КНУТД
Київський національний університет технологій та дизайну

UA EN

 

Дисципліна вільного вибору студентів спеціальної професійної підготовки здобувачів освітнього ступеня «бакалавр» факультету хімічних та біофармацевтичних технологій (ДВСПП)

ОПИС МОДУЛЯ

 

Назва дисципліни: Конструкційні матеріали та способи захисту від корозії.

Тип модуля: вільного вибору студента.

Семестри:   5, 6, 7.

Обсяг модуля:  загальна кількість годин – 450;  кількість  кредитів  ЄКТС  – 15.

Результати навчання.

знати :  основні типи кристалічних структур, процеси дифузії, дефектність та хімічні реакції в твердих тілах; теоретичні основи виробництва електролізом неорганічних та органічних сполук, металів; технологічні схеми їх виробництва; технологічні та енергетичні розрахунки в виробництві хімічних продуктів та металів електролізом;  спектр новітніх матеріалів конструкцій: метали, полімери, комбіновані матеріали; фактори руйнування матеріалів; методи електрохімічного захисту матеріалів; діаграми одно- та двофазних систем, склад корозійностійких сплавів та сфери їх практичного застосування;

вміти: пояснювати, як будова речовин пов’язана з їх хімічними властивостями, прогнозувати на базі одержаних знань нові специфічні властивості твердих речовин;  складати баланс робочої напруги на електролізері; розраховувати питомі витрати електроенергії при при електролізі; проводити грунтовний вибір металевих покриттів згідно вимог споживача, умов експлуатації виробів,  використовувати шкалу потенціалів та десятибальну шкалу корозійної стійкості металів як основу оцінки якості конструкції;

здатен продемонструвати: володіння знаннями для передбачення нових специфічних властивостей твердих речовин, що застосовуються в сучасних технологіях, здатність складати матеріальний баланс та визначити витрати сировини при виробництві продуктів електролізом; проведення розрахунків необхідних технологічних параметрів та реагентів для оптимізації процесу нанесення необхідних гальванічних покриттів, використання набутих знань для досягнення кращих економічних  показників та підвищення енергоефективності;

володіти навичками:  оцінки якості конструкцій за шкалою корозійної стійкості металів та передбачати ризики руйнування матеріалів; передбачати оптимальні методи захисту металів від хімічної та електрохімічної корозії, вибору оптимальних конструкційних матеріалів;

самостійно вирішувати: технологічні задачі та проблеми, пов'язані з раціональним вибором конструкційних матеріалів та умовами їх експлуатації;

здатність працювати в групі: бути членом колетиву при проведенні та обговоренні результатів роботи.

Програмні результати навчання:  ПРН 8, ПРН 19.

Необхідні обов’язкові попередні та супутні модулі (пререквізити і кореквізити):

загальна та неорганічна хімія, фізика, якісний та кількісний аналіз, фізична та колоїдна хімія, електрохімія.

Зміст навчального модуля: елементи зонної теорії твердого тіла; основні типи кристалічних структур та елементи симетрії кристалів; процеси дифузії, дефектність та основні хімічні реакції, що протікають в твердих тілах. Теоретичні основи виробництва електролізом металів, неорганічних та органічних сполук; технологічні схеми їх виробництва; теплові розрахунки в виробництві хімічних сполук; конструкційні матеріали для проведення електролізу. Теоретичні основи гальваностегії та гідроелектрометалургії, Класифікація конструкційних матеріалів та характеристика методів їх руйнування; методи електрохімічного захисту матеріалів.

Види навчальних занять: лекція, практичне, лабораторне, консультація.

Форми навчання: денна, заочна.

Методи навчання: словесний, пояснювально-демонстраційний, дослідницький.

Методи контролю: усний (усне опитування), письмовий (індивідуальні завдання, задачі, звіти по лабораторних роботах), тестовий, лабораторний.

Підсумковий контроль: екзамен (семестр 5), залік (семестри: 6, 7 семестри).

Засоби діагностики успішності навчання: індивідуальні завдання, перелік питань для модульного, підсумкового контролю та захисту лабораторних робіт, комплекти тестових завдань для захисту лабораторних робіт, до модульного та підсумкового контролю.

Мова навчання: українська.