КНУТД
Київський національний університет технологій та дизайну

UA RU EN

МІЖНАРОДНИЙ КОНКУРС МОЛОДИХ МОДЕЛЬЄРІВ-ДИЗАЙНЕРІВ «ПЕЧЕРСЬКІ КАШТАНИ»

 

Президент конкурсу: ректор КНУТД, проф. Грищенко Іван Михайлович

Директор конкурсу: Шевчук Олена Володимирівна

Адреса: 01011 м. Київ, вул. Немировича-Данченка, 2, навчальний корпус 4, Студентський будинок моди

Телефон для довідок: +38044-256-21-12, +38068-866-45-02

e-mail: [email protected]

 

 

Фільм «Печерські Каштани» - історія конкурсу»
Положення конкурсу «Печерські Каштани»
Свідоцтво на знак для товарів і послуг

 

Пост-релізи:

 

 

 

УМОВИ УЧАСТІ

у XХІІ Міжнародному конкурсі молодих дизайнерів

«Печерські каштани»  

 

Оргкомітет конкурсу повідомляє про початок реєстрації на  ХХІІ Міжнародний конкурс молодих дизайнерів «Печерcькі каштани» і запрошує взяти участь у конкурсній програмі, яка відбудеться  з 05 червня – 20 червня 2022 року.

Організація проведення конкурсу

Організаційне, методичне та інформаційне забезпечення Конкурсу здійснює КНУТД.

 До оргкомітету Конкурсу входять провідні науково-педагогічні працівники факультетів дизайну, індустрії моди, коледжів КНУТД, партнерів університету зі складу профільних українських і зарубіжних навчальних закладів, підприємств тощо.

Офіційні мови конкурсу: українська, англійська.

Склад журі

Журі формується з провідних фахівців галузі індустрії моди, представників засобів масової інформації. Для більш професійного оцінювання конкурсних робіт у кожному підконкурсі працює окреме журі.

Нагородження учасників конкурсу

Визначення переможців Конкурсу здійснює журі: визначаються перші три місця у кожній номінації кожного конкурсу (журі залишає за собою право присудження в кожній номінації від одного до трьох місць), Гран-Прі обирається з колекцій конкурсів Одягу, Взуття та Аксесуарів.

Усі учасники півфіналів і фіналу Конкурсу отримують дипломи учасників.

Порядок проведення конкурсу 

Конкурс передбачає три професійні конкурси: одягу; взуття та аксесуарів; текстилю.

Конкурс проводиться  двома  етапами:

перший – учасники готують свої роботи та надсилають їх для оцінювання (професійне журі дистанційно переглядає роботи та вирішує проходження в наступний фінальний етап);

другий – фінальний  (професійне та компетентне журі обговорює та затверджує оцінки, визначає переможців).

Участь у конкурсній програмі є можливою за умови подачі заяви про участь.

 

Професійні конкурси відбуваються за такими номінаціями:

ОДЯГ

(жіночий, чоловічий, дитячий)

ВЗУТТЯ та АКСЕСУАРИ

ТЕКСТИЛЬ

PRET-A-PORTER

 PRET-A-PORTER

Гобелен  (абакан)

PRET-A-PORTER

De Lux

Батік

FOLK

PRET-A-PORTER

De Lux

Печворк (квілт)

PRO-ART

PRO-ART

 

Вишивка

SPECIAL

(спорт, корпоративний, для танців, рабочий одяг тощо)

Лялька

Макети малюнків для тканин

 

EKO - FASHION

ACCESSORIES

 

 

Інтер’єр (макет)

EKO - FASHION

 

ВИМОГИ ДО КОНКУРСНИХ РОБІТ (ОДЯГ, ВЗУТТЯ та АКСЕСУАРИ)

Кожен учасник конкурсу має право брати участь у декількох номінаціях.

