КНУТД
Київський національний університет технологій та дизайну

UA EN

МІЖНАРОДНИЙ КОНКУРС МОЛОДИХ МОДЕЛЬЄРІВ-ДИЗАЙНЕРІВ «ПЕЧЕРСЬКІ КАШТАНИ»

 

Президент конкурсу: ректор КНУТД Іван ГРИЩЕНКО, д.е.н., проф., акад. НАПН України

Директор конкурсу: Марина КОЛОСНІЧЕНКО, директор студентського Центру моди, креативних ідей та творчості, д.т.н., проф.

Адреса: 01011 м. Київ, вул. Мала Шияновська (Немировича-Данченка), 2, навчальний корпус 4, Студентський Центр моди, креативних ідей та творчості

Контактні телефони: +38044-256-21-12, +38097-074-39-25, +38097-545-59-79

e-mail: [email protected]

 

 

Фільм «Печерські Каштани» - історія конкурсу»
Положення конкурсу «Печерські Каштани»
Свідоцтво на знак для товарів і послуг

 

Пост-релізи:

 

 

 

УМОВИ УЧАСТІ

у XХІІІ Міжнародному конкурсі молодих дизайнерів

«Печерські каштани»  

 

Оргкомітет конкурсу повідомляє про початок реєстрації на  ХХІІІ Міжнародний конкурс молодих дизайнерів «Печерcькі каштани» і запрошує взяти участь у конкурсній програмі, яка відбудеться з 12 червня — 1 липня 2023.

Організація проведення конкурсу

Організаційне, методичне та інформаційне забезпечення Конкурсу здійснює КНУТД.

До оргкомітету Конкурсу входять провідні науково-педагогічні працівники факультетів дизайну, мистецтв і моди, коледжів КНУТД, партнерів Університету зі складу профільних українських і зарубіжних навчальних закладів, підприємств тощо.

Офіційні мови конкурсу: українська, англійська.

Склад журі

Журі формується з провідних фахівців галузі моди, представників засобів масової інформації, дизайнерів, які є відомими професіоналами в галузі індустрії моди в Україні та за її межами. Для більш професійного оцінювання конкурсних робіт у кожній номінації працює окреме журі.

Нагородження учасників конкурсу

Визначення переможців Конкурсу здійснює журі: визначаються перші три місця у кожній номінації серед робіт колекцій одягу, виготовлених в матеріалі, та серед ескізних пропозицій, Гран-Прі обирається з колекцій номінацій Одяг; Взуття та аксесуари.

Усі учасники Конкурсу отримують сертифікати учасників.

Порядок проведення конкурсу 

Визначення переможців у номінаціях Одяг; Взуття та аксесуари проводяться у два етапи:

перший (відбірковий) – журі переглядає роботи та визначає учасників наступного етапу;

другий (фінальний) – журі виставляє бали та визначає переможців Конкурсу. Учасники, які пройшли у фінал, демонструють свої колекції на фінальному показі.

Участь у конкурсній програмі є можливою за умови подачі заявки про участь та робіт, що відповідають вимогам.

 

Конкурс проводиться за такими номінаціями:

Номінація

ОДЯГ

 

Pret-a-porter

Pret-a-porter De Lux

Folk

Pro-Art

Special

(спортивний, корпоративний, робочий одяг тощо)

Eco fashion

ВЗУТТЯ

та

АКСЕСУАРИ

Pret-a-porter

Pret-a-porter De Lux

Pro-Art

Eco fashion

Accessories

ТЕКСТИЛЬ

Гобелен  (абакан)

Батік

Печворк (квілт)

Вишивка

Лялька

Макети рисунків для тканин

Інтер’єр (макет)

 

ВИМОГИ ДО КОНКУРСНИХ РОБІТ (ОДЯГ, ВЗУТТЯ та АКСЕСУАРИ)

Кожен учасник конкурсу має право брати участь у кількох номінаціях (у тому числі в кількох одночасно, але з різними конкурсними роботами). Обов’язкова умова: роботи є авторськими, оригінальними.

Колекція (для номінацій Одяг; Взуття та аксесуари) повинна складатися з виробів, виготовлених в матеріалі (3-7 моделей) або ескізних пропозицій       колекцій виробів (7-15 моделей).

