповідно до фахового спрямування.