КНУТД
Київський національний університет технологій та дизайну

UA EN

 

Обов’язкова анотована дисципліна здобувачів освітнього ступеня «магістр» освітньо-професійної програми

ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА (ТЕХНОЛОГІЯ ВИРОБІВ ЛЕГКОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ)

ОПИС МОДУЛЯ

 

Назва дисципліни: Охорона праці в галузі та цивільний захист.

Тип модуля: обов’язковий.

Семестр: 1.

Обсяг модуля: загальна кількість годин ­ – 180; кількість кредитів ЄКТС – 6.

Результати навчання:

знати: основні поняття, визначення, безпеки життєдіяльності та роль системного аналізу у БЖД, концепцію прийнятного ризику, визначення рівня ризику, особливості сенсорних систем організму людини, вплив чинників на здоров’я людини, природні та техногенні небезпеки, техногенні та природні загрози та характер їхніх проявів і дії на людей, та навколишнє природне середовище, характеристику небезпечних геологічних процесів і явищ, класифікацію НС природного та техногенного характеру, основи законодавчого забезпечення та організаційно­-функціональну структуру захисту населення у НС;

вміти: розраховувати параметри ураження об’єктів, територій та людей в результаті вибуху газоповітряної суміші на відкритій місцевості, хімічної аварії та аварії на радіаційно­ небезпечному об’єкті. визначити розмір відшкодувань за наднормативні викиди та скиди у навколишнє природне середовище;

володіти: навичками визначати небезпечні та, шкідливі фактори, що створюються джерелами небезпек;

здатен продемонструвати: спроможність оцінювати та прогнозувати обстановку на об’єктах при вибухах газоповітряної суміші на відкритій місцевості, хімічної обстановки в районі аварії, радіаційної обстановки під час аварії на радіаційно­-небезпечному об’єкті, уміння визначати небезпечні та шкідливі фактори, що створюються джерелами небезпек, для людини та навколишнього середовища.

Програмні результати навчання: ПРН 3, ПРН 9, ПРН 14, ПРН 15.

Необхідні обов’язкові попередні та супутні модулі (пререквізити і кореквізити): дипломна магістерська робота (проект).

Зміст навчального модуля: категорійно­-понятійний апарат з безпеки життєдіяльності. Ризик, як кількісна оцінка небезпек. Природні загрози, характер їхніх проявів та дії на людей, тварин, рослин, об’єкти економіки. Техногенні небезпеки та їхні наслідки. Соціально­-політичні небезпеки, їхні види та особливості. Застосування ризик орієнтованого підходу. Моніторинг та аналіз виникнення і розвитку НС, планування з питань цивільного захисту, методи розрахунку зон ураження від техногенних вибухів і пожеж та противибуховий і протипожежний захист ОГ, прогнозування обстановки та планування заходів захисту в зонах радіоактивного, хімічного і біологічного зараження, оцінка інженерної обстановки та соціально економічних наслідків НС. Забезпечення заходів і дій в межах єдиної системи цивільного захисту.

Види навчальних занять: лекція, практичне, консультація .

Форми навчання: денна, заочна.

Методи навчання: словесний, пояснювально-демонстраційний, репродуктивний, дослідницький, метод проблемного викладання.

Методи контролю: письмовий (звіти з практичних занять, захист розрахунково­-графічної роботи), контрольна робота, усний (опитування), тестовий.

Форми підсумкового контролю: екзамен (семестр 1).

Засоби діагностики успішності навчання: індивідуальні завдання, вправи, перелік питань та комплекти тестових завдань для тематичного та підсумкового контролів.

Мова навчання:  українська.