КНУТД
Київський національний університет технологій та дизайну

UA EN

Обов’язкова анотована дисципліна здобувачів освітнього ступеня «бакалавр» освітньо-професійної програми

МАРКЕТИНГ

ОПИС МОДУЛЯ

 

Назва дисципліни: Маркетингова товарна політика.

Тип модуля: обов’язковий.

Семестр: 7.

Обсяг модуля: загальна кількість годин – 120; кількість кредитів ЄКТС – 4.

Результати навчання:

знати: питання щодо формування маркетингової товарної політики на підприємстві напрями вирішення завдань, пов’язаних з забезпеченням конкурентоспроможності товарів;

вміти: оптимізувати товарний асортимент, позиціонувати товар на ринку, управляти життєвим циклом товару, формувати товарну інноваційну політику.

Програмні результати навчання: ПРН 9, ПРН 10, ПРН 19, ПРН 20.

Необхідні обов’язкові попередні та супутні модулі (пререквізити і кореквізити): маркетинг, економіка підприємства, статистика, аналітичний маркетинг.

Зміст навчального модуля: Сутність товарної політики та її місце в маркетинговому управлінні. Зміст і завдання товарної політики. Мета й завдання, предмет та об'єкт товарної політики. Товари і послуги в маркетинговій діяльності. Поняття товару в маркетингу. Три рівні товару. Методи класифікації товарів споживацьких та промислового призначення. Особливості послуг як товару. Ціна як база порівняння товарів. Зв'язок ціни та якості товару. Ціна та престижність. Маркетингове розуміння якості як набору властивостей, що задовольняють потреби. «Тверда» та «м'яка» вартість товару. Привабливість товару для споживача та для виробника (посередника). АВС-аналіз, його застосування для рекомендацій щодо зміни складу асортименту. Поняття місткості, поточного та абсолютного потенціалу ринку. Чинники, що обумовлюють попит на товари споживчого та промислового призначення. Особливості кожного з ринків. Маркування як засіб диференціації товару. Переваги маркування для виробників, посередників, споживачів. Види торгових марок та їх характеристики. Управління плануванням і розробленням продукту. Сутність управління продуктом. Принципи формування асортименту виробником та посередником. Широта, глибина та порівнюваність асортименту. Розширення асортименту нарощуванням та насиченням. Організаційні форми управління товарами. Поняття життєвого циклу товару. Застосування концепції життєвого циклу. Характеристика стадій життєвого циклу. Обмеження моделі життєвого циклу. Поняття нового товару в маркетингу. Стадії процесу розробки нового товару. Товарні знаки, їх призначення та види. Особливості реєстрації товарних знаків. Кодування товарів. Коди UPC та EAN. Штрихове кодування ЕАН-14, ЕАН-8. Види упаковки. Функції упаковки. Етапи розробки упаковки. Сучасні проблеми упакування.

Види навчальних занять: лекція, практичне, консультація.

Форми навчання: денна, заочна, заочна (дистанційна).

Методи навчання: словесний, пояснювально-демонстраційний, репродуктивний, дослідницький, метод проблемного викладання.

Методи контролю: усний, письмовий, тестовий, практичний, графічний.

Форми підсумкового контролю: екзамен (семестр 7).

Засоби діагностики успішності навчання: індивідуальні завдання, вправи, перелік питань, комплекти тестових завдань для тематичного та підсумкового контролів.

Мова навчання: українська.