КНУТД
Київський національний університет технологій та дизайну

UA EN

 

Обов’язкова анотована дисципліна здобувачів освітнього ступеня «бакалавр» освітньо-професійної програми

КОМП’ЮТЕРНІ НАУКИ

ОПИС МОДУЛЯ

 

Назва дисципліни:    Фундаментальні принципи розробки програмного забезпечення.

Тип модуля:  обов’язковий.

Семестри:    3,4

Обсяг модуля:  загальна кількість годин – 180; кількість кредитів ЄКТС – 6.

Результати навчання:

знати: парадигми імперативного, об’єктно-орієнтованої методології автоматизованого проектування складних об’єктів і систем, методи використання сучасних комп’ютерних технологій для функціонального, конструкторського та технологічного проектування

вміти: здійснювати об’єктно-орієнтований аналіз, проектування та програмування складних програмних систем, застосовувати мови програмування, мови опису інформаційних ресурсів, мови специфікацій, інструментальні засоби під час проектування та створення інформаційних систем, продуктів і сервісів інформаційних технологій;

здатен продемонструвати: об’єктно-орієнтоване мислення, застосування об’єктно-орієнтованих мов програмування та під час проектування складних програмних систем, програмної реалізації алгоритмів розв’язання задач, розробки системного та прикладного програмного забезпечення інформаційних систем і технологій;

володіти: сучасними методами автоматизації проектування складних об’єктів і систем, продуктів і сервісів інформаційних технологій на основі використання сучасними парадигм та мов програмування

Програмні результати навчання: ПРН-16.

Необхідні обов’язкові попередні та супутні модулі (пререквізити і кореквізити): вища алгоритмізація і програмування, теорія алгоритмів, дискретні структури.

Зміст навчального модуля: Поняття об’єктно-орієнтованого аналізу, проектування та програмування, Об’єктна модель предметного середовища, принципи її побудови. Поняття об’єктів і класів та їх взаємовідносин. Основи об’єктно-орієнтованого проектування мовою UML. Основи об’єктно-орієнтованої мови програмування. Абстрагування даних та інкапсуляція. Конструктори, деструктори класів. Перевантаження операцій та функцій. Статичні, константні члени класів, дружні функції та класи. Композиція та колекція об’єктів. Просте та множинне успадкування. Реалізація поліморфізму. Шаблони функцій і класів. Оброблення виняткових ситуацій. Класи потоків уведення та виведення. Стандартні бібліотеки класів середовищ розробника програм. Бібліотеки класів реалізації функціональних можливостей Windows. Розробка графічних інтерфейсів користувача (меню, панелі інструментів, шаблони діалогових вікон тощо). Основи програмування, керованого подіями. Обробники подій від миші, клавіатури, команд меню, елементів управління тощо. Розроблення DLL-бібліотек.

Види навчальних занять: лекції, лабораторне, консультація.

Форми навчання: денна. заочна, заочна (дистанційна).

Методи навчання: словесний, пояснювально-демонстраційний, репродуктивний, метод проблемного викладання.

Методи контролю: усний, письмовий, тестовий.

Форми підсумкового контролю: екзамен(семестр 3,4).

Засоби діагностики успішності навчання: модульний контроль, тестування, усне опитування, завдання для контрольної роботи,  індивідуальне завдання.

Мова навчання:  українська.