Обов’язкова анотована дисципліна здобувачів освітнього ступеня «бакалавр» освітньо-професійної програми
ПУБЛІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ТА АДМІНІСТРУВАННЯ
ОПИС МОДУЛЯ
Назва дисципліни: Бюджетна система.
Тип модуля: обов’язковий.
Семестр: 3.
Обсяг модуля: загальна кількість годин – 120; кількість кредитів ЄКТС – 4.
Результати навчання:
знати: призначення та функції бюджету, сутність, складові та стратегічні перспективи бюджетної політики, бюджетне законодавство та його розвиток; бюджетний процес на загальнодержавному і місцевому рівнях; основи управління бюджетним дефіцитом; поняття та структуру бюджетного устрою та бюджетної системи; особливості використання інструментарію міжбюджетних відносин; сутність та характеристику доходів та видатків бюджетів різних рівнів; сутність та особливості управління державним боргом;
вміти: формулювати задачі бюджетної політики; визначати напрями бюджетної політики; аналізувати змини в бюджетному законодавстві; аналізувати концептуальні основи функціонування дефіциту бюджету; оцінювати джерела фінансування бюджетного дефіциту; розробляти заходи щодо забезпечення фінансування бюджетів; визначати напрями вдосконалення управління державним боргом;
володіти: методами бюджетного планування, прогнозування і контролю у бюджетних установах; методикою розробки та виконання Державного та місцевих бюджетів, управлінськими рішеннями в діяльності бюджетних установ.
Програмні результати навчання: ПРН 5, ПРН 16.
Необхідні обов’язкові попередні та супутні модулі (пререквізити і кореквізити): економічна теорія, вища та прикладна математика, економіко-математичні методи та моделі, статистика.
Зміст навчального модуля: сутність, призначення та роль бюджету держави, бюджет як основний фінансовий план держави, бюджетний дефіцит і джерела його фінансування, бюджетний устрій та побудова бюджетної системи України, міжбюджетні відносини і система бюджетного вирівнювання, система доходів та видатків бюджету.
Види навчальних занять: лекція, практичне, семінарське, консультація.
Форми навчання: денна, заочна, заочна (дистанційна).
Методи навчання: словесний, пояснювально-демонстраційний, репродуктивний, дослідницький, метод проблемного викладання.
Методи контролю: усний, письмовий, тестовий, практичний.
Форми підсумкового контролю: екзамен (семестр 3).
Засоби діагностики успішності навчання: індивідуальні завдання, вправи, перелік питань, комплекти тестових завдань для тематичного та підсумкового контролів.
Мова навчання: українська.