КНУТД
Київський національний університет технологій та дизайну

UA EN

 

Обов’язкова анотована дисципліна здобувачів освітнього ступеня «магістр» освітньо-професійної програми

ТЕХНОЛОГІЇ ТА ДИЗАЙН ТРИКОТАЖУ

ОПИС МОДУЛЯ

 

Назва дисципліни: Проектування виробництв трикотажної промисловості.

Тип модуля:  обов'язковий.

Семестр:    1

Обсяг модуля:  загальна кількість годин – 360; кількість кредитів ЄКТС – 12.

Результати навчання:

знати: суть технологічного процесу виготовлення трикотажних полотен та виробів; етапи проектування та технологічні  процеси виготовлення трикотажних виробів різних асортиментних груп; послідовність технологічних процесів виготовлення трикотажних полотен  та виробів по всіх переходах; вимоги до розміщення в'язального та підготовчого обладнання; методики розрахунків продуктивності в'язального обладнання, види сучасного технологічного обладнання; організацію і зміст технологічних операцій підготовки трикотажних полотен і купонів до розкрою та шиття трикотажних виробів;

вміти: обирати оптимальний технологічний потік для виготовлення різних видів трикотажних виробів; проводити технологічні розрахунки розмірних параметрів виробів; розрахувати необхідну кількість технологічного обладнання по всіх технологічних переходах; проводити за умов забезпечення правил охорони праці, протипожежних заходів та заходів екологічної безпеки, оптимальне розміщення технологічного обладнання; проектувати   лінійні виміри   виробів та виготовляти лекала  для їх виготовлення; розраховувати конвеєри з пошиття трикотажних виробів згідно з профілем виробництва;   

здатен продемонструвати: вміння обрати необхідний оптимальний технологічний процес виготовлення трикотажу в залежності від виду асортименту виробів; практичну підготовку до самостійної праці в умовах сучасних трикотажних підприємств;

володіти навичками: розрізняти види сировини та вміло застосовувати її для виготовлення трикотажних виробів в залежності від асортименту; розробки зразків полотен для  трикотажних виробів, заправних карт на в’язання моделі та складання опису технологічного  процесу виготовлення трикотажних виробів за вимогами НТД; робочих прийомів з розкрою полотен і купонів та пошиття виробів.

Програмні результати навчання: ПРН 2, ПРН 7, ПРН 8, ПРН 10, ПРН 11.

Необхідні обов’язкові попередні та супутні модулі (пререквізити і кореквізити): Комп’ютерні технології в трикотажному виробництві, Технічний та медичний текстиль, Методологія сучасних наукових досліджень з основами інтелектуальної власності,  Охорона праці в галузі та цивільний захист.

Зміст навчального модуля: Основні визначення. Нормативна документація з проектування трикотажних виробів. Технологічні особливості процесу виготовлення білизняних виробів. Типові технологічні ланцюжки виробництва. Параметри технологічних процесів, обладнання. Особливості швейно-розкрійних виробництв. Фарбування, сушильно-ширильне та оздоблювальне виробництво. Основні технологічні переходи при виготовленні верхніх трикотажних виробів. Параметри технологічних процесів, обладнання. Особливості виробництва виробів з купонів та полотна. Особливості процесів виготовлення виробів на плоскофангових та купонних машинах (регулярний спосіб). Структура технологічних процесів виготовлення панчішних виробів, устаткування, параметри операцій, технічний контроль. Технологічні процеси виготовлення рукавичних виробів. Технологічні ланцюжки виготовлення в’язаних тасьм, стрічок і шнурів побутового, технічного і медичного призначення. Нормативно-правова база  забезпечення якості трикотажу. Прийом та розбраковка полотен, схеми розбраковки, основні види устаткування для розбраковки полотна. Відлежування полотна та купонів. Завдання для розкрою виробів і підбір полотен для настилів. Процес настилання полотна та купонів, пристрої та устаткування для настилання. Виробничі операції пошиття трикотажних виробів. Класифікація технологічних потоків швейних цехів. Проектування та виготовлення моделей трикотажних виробів, керуючись при цьому діючою нормативно-технічною документацією на сировину та вироби. 

Види навчальних занять: практичне, консультація.

Форми навчання: денна, заочна, заочна (дистанційна).

Методи навчання: словесний, пояснювально-демонстраційний, репродуктивний, дослідницький, метод проблемного викладання.

Методи контролю: усний, письмовий, тестовий.

Форми підсумкового контролю: екзамен (семестр 1).

Засоби діагностики успішності навчання: індивідуальні завдання, вправи, перелік питань, комплекти тестових завдань для поточного, модульного та підсумкового контролів.

Мова навчання: українська.