КНУТД
Київський національний університет технологій та дизайну

UA EN

 

Дисципліна вільного вибору студентів спеціальної професійної підготовки здобувачів освітнього ступеня «магістр» факультету економіки та бізнесу (ДВСПП)

ОПИС МОДУЛЯ

 

Назва модуля: Управління конкурентними перевагами.

Тип модуля: вільного вибору студента.

Семестр  2

Обсяг модуля: загальна кількість годин – 120; кількість кредитів ЄКТС – 4.

Результати навчання:

знати: сутність та зміст управління конкурентними перевагами; еволюцію поглядів на конкуренцію; модель п’яти сил конкуренції в галузі; фактори, що впливають на конкурентні переваги підприємства; піраміду конкурентних переваг; управління конкурентними перевагами; взаємозв’язок конкурентних переваг, конкурентоспроможності продукції та конкурентоспроможності підприємства; умови забезпечення високої якості й ефективності управлінського рішення в системі управління конкурентоспроможністю підприємства; структуру системи забезпечення конкурентних переваг; методики оцінки конкурентоспроможності продукції, підприємств, конкурентного положення підприємств на ринку; конкурентні стратегії у сфері впровадження інновацій на підприємствах; напрями планування і програми забезпечення конкурентних переваг; методологічні основи управління якістю.

вміти: проводити аналіз конкурентних переваг різних об’єктів; проводити аналіз діяльності конкурентів і прогнозувати положення підприємств на ринку; будувати конкурентну карту ринку й систематизувати конкурентні переваги; обрати номенклатуру параметрів, які використовуються при оцінюванні конкурентоспроможності; обрати бази порівняння для оцінювання конкурентоспроможності; використовувати результати аналізу при розробці конкурентних стратегій підприємства; визначати напрями планування і розробляти програми підвищення конкурентоспроможності підприємства; системно управляти якістю і конкурентоспроможністю підприємства.

мати навички: вирішення управлінських проблем, які виникають при забезпеченні конкурентних переваг підприємства; проведення стратегічного аналізу різних об’єктів; узагальнення та ідентифікації конкурентних переваг різних об’єктів; використання інтегральної оцінки конкурентоспроможності продукції, підприємства, персоналу, торговельної марки тощо; прийняття конкурентоспроможних управлінських рішень у керуючій підсистемі; поєднання різних методів і розроблення оптимальних заходів щодо підвищення конкурентоспроможності різних об’єктів.

Програмні результати навчання: ПРН 5, ПРН 18, ПРН 20, ПРН 21, ПРН 24.

Необхідні обов’язкові попередні та супутні модулі (пререквізити і кореквізити): Управління змінами, управління проектами.

Зміст навчального модуля: Конкуренція як економічна категорія. Конкурентне середовище підприємства. Конкурентні переваги підприємства. Економічна сутність конкурентних переваг та конкурентоспроможності підприємств. Системний підхід до управління конкурентоспроможністю підприємства. Методики оцінки конкурентоспроможності продукції та підприємств. Конкурентна стратегія підприємств. Програми забезпечення конкурентних переваг підприємства. Менеджмент якості як фундамент забезпечення конкурентних переваг та конкурентоспроможності підприємства.

Види навчальних занять: лекція, практичне заняття, консультація, самостійна робота.

Форми навчання: денна, вечірня, заочна (дистанційна).

Методи навчання: словесний, пояснювально-демонстраційний, репродуктивний, дослідницький, метод проблемного викладання.

Методи контролю: усний, письмовий, тестовий, практичний.

Форми підсумкового контролю: екзамен (2 семестр).

Засоби діагностики успішності навчання: індивідуальні завдання, перелік питань, комплекти тестових завдань для тематичного та підсумкового контролів.

Мова навчання: українська.