Дисципліна вільного вибору студентів спеціальної професійної підготовки здобувачів освітнього ступеня «бакалавр» факультету економіки та бізнесу (ДВСПП)
ОПИС МОДУЛЯ
Назва модуля: Паблік рілейшнз.
Тип модуля: вільного вибору студента.
Семестр: 8.
Обсяг модуля: загальна кількість годин – 90; кількість кредитів ЄКТС – 3.
Результати навчання:
знати: визначення терміну «паблік рілейшнз» та передумови зростання ролі PR в діяльності підприємств; основні етапи формування та становлення PR-діяльності; співвідношення PR з іншими поняттями, такими як маркетинг, реклама, лобіювання, пабліситі тощо; етичні основи PR-діяльності та юридичні аспекти; види, напрями та інструменти PR-діяльності; класифікацію інструментів PR: інструменти опосередкованого масового інформування, спеціальні заходи PR, підтримуючі інструменти в області PR, внутрішньо-спрямовані інструменти в області PR; переваги та недоліки наявності на підприємстві внутрішнього підрозділу PR; переваги та недоліки використання послуг сторонніх консультаційних та спеціалізованих PR-агенств; особливості створення письмових документів; методичні основи написання промов; процедурні технології PR: медіацію і фасилітацію, їх порівняльну характеристику; особливості PR різних об’єктів: уряду, бізнесових структур, некомерційних організацій; міжнародні зв’язки з громадськістю; процес оціночного дослідження; принципи та методи оцінки ефективності програм PR; критерії та методи оцінки підготовки, реалізації програм, впливу;
вміти: аналізувати етичні кодекси PR-діяльності професійних організацій в галузі PR; вирішувати етичні дилеми, з якими зустрічаються спеціалісти PR; розробити кодекс честі маркетолога; визначити основні характеристики, необхідні для успішної кар’єри в галузі PR; складати анкету з переліком питань для вибору PR-агенства; аналізувати прес-релізи за певною тематикою та наводити пропозиції щодо їх покращення; розробляти програму проведення таких заходів PR, як прес-конференція, брифінг, прес-тур, круглий стіл тощо; розробляти програму антикризових заходів для будь-якого підприємства; проводити «мозковий штурм» за схемою «ситуація – проблема – задачі – вирішення»; оцінювати ефективність підготовки, реалізації програм та впливу; наводити рекомендації щодо інтерпретації та використання результатів оцінки.
Програмні результати навчання: ПРН 3, ПРН 4, ПРН 7, ПРН 8, ПРН 11, ПРН 15, ПРН 20, ПРН 21.
Необхідні обов’язкові попередні та супутні модулі (пререквізити і кореквізити): маркетинг, маркетинг у сферах діяльності, маркетингові дослідження, маркетингова товарна політика, маркетингова цінова політика, маркетингова політика розподілу, маркетингова політика комунікацій.
Зміст навчального модуля: Зв’язки з громадськістю (PR): поняття, історія, структура. PR в структурі різних організацій. Планування PR-діяльності. PR і особистість. Інструментарій PR-заходів. Управління кризовими ситуаціями. Процедурні технології PR: медіація і фасилітація. Особливості PR різних об’єктів. Оцінювання ефективності PR-заходів.
Види навчальних занять: лекція, практичне, консультація.
Форми навчання: денна, заочна, заочна (дистанційна).
Методи навчання: словесний, пояснювально-демонстраційний, репродуктивний, дослідницький, метод проблемного викладання.
Методи контролю: усний, письмовий, тестовий, практичний, графічний.
Форми підсумкового контролю: екзамен (семестр 8).
Засоби діагностики успішності навчання: індивідуальні завдання, перелік питань, комплекти тестових завдань для тематичного та підсумкового контролів.
Мова навчання: українська.