КНУТД
Київський національний університет технологій та дизайну

UA EN

Обов’язкова анотована дисципліна здобувачів освітнього ступеня «бакалавр» освітньо-професійної програми

МАРКЕТИНГ

ОПИС МОДУЛЯ

 

Назва дисципліни: Економіка праці та соціально-трудові відносини.

Тип модуля: обов’язковий.

Семестр: 5.

Обсяг модуля: загальна кількість годин – 90; кількість кредитів ЄКТС – 3.

Результати навчання:

знати: суть та значення категорій «праця», «трудові ресурси», «трудовий потенціал», «ринок праці» тощо; суть соціально-трудових відносин (СТВ), систему СТВ, її структуру, принципи побудови, рівні та типи СТВ, основні закономірності формування СТВ у ринкових умовах; поняття і роль соціальних гарантій та соціальних стандартів; значення продуктивності праці, показники та методи її вимірювання; методи планування трудових показників; політику доходів та оплати праці; систему трудових показників; поняття рівня життя населення та чинники, що його визначають; проблеми соціального захисту населення;

вміти: проводити дослідження у соціально-трудовій сфері; визначати та аналізувати показники ефективного використання трудового потенціалу та інтенсивності його руху; визначати рівень зайнятості та безробіття, давати соціально-економічну оцінку цим процесам;

володіти навичками: використання методів нормування витрат праці; розрахунку трудових показників та знаходити взаємозв'язок між ними; вибирати раціональну форму та систему оплати праці для працівників; визначати рівень та вартість життя, планувати його підвищення; розрахунку трудових показників та методів їх вимірювання; методів планування трудових показників;

здатен продемонструвати: прогнозування змін у рівнях зайнятості та безробіття; виявляти резерви зростання продуктивності праці, зниження трудомісткості продукції, зменшення витрат робочого часу, економії фонду заробітної плати; аналізувати трудові показники з метою підвищення загальної ефективності виробництва.

Програмні результати навчання: ПРН 9, ПРН 10, ПРН 19, ПРН 20.

Необхідні обов’язкові попередні та супутні модулі (пререквізити і кореквізити): менеджмент, маркетинг, статистика, аналіз господарські діяльності, фінанси, гроші і кредит.

Зміст навчального модуля: Об’єкт, предмет і завдання дисципліни. Трудові ресурси і трудовий потенціал суспільства. Соціально-трудові відносини як система. Соціальне партнерство. Ринок праці та його регулювання. Соціально-трудові відносини зайнятості Моніторинг соціально-трудової сфери як інструмент регулювання й удосконалення соціально-трудових відносин. Міжнародна організація праці (МОП) та її вплив на формування соціально-трудових відносин. Організація і нормування праці. Продуктивність і ефективність праці. Політика доходів і оплата праці. Планування праці. Аналіз, звітність, аудит у сфері праці.

Види навчальних занять: лекція, практичне, семінарське, консультація.

Форми навчання: денна, заочна, заочна (дистанційна).

Методи навчання: словесний, пояснювально-демонстраційний, репродуктивний, дослідницький, метод проблемного викладання.

Методи контролю: усний, письмовий, тестовий, практичний.

Форми підсумкового контролю:екзамен (семестр 5).

Засоби діагностики успішності навчання: індивідуальні завдання, вправи, перелік питань, комплекти тестових завдань для тематичного та підсумкового контролів.

Мова навчання: українська.