Дисципліна вільного вибору студентів спеціальної професійної підготовки здобувачів освітнього ступеня «бакалавр» факультету індустрії моди (ДВСПП)
ОПИС МОДУЛЯ
Назва дисципліни: Комунікативні процеси у педагогічній діяльності.
Тип модуля: вільного вибору студента.
Семестр: 7.
Обсяг модуля: загальна кількість годин - 180; кількість кредитів ЄКТС - 6.
Результати навчання:
знати: засвоєння фундаментальних знань про історичні витоки професійно-педагогічної комунікації; сутність, види, функції, моделі комунікації; сутність, структуру, динаміку педагогічного конфлікту та шляхи подолання конфліктів професійно-педагогічної комунікації; сутність, функції мови й мовлення викладача, його індивідуальний стиль; культуру мови і мовлення педагога; особливості зовнішнього вигляду, поведінки педагога;
вміти: вільно та осмислено використовувати термінологічний апарат; застосовувати у професійній діяльності основні прийоми та способи взаємодії в процесі спілкування; вміти організовувати та проводити ділові зустрічі, бесіди, переговори і наради; вміти попереджувати та вирішувати конфлікти;
здатен продемонструвати: знання та розуміння теорії міжособистісного спілкування, спілкування викладача зі студентами, роль педагогічного спілкування в розв'язанні соціально-моральних завдань професійної підготовки майбутнього фахівця, виховну позицію викладача в педагогічній комунікативній взаємодії, розуміння культури спілкування, мовного етикету, етики педагогічного спілкування;
володіти навичками ефективного застосування вербальних та невербальних засобів спілкування у різних ситуаціях, організації конструктивного міжособистісного спілкування.
Програмні результати навчання: ПРН 5, ПРН 10, ПРН 11, ПРН 21.
Необхідні обов’язкові попередні та супутні модулі (пререквізити і кореквізити): психологія, риторика та мистецтво презентації, психологія професійної діяльності.
Зміст навчального модуля: Поняття про спілкування: зміст, мета, засоби. Роль педагогічного спілкування в розв'язанні соціально-моральних завдань професійної підготовки майбутнього фахівця. Діалогічне спілкування, його характеристика. Комунікативний аспект спілкування. Сприйняття й розуміння у педагогічному процесі. Психологічні передумови та шляхи вирішення конфлікту. Психологічні способи впливу в процесі спілкування. Психологія педагогічної діяльності викладача. Культура спілкування. Мовний етикет. Психологія іміджу педагога.
Види навчальних занять: лекція, семінарське, консультація.
Форми навчання: денна, заочна, заочна (дистаційна).
Методи навчання: словесний, пояснювально-демонстраційний, репродуктивний, дослідницький, метод проблемного викладання.
Методи контролю: усний (виступи на семінарських заняттях, опитування), письмовий (індивідуальні завдання), тестовий.
Форми підсумкового контролю: екзамен ( 7 семестр).
Засоби діагностики успішності навчання: індивідуальні завдання, комплекти тестових завдань для поточного, модульного та підсумкового контролю, перелік питань для поточного та підсумкового контролю.
Мова навчання: українська.