Зображення робіт у матеріалі можуть бути представлені у вигляді відео або слайдшоу  (формати: MOV, MPG, MP4, AVI).   

Ескізна пропозиція колекції у кольоровому рішенні може бути представлена у вигляді фото (формати: JPEG, PNG, PDF).

Процес оцінювання:

Оцінювання колекцій відбувається наступним чином:

  • Журі оцінює кожну колекцію за 30-ти бальною шкалою;
  • Усі бали підсумовуються і виводиться середнє значення;
  • Обговорення членами журі (підсумок балів корегується результатами обговорень).

Критерії оцінювання:

Колекція  –  як художня система (композиційний зв’язок моделей у колекції).

Колекція – як стилістичне узагальнення.

Колекція – як засіб емоційної художньої виразності.

Колекція – як зразок композиційної майстерності (якість підбору матеріалів, колористичної гами, конструктивно-технологічне опрацювання).

Колекція  – як концептуальна модель (використання нових ідей, форм, матеріалів і технологій).

Колекція  – як перспективний напрям моди.

 

ВИМОГИ ДО КОНКУРСНИХ РОБІТ (ТЕКСТИЛЬ)

Повинно бути представлено 1-3 роботи виготовлені у матеріалі.

  • Гобелен (текстильна пластика та скульптура (абакан)): інтер’єрне панно, аксесуари (сумки, пояси, головні убори, прикраси тощо). 
  • Батік: інтер’єрне панно, костюм, аксесуари (сумки, пояси, шарфи, головні убори тощо).
  • Печворк (квілт) – клаптикова техніка: текстильні скульптури, одяг, аксесуари, постільна білизна, ковдри, подушки тощо. 
  • Вишивка (нитки, бісер, стрічки) – інтер’єрне панно, аксесуари, одяг тощо.
  • Лялька: техніка не обмежена.
  • Макети малюнків для тканин та Інтер’єру: макети подаються в ручному виконанні (оформленими в паспарту) або виконаними в будь-який з комп’ютерних програм (у роздрукованому вигляді).

Зображення виробів робіт у матеріалі можуть бути представлені у вигляді відео або слайдшоу  (формат JPEG, PNG, PDF).

Ескізна пропозиція у кольоровому рішенні може бути представлена у вигляді фото (формат JPEG, PNG, PDF).

Критерії оцінок:  художня виразність та оригінальність (використання нових ідей, форм, матеріалів і технологій). Журі залишає за собою право присудження в кожній номінації від 1-го до 3-х місць. 

 

Вимоги до відеоматеріалів, що надсилаються на конкурс:

Параметр відеоматеріалу

Характеристика вимоги

Тривалість відео

Не більше 120 секунд.

(Відео може мати меншу тривалість, це залежить від кількості одиниць колекції).

Зміст відео

1. Відео має бути лаконічним, не містити зайвого простору чи об’єктів, які не є частиною конкурсної колекції чи її доповненням.

2. Світло повинно бути достатнім для детального розгляду всіх частин колекції. На відео не повинно бути провалів у світлі та тіні*, що може перешкоджати розгляду колекції.

3. Кольорова передача має бути натуральною, не спотворюючи справжні відтінки.

 

*Провали – місця, в яких текстура об’єкту не визначається через недостатню або надмірну кількість світла.

Ідентифікація відео

На початку відео обов’язково має бути вказана назва колекції.

Роздільна здатність

Відео необхідно завантажувати в одній із наступних роздільних здатностей:

1920х1080

2048х1080

3840х2160

4096х2304

4096х2304

Формат відеофайлу

Відео необхідно направляти в одному з таких форматів:

MOV

MPG

MP4

AVI

З метою отримання якісного відео рекомендуємо використовувати  професійні інструменти перекодування , зокрема, Adobe Media Encoder.

 

Організаційні внески: БЕЗКОШТОВНО

 

КОНКУРСНІ МАТЕРІАЛИ І ТЕРМІНИ ЇХ НАДАННЯ ДО ОРГКОМІТЕТУ

1. До 12.06.2023 року учасники конкурсу мають заповнити форму онлайн-реєстрації  http://surl.li/bhvcq  та надіслати свої роботи до організаційного комітету.     

2. 19.06.2023 – перегляд колекцій робіт членами журі.

3. 19.06.2023 – 22.06.2023 – підбиття підсумків конкурсу.