Колекція (для конкурсу одягу)  має складатися (на вибір авторів) з одного з двох варіантів:

  • Ескізи, у яких представлено від 3 до 7 моделей та виконана в матеріалі 1 творча модель, що представляє найбільш яскравий творчий образ спроєктованої колекції.
  • У вигляді творчої ескізної пропозиції, яка представлена модельним рядом ескізів колекції в кількості 7–15 одиниць у кольоровому вирішенні.
  • Колекція (для конкурсу взуття та аксесуарів) має складатися  (на вибір авторів) з одного з двох варіантів:
  • Ескізи, у яких представлено від 3 до 5 моделей та виконана в матеріалі 1 творча модель, що представляє найбільш яскравий творчий образ спроєктованої колекції.
  • У вигляді творчої ескізної пропозиції, яка представлена модельним рядом ескізів колекції в кількості 5–7 одиниць у кольоровому вирішенні.

Кількість авторів колекції не більше 2-х.

Процес оцінювання:

Оцінювання колекцій відбувається наступним чином:

  • Журі оцінює кожну колекцію за 30-ти бальною шкалою;
  • Усі бали підсумовуються і виводиться середнє значення (за винятком питання щодо різної кількості журі);
  • Обговорення членами журі (підсумок балів корегується результатами обговорень).

Критерії оцінювання:

Колекція  –  як художня система (композиційний зв’язок моделей у колекції).

Колекція – як стилістичне узагальнення.

Колекція – як засіб емоційної художньої виразності.

Колекція – як зразок композиційної майстерності (якість підбору матеріалів, колористичної гами, конструктивно-технологічне опрацювання).

Колекція  – як концептуальна модель (використання принципово нових ідей, форм, матеріалів і технологій).

Колекція  – як перспективний напрям моди.

ВИМОГИ ДО КОНКУРСНИХ РОБІТ (ТЕКСТИЛЬ)

  • Гобелен (текстильна пластика та скульптура (абакан)): інтер’єрне панно, аксесуари (сумки, пояси, головні убори, прикраси тощо) – 1–3 роботи.
  • Батік: інтер’єрне панно, костюм, аксесуари (сумки, пояси, шарфи, головні убори тощо) – 1–3 роботи.
  • Печворк (квілт) – клаптикова техніка: текстильні скульптури, одяг, аксесуари, постільна білизна, ковдри, подушки тощо – 1–3 роботи.
  • Вишивка (нитки, бісер, стрічки) – інтер’єрне панно, аксесуари, одяг тощо – 1–3 роботи.
  • Лялька: техніка не обмежена, 1–3 роботи від автора.
  •  Макети малюнків для тканин та Інтер’єру: макети подаються в ручному виконанні (оформленими в паспарту) або виконаними в будь-який з комп’ютерних програм (у роздрукованому вигляді) – не менше 3-х макетів.

Критерії оцінок: художня виразність та оригінальність (використання принципово нових ідей, форм, матеріалів і технологій). Журі залишає за собою право присудження в кожній номінації від 1-го до 3-х місць. Кращі вироби будуть введені у виробництво.

 

Організаційні внески: БЕЗКОШТОВНО

 

КОНКУРСНІ МАТЕРІАЛИ І ТЕРМІНИ ЇХ НАДАННЯ ДО ОРГКОМІТЕТУ

1. До 15.06.2022 року учасники конкурсу мають заповнити форму онлайн-реєстрації  http://surl.li/bhvcq  та надіслати свої роботи до організаційного комітету.     

2. 15.06.2022 – 17.06.2022 – перегляд колекцій членами журі.

3. 17.06.202 – 18.06.2022 – підбиття підсумків конкурсу.

4. 20.06.2022 – фінал, визначення переможців: Гран-Прі та перші три місця у кожній номінації, нагородження.

