КНУТД
Київський національний університет технологій та дизайну

UA EN

 

Дисципліна вільного вибору студентів спеціальної професійної підготовки здобувачів освітнього ступеня «бакалавр» факультету ринкових, інформаційних та інноваційних технологій (ДВСПП)

ОПИС МОДУЛЯ

 

Назва дисципліни:  Системи штучного інтелекту підтримки прийняття рішень.

Тип модуля:  вільного вибору студента.

Семестри: 7

Обсяг модуля:  загальна кількість годин – 180; кількість кредитів ЄКТС – 6.

Результати навчання:

знати: концепції СППР; організацію обробки інформації; методи забезпечення, навчання та контролю систем підтримки прийняття рішень;

вміти: створювати модель об’єкту; організовувати інтерфейс систем прийняття рішень; системно аналізувати задачу прийняття рішень; приймати та обґрунтовувати рішення щодо логічної та фізичної структури систем підтримки прийняття рішень; обчислювати ефективність вибраної структури; розробляти моделі проблемних галузей; пpацювати з технiчною лiтеpатуpою, довiдниками, стандаpтами, технiчною документацiєю; мати навики налагодження i випpобування систем підтримки прийняття рішень..

Програмні результати навчання: ПРН 7, ПРН 31.

Необхідні обов’язкові попередні та супутні модулі (пререквізити і кореквізити): вища та прикладна математика, основи програмування.

Зміст навчального модуля: Мета, завдання курсу і його структура. Зміст, завдання. Процес прийняття рішень. Напрямки розвитку інформаційних технологій і систем. Моделювання і аналіз ситуацій. Процес підготовки і прийняття рішень. Інтелектуальні технології. Концепція прийняття рішень. Класифікація завдань. Формування і оцінка рішень, аналіз проблемної ситуації, формування цілей і обмежень. Математична постановка задачі прийняття рішень в умовах визначеності, невизначеності, нечіткості, ризику, протидії. Одно і багатокритеріальне прийняття рішень. Формування альтернатив. Формування і сортування альтернатив. Види альтернатив, критерії їх оцінки, ранжування альтернатив. Системи підтримки прийняття рішень в умовах визначеності, невизначеності, нечіткості, ризику, протидії. Вимоги до системи ПР. Інтерфейс. Природно-мовний і віконний інтерфейси. Виконання психологічних та ергономічних вимог. База даних. Бази даних, сховища даних. Пристосованість до інтелектуального аналізу даних. Сучасний стан теорії прийняття рішень.

Види навчальних занять: лекція, лабораторніе, консультація.

Форми навчання: денна, заочна, заочна (дистанційна).

Методи навчання: словесний, пояснювально-демонстраційний, репродуктивний, дослідницький, метод проблемного викладання.

Методи контролю: усний, письмовий, тестовий, практичний.

Форми підсумкового контролю: залік (семестр 7).

Засоби діагностики успішності навчання: індивідуальні завдання, вправи, перелік питань та комплекти тестових завдань для тематичного та підсумкового контролів.

Мова навчання:українська.