КНУТД
Київський національний університет технологій та дизайну

UA EN

Обов’язкова анотована дисципліна здобувачів освітнього ступеня «магістр» освітньо-професійної програми

ЕКОНОМІКА

ОПИС МОДУЛЯ

 

Назва дисципліни: Міжнародна конкурентоспроможність підприємств.

Тип модуля: обов’язковий.

Семестр: 1.

Обсяг модуля: загальна кількість годин – 120; кількість кредитів ЄКТС – 4.

Результати навчання:

знати: теорію та практику управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства; нормативно-правову базу регулювання конкуренції в Україні; технологію аналізу ринку методом конкурентної діагностики; теоретичні та практичні аспекти діагностики конкурентної позиції підприємства на ринку; джерела і фактори формування конкурентних переваг;

володіти: ключовими методами та підходами до формування сильних конкурентних переваг підприємства; прикладним інструментарієм управління потенціалом підприємства, його конкурентоспроможністю і вартістю; принципами формування конкурентоспроможності продукції;

вміти: ідентифікувати всі види конкурентних переваг, якими володіє підприємство, визначати ті, що мають бути досягнутими в майбутньому для поліпшення його конкурентоспроможності; використовувати чинники конкурентоспроможності для створення конкурентних переваг підприємства; обґрунтувати управлінські рішення щодо забезпечення міжнародної конкурентоспроможності підприємства та його структурних підрозділів; обґрунтовувати організаційно-технічні рішення щодо підвищення якості продукції і продуктивності виробництва;

здатен продемонструвати: використання розрахунків, пов’язаних з оцінюванням рівня конкуренції в галузі; визначення масштабів конкурентного міжнародного середовища підприємства та оцінювати розстановку сил на ринку.

Програмні результати навчання: ПРН 1, ПРН 4, ПРН 8, ПРН 15.

Необхідні обов’язкові попередні та супутні модулі (пререквізити і кореквізити): технології партнерства в бізнесі, ділова іноземна мова, методологія сучасних наукових досліджень з основами інтелектуальної власності, економіка та управління корпораціями.

Зміст навчального модуля: Сучасні теорії конкуренції. Державне регулювання конкуренції. Діагностика конкурентного середовища підприємства. Визначення потенціалу конкурентоспроможності підприємства та його складових. Формування конкурентних переваг підприємства. Методи забезпечення конкурентних переваг підприємства. Технологія забезпечення конкурентних переваг підприємства. Особливості управління конкурентоспроможністю продукції. Управління конкурентоспроможністю підприємства. Соціальна відповідальність і конкурентоспроможність підприємства. Розроблення і реалізація програм підвищення міжнародної конкурентоспроможності. Оцінювання ефективності сучасних моделей управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства

Види навчальних занять: лекція, практичне,  консультація.

Форми навчання:  денна, заочна, заочна (дистанційна).

Методи навчання: словесний, пояснювально-демонстраційний, репродуктивний, дослідницький, метод проблемного викладання.

Методи контролю: усний, письмовий, тестовий, практичний.

Форми підсумкового контролю: залік (семестр 1).

Засоби діагностики успішності навчання: індивідуальні завдання, перелік питань та  комплекти тестових завдань для тематичного та підсумкового контролів.

Мова навчання:  українська