Обов’язкова анотована дисципліна здобувачів освітнього ступеня «бакалавр» освітньо-професійної програми
ПУБЛІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ТА АДМІНІСТРУВАННЯ
ОПИС МОДУЛЯ
Назва дисципліни: Соціальні зміни та управління соціальним розвитком.
Тип модуля: обов’язковий.
Семестр: 3.
Обсяг модуля: загальна кількість годин – 120; кількість кредитів ЄКТС – 4.
Результати навчання:
знати: понятійний апарат та методологію дослідження проблем у сфері соціального розвитку; структуру соціальної взаємодії та видів поведінки, їх характеристики за різними ознаками; основні інститути та механізми реалізації державної політики соціального розвитку; сутність, принципи, об’єкти, суб’єкти й інструменти державної соціальної політики та її складових: культурної та гуманітарної політик; особливості міжетнічної взаємодії при реалізації гуманітарної політики за допомогою гуманітарного аудиту та реалізації державних програм у гуманітарній сфері; теоретичні аспекти державної соціальної політики та основні складові механізму її реалізації у країні; методологічні основи розрахунку основних макроекономічних показників якості та рівня життя населення країни для проведення діагностики соціального розвитку; сутність гуманітарного розвитку; методологію та інструментарій аналізу складових матеріального добробуту; модель розшарування населення за рівнем доходів; сутність та принципи формування єдиного гуманітарного простору в країні; показники рівня життя та економічної нерівності, а також чинники, що на них впливають; порядок організації соціального моніторингу та проведення соціальної експертизи; методологію та інструментарій моніторингу основних показників соціального розвитку за різними методиками оцінки;
вміти: досліджувати тенденції соціального розвитку; використовувати загальнонаукові та конкретно-наукові методи для дослідження соціальної нерівності при розумінні передумов соціально-класових відносин та формуванні політики суспільного розподілу; обґрунтовувати критерії для оцінювання ефективності розвитку соціальних структур; наслідків прийнятих управлінських рішень щодо реалізації тієї чи іншої складової соціальної політики у країні; розраховувати основні соціальні показники та застосовувати їх економічну сутність для ефективного державного регулювання соціального розвитку; визначати основні показники, що характеризують соціальне розшарування в країні, та застосовувати їх у процесі державного регулювання реалізації соціальної політики; застосовувати засоби соціально-орієнтованого управління та механізми формування і реалізації соціальної політики; аналізувати прямий та зворотній взаємозв’язок соціальних інститутів на розвиток суспільства застосовувати в дослідженнях різні методи для діагностики соціального розвитку; характеризувати тенденції соціального розвитку та соціальної безпеки населення; робити обґрунтовані висновки щодо стану соціальної сфери країни, резервів та перспектив її розвитку.
Програмні результати навчання: ПРН 16.
Необхідні обов’язкові попередні та супутні модулі (пререквізити і кореквізити):
економічна теорія; макроекономіка; економічна інформатика; конституційні основи публічної влади; теорія державного управління.
Зміст навчального модуля: теоретико-методологічні підходи до аналізу соціального розвитку, державна політика соціального розвитку, проблемні питання формування єдиного гуманітарного простору в Україні, організаційний розвиток соціальних структур, теоретичні засади діагностики соціального розвитку, застосування методів діагностики регіонального соціального розвитку в системі державного управління.
Види навчальних занять: лекція, практичне, семінарське, консультація.
Форми навчання: денна, заочна, заочна (дистанційна).
Методи навчання: словесний, пояснювально-демонстраційний, репродуктивний, дослідницький, метод проблемного викладання.
Методи контролю: усний, письмовий, тестовий, практичний.
Форми підсумкового контролю: залік (семестр 3).
Засоби діагностики успішності навчання: індивідуальні завдання, вправи, перелік питань, комплекти тестових завдань для тематичного та підсумкового контролів.
Мова навчання: українська.