КНУТД
Київський національний університет технологій та дизайну

UA EN

МІЖКАФЕДРАЛЬНИЙ СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ «АРТТЕРАПІЯ ЯК ЗАСІБ ТВОРЧОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ» В КОНТЕКСТІ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ’Я ТА ПСИХОСОЦІАЛЬНОЇ ПІДТРИМКИ

Мистецтво – невидимий місток, що поєднує два протилежні світи: світ фантазії та реальності. Часто таємні бажання, підсвідомі почуття та емоції легше викласти у творчості, ніж виразити у словесній формі. Головна мета використання арттерапії – гармонізація особистості через розвиток уміння самовираження та самопізнання, що має важливе значення, особливо нині в умовах воєнного стану через повномасштабне вторгнення росії в Україну.

28 лютого 2024 року в Київському національному університеті технологій та дизайну відбувся міжкафедральний семінар-практикум з теми «Арттерапія як засіб творчої самореалізації». Захід було організовано кафедрами професійної освіти в сфері технологій та дизайну та філософії та культурології.. У роботі семінару взяли участь здобувачі вищої освіти першого (бакалаврського) рівня освітніх програм «Психологія» та «Візуальне мистецтво та менеджмент культурних проєктів» та науково-педагогічні працівники кафедр. Мета семінару-практикуму полягала в ознайомленні з можливостями арттерапії; формуванні навичок позитивного ставлення до себе та оточуючих через мистецтво, підведення до усвідомлення своєї внутрішньої сутності, унікальності та неповторності.


Модерувала захід Римма Кириченко, кандидат психологічних наук, керівник центру психологічної підтримки КНУТД.

У рамках роботи міжкафедрального семінару-практикуму було оприлюднено доповіді, зокрема, Дарина Черняк, кандидат соціологічних наук, доцент кафедри філософії та культурології, розкрила питання впливу музики на психоемоційний стан та ментальне здоров’я особистості, а також ролі та перспектив використання музикотерапії в сучасній медицині, психологічній та педагогічній практиці. Зокрема, увага здобувачів вищої освіти була зосереджена на тому, що музику сучасні науковці визначають як один із засобів емоційної регуляції психічної активності людини, удосконалення її емоційного інтелекту, розкриття творчого потенціалу, встановлення соціальних відносин та соціальної згуртованості.

Продовжили захід здобувачки освіти 1 курсу першого (бакалаврського) рівня освітньої програми «Психологія» Альона Ковальова та Ангеліна Чумак. Студентки виступили з доповіддю «Зцілення мистецтвом або арттерапія для дітей та дорослих» (науковий керівник Римма Кириченко, доцент кафедри професійної освіти в сфері технологій та дизайну). Доповідачки окреслили спектр проблем, що розв’язуються за допомогою різних технік арттерапії, а саме: внутрішні та міжособистісні конфлікти, кризові стани, травми, екзистенціальні та вікові кризи, втрати, постстресові ситуації тощо. Арттерапія відкриває простір для творчих пошуків психолога, адже сприйняття і перероблення образної інформації мають рівнозначну цінність і доповнюють одне одного. Кращого інструменту, ніж казка, малюнок, гра, розповідь, людство ще не вигадало. Методи арттерапії допомагають формувати особистість, її світогляд, життєві стратегії та сценарії, навчаючи людину бути творцем власного життя. Було розглянуто поняття арттерапії, різноманітність її напрямів та видів, а саме: бібліо-, казко-, кольоро-, фото-, відео-, музико-, ігро-, анімаційна терапія, оригамі, робота з глиною, піском тощо.

Алла Колодяжна, кандидат психологічних наук, доцент кафедри професійної освіти в сфері технологій та дизайну, звернула увагу учасників семінару-практикуму на феномен популярності арттерапії, як сучасного способу саморегуляції і розвитку особистості в кризових умовах, зцілення засобами творчості та мистецтва та провела зі студентами творчий воркшоп із використанням техніки скрапбукінгу.

 

 

Фотосесія з власними витворами

 

Семінар став для учасників не лише майданчиком здобуття нових знань, умінь та навичок, а й новим досвідом та суттєвою психоемоційною підтримкою. Все буде Україна!

04.03.2024