4. 01.07.2023  фінал, визначення переможців: Гран-Прі та перші три місця у кожній номінації, нагородження переможців.

 

Більш детальна інформація про конкурс за покликанням: https://knutd.edu.ua/pod-ta-publkats/fests-and-contests/pechersk-kashtani/

Директор конкурсу: Юлія Бойко +380985158455

FB https://www.facebook.com/groups/studentcenteroffashion

IN https://www.instagram.com/studentcenteroffashion/

 

 

Історія

За ініціативи Київського національного університету технологій та дизайну під патронатом Міністерства Освіти і науки, молоді та спорту України Міжнародний конкурс молодих модельєрів-дизайнерів «Печерські каштани» проводиться з 2001 року.

Світ української моди називає цей конкурс студентським, адже у ньому беруть участь лише студенти. Починаючі модельєри-дизайнери вчаться розмовляти мовою створеного ними ж образу, намагаються висловити себе через форму того чи іншого костюма.

Чотириденні півфінальні покази, досить жорсткий відбір професійного журі – і нарешті, заключний етап (фінал) – щасливі переможці і учасники, які встигають стати справжніми друзями. Так щороку проходить конкурс, а «модні» критики вже не вперше відзначають високий рівень конкурсантів та зазначають, що проведення подібного конкурсу необхідне для розвитку української моди та висвітлення нових імен.

Сьогодення професійного світу моди живе у окремому просторі так званих “Fashion Week”-ів, крокує за напрямом світових тенденцій, виблискує на сторінках “глянців”. Але були часи, коли поняття “мода”, було “матове” і мало на меті лише достатню функціональність. Саме за тих часів (1955 р.), коли студентів ВНЗ легкої промисловості готували як фахівців масового виробництва, і були започатковані перші кроки до індивідуального прояву творчих фантазій студентів тоді ще Київського технологічного інституту легкої промисловості. Це були покази дипломних робіт студентів швейних спеціальностей і мали назву з огляду на використання найдешевших матеріалів (переважно ситців) «Ситцеві бали».

 

Ситцевий бал (1955 р.)

 

 

Студентські колекції 80-х і 90-х років

Після заснування в 1988 році в інституті Студентського будинку моди подібні заходи стали щорічними.

В 2001 році, коли колишньому ДАЛПУ було надано статус Київського національного університету технологій та дизайну, радою університету було запропоновано створити не просто перегляд робіт, а конкурс, який того ж року здобув міжнародного статусу та отримав назву «Печерські каштани». Ця назва є символічною, адже університет знаходиться в старовинному центрі столиці України – на Печерську, де кожного травня, коли відбувається конкурс, розквітають каштани. Логотип конкурсу найточніше передає поєднання граціозної краси з листям каштану, як символ молодих паростків моди.

 

Колекції учасників конкурсу «Печерські каштани» 2001-2010 рр.

Щорічно в конкурсі беруть участь понад 200 конкурсантів з різних міст України, країн СНД та Європи. Цільова глядацька аудиторія, що становить блтзько 5000 чоловік, складається зі студентства, провідних фахівців індустрії моди та шоу-бізнесу, керівників та власників підприємств легкої промисловості, закордонних гостей.

Тому, засновник такого масштабного конкурсу, як «Печерські каштани», Київський національний університет технологій та дизайну, зокрема факультет дизайну та Студентський будинок Моди як безпосередній виконавець та організатор заходу, одним зі своїх головних завдань бачать надання талановитій молоді України та зарубіжних країн можливостей встановлення творчих контактів, обміну досвідом, спілкування з провідними дизайнерами – творцями сучасної та майбутньої моди, об'єднання їх інтелектуального та практичного досвіду, взаємозбагачення культурними і національними традиціями, налагодження дружніх відносин та співпраці. Крім того – відзначення початківців, майбутніх фахівців у сфері дизайну, художнього моделювання, конструювання та технології виготовлення одягу, взуття, аксесуарів, текстильних виробів дає можливість познайомити з роботою молодих спеціалістів потенційних роботодавців, що безсумнівно розширює можливості працевлаштування молоді. А це сьогодні надзвичайно актуальна проблема для будь-якого студента.

Розуміючи це, викладачі КНУТД всіма силами намагаються допомогти молоді, яка дійсно відчуває в собі покликання дизайнера.