 

Більш детальна інформація про конкурс за покликанням: https://knutd.edu.ua/pod-ta-publkats/fests-and-contests/pechersk-kashtani/

Директор конкурсу: Олена Шевчук  +380934240518; +380688664502

FB https://www.facebook.com/groups/studentcenteroffashion

IN https://www.instagram.com/studentcenteroffashion/

 

 

Історія

За ініціативи Київського національного університету технологій та дизайну під патронатом Міністерства Освіти і науки, молоді та спорту України Міжнародний конкурс молодих модельєрів-дизайнерів «Печерські каштани» проводиться з 2001 року.

Світ української моди називає цей конкурс студентським, адже у ньому беруть участь лише студенти. Починаючі модельєри-дизайнери вчаться розмовляти мовою створеного ними ж образу, намагаються висловити себе через форму того чи іншого костюма.

Чотириденні півфінальні покази, досить жорсткий відбір професійного журі – і нарешті, заключний етап (фінал) – щасливі переможці і учасники, які встигають стати справжніми друзями. Так щороку проходить конкурс, а «модні» критики вже не вперше відзначають високий рівень конкурсантів та зазначають, що проведення подібного конкурсу необхідне для розвитку української моди та висвітлення нових імен.

Сьогодення професійного світу моди живе у окремому просторі так званих “Fashion Week”-ів, крокує за напрямом світових тенденцій, виблискує на сторінках “глянців”. Але були часи, коли поняття “мода”, було “матове” і мало на меті лише достатню функціональність. Саме за тих часів (1955 р.), коли студентів ВНЗ легкої промисловості готували як фахівців масового виробництва, і були започатковані перші кроки до індивідуального прояву творчих фантазій студентів тоді ще Київського технологічного інституту легкої промисловості. Це були покази дипломних робіт студентів швейних спеціальностей і мали назву з огляду на використання найдешевших матеріалів (переважно ситців) «Ситцеві бали».

 

Ситцевий бал (1955 р.)

 

 

Студентські колекції 80-х і 90-х років

Після заснування в 1988 році в інституті Студентського будинку моди подібні заходи стали щорічними.

В 2001 році, коли колишньому ДАЛПУ було надано статус Київського національного університету технологій та дизайну, радою університету було запропоновано створити не просто перегляд робіт, а конкурс, який того ж року здобув міжнародного статусу та отримав назву «Печерські каштани». Ця назва є символічною, адже університет знаходиться в старовинному центрі столиці України – на Печерську, де кожного травня, коли відбувається конкурс, розквітають каштани. Логотип конкурсу найточніше передає поєднання граціозної краси з листям каштану, як символ молодих паростків моди.

 

Колекції учасників конкурсу «Печерські каштани» 2001-2010 рр.

Щорічно в конкурсі беруть участь понад 200 конкурсантів з різних міст України, країн СНД та Європи. Цільова глядацька аудиторія, що становить блтзько 5000 чоловік, складається зі студентства, провідних фахівців індустрії моди та шоу-бізнесу, керівників та власників підприємств легкої промисловості, закордонних гостей.

Тому, засновник такого масштабного конкурсу, як «Печерські каштани», Київський національний університет технологій та дизайну, зокрема факультет дизайну та Студентський будинок Моди як безпосередній виконавець та організатор заходу, одним зі своїх головних завдань бачать надання талановитій молоді України та зарубіжних країн можливостей встановлення творчих контактів, обміну досвідом, спілкування з провідними дизайнерами – творцями сучасної та майбутньої моди, об'єднання їх інтелектуального та практичного досвіду, взаємозбагачення культурними і національними традиціями, налагодження дружніх відносин та співпраці. Крім того – відзначення початківців, майбутніх фахівців у сфері дизайну, художнього моделювання, конструювання та технології виготовлення одягу, взуття, аксесуарів, текстильних виробів дає можливість познайомити з роботою молодих спеціалістів потенційних роботодавців, що безсумнівно розширює можливості працевлаштування молоді. А це сьогодні надзвичайно актуальна проблема для будь-якого студента.

Розуміючи це, викладачі КНУТД всіма силами намагаються допомогти молоді, яка дійсно відчуває в собі покликання дизайнера.