КНУТД
Київський національний університет технологій та дизайну

UA EN

 

Обов’язкова анотована дисципліна здобувачів освітнього ступеня «бакалавр» освітньо-професійної програми

ДИЗАЙН (ЗА ВИДАМИ)

ОПИС МОДУЛЯ

 

Назва дисципліни: Передпроектний та проектний аналіз (за видами дизайну).*

Тип модуля:  обов’язковий.

Семестр:   7

Обсяг модуля:  загальна кількість годин – 180; кількість кредитів ЄКТС – 6,0.

Результати навчання:

вміти: розробляти дизайн-проекти різного призначення та стильового рішення, використовуючи індивідуальні морфологічні та антропологічні характеристики споживача, застосовуючи практичні навички, гармонійно поєднувати формоутворюючі компоненти композиції, залежно від характеру форми; розробляти дизайн-проекти різного призначення та стильового рішення, на основі сучасних інноваційних технологій, використовуючи індивідуальні вимоги замовника, застосовуючи практичні навички

здатен продемонструвати: вміння аналізу проектного завдання з урахуванням законів, правил та прийомів формоутворення та колористики, законів гармонізації, цілісності функції та структури; виявляти причини порушення основних принципів та шляхи їх усунення; розвиток проектного мислення, а також його складових, зорового сприйняття, асоціативного мислення, художньої та просторової уяви, почуття матеріалу, володіння мовою художньої виразності.

Програмні результати навчання: ПРН 10, ПРН 22.

Необхідні обов’язкові попередні та супутні модулі (пререквізити і кореквізити): основи композицій та кольорознавства (за видами дизайну); художня і матеріальна культура; образотворче мистецтво та художня творчість; дизайн-графіка (за видами дизайну)

Зміст навчального модуля:  Передпроектний аналіз. Система чинників, що впливають на проектне рішення. Соціально-культурний та соціально-економічний аналіз проектної ситуації. Типологія дизайн-об’єктів. Аналіз архітектурної ситуації: просторово-планувальний, будівельно-конструктивний, інженерно-технічний. Огляд, обстеження, обмір. Аналіз нормативної літератури. Аналіз досвіду проектування аналогічних об’єктів: аналоги, прототипи, типові проекти та нормалі, рекомендації до проектування, наукові дослідження за темою проекта. Аналіз потреб та вимог замовника. Художньо-стильовий аналіз. Шляхи активізації наукової творчості за допомоги загальнонаукових принципів. Оформлення результатів передпроектного аналізу. Технічний звіт. Проектне завдання. Технічне завдання. Дизайн-концепція. Проектний аналіз. Поточна верифікація проектних пропозицій та рішень. Варіантне проектування. Вибір та затвердження проектних рішень. Методи та критерії поточної оцінки проектних рішень. Рецензування та експертиза дизайн-проектів та дизайн-об’єктів. Якість дизайн-проекта. Відповідність завданню. Відповідність нормативним вимогам. Художньо-культурна якість. Економічна доцільність. Внутрішня та зовнішня оцінка дизайн-проектів та дизайн-об’єктів. Методи та критерії оцінки проектних рішень. Критично-оглядова робота та види її оформлення

Види навчальних занять: практичне, консультація.

Форми навчання: денна, заочна.

Методи навчання: словесний, пояснювально-демонстраційний, репродуктивний, дослідницький, метод проблемного викладання.

Методи контролю: усний (виступи на практичних заняттях, усне опитування,  «мозковий штурм»), письмовий (вправи, завдання), тестовий

Форми підсумкового контролю: екзамен (семестр 7).

Засоби діагностики успішності навчання: індивідуальні завдання, вправи, перелік питань, комплекти тестових завдань для тематичного та підсумкового контролів.

Мова навчання:  українська.

 

*Модуль викладається за видами дизайну, окремо для кожної спеціалізації