Дисципліна вільного вибору студентів спеціальної професійної підготовки здобувачів освітнього ступеня «магістр» факультету економіки та бізнесу (ДВСПП)
ОПИС МОДУЛЯ
Назва дисципліни: Маркетинговий менеджмент.
Тип модуля: вибірковий.
Семестр: 2.
Обсяг модуля: загальна кількість годин – 120; кількість кредитів ЄКТС – 4.
Результати навчання:
знати: особливості проведення бенчмаркінгу на підприємстві; сутність, завдання і основні принципи маркетингового планування; характеристику основних етапів процесу маркетингового планування; вимоги до ефективної організації маркетингового планування; предмет та завдання маркетингового стратегічного планування; основні моделі планування; методику розроблення маркетингових програм; сутність тактичного і оперативного маркетингового планування; основні елементи системи контролю; основні завдання контролю; характеристику основних видів контролю; алгоритми контролю річних планів, прибутковості, ефективності, стратегічного контролю; критерії організації ефективної системи контролю; сутність та основні характеристики маркетингового аудиту; алгоритм проведення маркетингового аудиту; сутність і структуру контролінгу; сфери діяльності маркетингового контролінгу;
вміти: провести аналіз системи управління на підприємстві; провести аналіз маркетингової діяльності підприємства; провести контроль річних планів; провести контроль прибутковості; провести контроль ефективності; провести стратегічний аналіз;
здатен продемонструвати: уміння провести бенчмаркінг на підприємстві; провести аналіз переваг на підприємстві за визначеним об`єктом; здійснювати стратегічний аналіз; визначати місію та цілі підприємства; застосовувати різні моделі стратегічного планування на підприємстві залежно від його позицій на ринку;
володіти навичками: проведення маркетингового аудиту; визначення критеріїв ефективних форм контролю; визначення питання, що належать до сфери маркетингового контролінгу;
здатність працювати в групі: розробити раціональну організаційну структуру маркетингу для підприємства; розробити «Положення про службу маркетингу» на підприємстві; визначити права і обов`язки працівників служби маркетингу; розробляти маркетинговий план підприємства: стратегічний, тактичний чи оперативний; розробляти маркетингові програми як основу бізнес-планів.
Програмні результати навчання: ПРН 5, ПРН 11, ПРН16, ПРН 18, ПРН 19.
Необхідні навчальні компоненти (пререквізити, кореквізити і постреквізити): інформаційні системи і технології, економіко-математичні методи і моделі, моделювання економіки, цифровий маркетинг, веб-аналітика, Інтернет речей та електронна комерція, data-mining в маркетингу, ефективність IT-рішень, бізнес аналітика.
Зміст навчального модуля:
Маркетинговий менеджмент в діяльності підприємства. Організація маркетингу на підприємстві. Інформаційне забезпечення маркетингового менеджменту. Маркетингове планування. Стратегічне маркетингове планування. Тактичне і оперативне маркетингове планування. Контроль маркетингової діяльності. Маркетинговий аудит.
Види навчальних занять: лекція, практичне, консультація.
Форми навчання: денна, заочна.
Методи навчання: словесний, пояснювально-демонстраційний, репродуктивний, дослідницький, метод проблемного викладання.
Методи контролю: усний, письмовий.
Форми підсумкового контролю: екзамен (семестр 2).
Засоби діагностики успішності навчання: індивідуальні завдання, перелік питань, комплекти тестових завдань для поточного та підсумкового контролів.
Мова навчання: українська.