Дисципліна вільного вибору студентів спеціальної професійної підготовки здобувачів освітнього ступеня «бакалавр» факультету хімічних та біофармацевтичних технологій (ДВСПП)
ОПИС МОДУЛЯ
Назва дисципліни: Фізика та хімія протеїнів.
Тип модуля: вільного вибору студента.
Семестр 5.
Обсяг модуля: загальна кількість годин – 270; кількість кредитів ЄКТС – 9.
Результати навчання:
знати: теоретичні основи фундаментальних наук і методів аналізу; класифікацію, загальні ознаки, будову та фізико-хімічні властивості протеїнів; білкові речовини шкірного покриву тварин, шкіри та хутра; ферменти як специфічні протеїни з особливими біологічними властивостями;
вміти: розкривати суть і значення понять та законів; застосовувати набуті знання для пояснення зміни білкових речовин шкури тварин під час виготовлення натуральних шкіри і хутра та виробів з них;
володіти навичками: інтегрування інформації та формулювання думки щодо об’єкта в цілому; виконання кількісного та якісного аналізу протеїнів в лабораторних і промислових умовах;
здатен продемонструвати: володіння термінами, розуміння існуючих закономірностей; обізнаність з основними методами аналізу протеїнів.
Програмні результати навчання: ПРН 6, ПРН 11.
Необхідні обов’язкові попередні та супутні модулі (пререквізити і кореквізити): загальна та неорганічна хімія, фізика, органічна хімія, фізична та колоїдна хімія, якісний та кількісний аналіз, хімія і технологія шкіри та хутра.
Зміст навчального модуля: Загальні уявлення про протеїни: загальні ознаки; елементарний та амінокислотний склад, властивості розчинів, загальна схема будови, класифікація та біологічні особливості, методи якісного та кількісного аналізу. Білкові речовини шкірного покриву тварин: загальне уявлення; колаген; кератин; другорядні білки шкури (еластин, ретикулін, прості та складні глобулярні протеїни). Ферменти як специфічні протеїни з особливими біологічними властивостями: загальні відомості, класифікація, будова, властивості, механізм дії, застосування у шкіряно-хутровому виробництві.
Види навчальних занять: лекція, практичне, лабораторне, консультація.
Форма навчання: денна, заочна.
Методи навчання: словесний, пояснювально-демонстраційний, репродуктивний, метод проблемного викладання, дослідницький.
Методи контролю: усний, письмовий, тестовий.
Форми підсумкового контролю: екзамен (семестр 5).
Засоби діагностики успішності навчання: індивідуальне завдання, тести, питання для поточного і підсумкового контролю.
Мова навчання: українська.