КНУТД
Київський національний університет технологій та дизайну

UA EN

 

Обов’язкова анотована дисципліна здобувачів освітнього ступеня «бакалавр» освітньо-професійної програми

КОМП’ЮТЕРНА ІНЖЕНЕРІЯ

ОПИС МОДУЛЯ

 

Назва дисципліни: Системне програмне забезпечення.

Тип модуля:  обов’язковий.

Семестри: 7,8

Обсяг модуля:  загальна кількість годин – 180; кількість кредитів ЄКТС – 6.

Результати навчання:

знати: призначення, принципи організаціїї та методи побудови таблиць ідентифікаторів; призначення та побудова лексичного аналізатора (сканера) з граматикою вхідної мови, таблицею лексем і описом кінцевого автомата для розпізнавання лексем вхідної мови; призначення та побудова синтаксичного аналізатора з граматикою передування, матрицею операторного передування; принципи генерації коду, методики будування схем системно-керованого перекладу, способи внутрішнього представлення програм; принципи оптимізації коду (оптимізація лінійних ділянок, згортка об’єктного коду, виключення зайвих операцій, генерації списку тріад);

вміти: розробляти правильно працюючі програми з методами побудови таблиць ідентифікаторів, вибирати і описувати хеш-функцію; будувати лексичний аналізатор (сканер); будувати синтаксичний аналізатор; будувати генератор списку тріад; оптимізувати об’єктний код створюваного компілятора.

Програмні результати навчання: ПРН 6, ПРН 21.

Необхідні обов’язкові попередні та супутні модулі (пререквізити і кореквізити): комп’ютерний аналіз, архітектура комп’ютерів, розподілені системи та комунікації, фундаментальні принципи розробки програмного забезпечення.

Зміст навчального модуля: Предмет курсу. Особливості архітектури мікропроцесорів Intel80X86. Керування введенням/виведенням і файлові системи. Формальні мови й граматики. Поняття про граматику мови. Класифікація мов і граматик. Проблеми однозначності й еквівалентності граматик. Розпізнавачі. Регулярні мови і граматики. Кінцеві автомати. Способи завдання регулярних мов. Контекстно-вільні мови і КВ-граматики. Розпізнавачі КВ-мов. Основні принципи побудови трансляторів. Транслятори, компілятори й інтерпретатори-загальна схема роботи. Лексичні і синтаксичні аналізатори. Генерація й оптимізація коду. Сучасні системи програмування.

Види навчальних занять: лекція, лабораторні роботи, консультація.

Форми навчання: денна, заочна, заочна (дистанційна).

Методи навчання: словесний, пояснювально-демонстраційний, репродуктивний, дослідницький, метод проблемного викладання.

Методи контролю: усний, письмовий, тестовий, практичний.

Форми підсумкового контролю: залік (семестр 7), екзамен (семестр 8).

Засоби діагностики успішності навчання: індивідуальні завдання, вправи, перелік питань і комплекти тестових завдань для тематичного та підсумкового контролів.

Мова навчання: українська.