Дисципліна вільного вибору студентів спеціальної професійної підготовки здобувачів освітнього ступеня «магістр» факультету індустрії моди (ДВСПП)
ОПИС МОДУЛЯ
Назва дисципліни: Психологія вищої школи.
Тип модуля: вільного вибору студента.
Семестр: 2.
Обсяг модуля: загальна кількість годин – 180; кількість кредитів ЄКТС – 6.
Результати навчання:
знати: предмет, основні категорії, принципи та методи психології вищої школи; загальні психологічні характеристики студентського віку та студентської групи; зміст і механізми професійного становлення особистості студента як майбутнього фахівця з вищою освітою; психологічні особливості взаємодії викладача зі студентами; психологічні аспекти особистості та діяльності викладача вищої школи;
вміти: орієнтуватися в сучасних психологічних проблемах вищої школи; самостійно виявляти і вирішувати психологічні проблеми, пов'язані з організацією педагогічної та професійної діяльності; визначати психологічні особливості розвитку пізнавальної, емоційно-вольової, ціннісно-мотиваційної, комунікативно-поведінкової сфер студента і студентської групи та застосовувати ці знання на практиці; підвищувати рівень комунікативної компетентності у сфері міжособистісних взаємин; вирішувати конфлікти та протистояти психологічному впливу; взаємодіяти та розуміти інших;
володіти навичками організації діяльності і спілкування особистості, для створення умов, що сприяють конструктивному психічному розвитку студентів; на основі самопізнання формувати власний стиль науково-педагогічної діяльності та професійного спілкування;
здатен продемонструвати: розуміння психічних явищ, процесів та станів особистості студента на основі опанування положеннями психології вищої школи, визначати пріоритетні напрями в роботі з врахуванням психологічних особливостей особистості.
Програмні результати навчання: ПРН 1, ПРН 3, ПРН 6, ПРН 10, ПРН 11.
Необхідні обов’язкові попередні та супутні модулі (пререквізити і кореквізити): охорона праці в галузі та цивільний захист.
Зміст навчального модуля: Загальний психологічний контекст формування психології вищої школи. Психологічна характеристика студентського віку. Особливості психологічної характеристики навчально-професійної діяльності студента. Активізація учіння студентів як проблема й завдання навчального процесу у ВНЗ. Професійні компетенції та особистісні здатності майбутнього фахівця з вищою освітою. Психологічні основи реалізації педагогічних технологій у вищій школі. Психологія особистості та діяльності викладача вищої школи. Психологія спілкування викладача зі студентами в умовах вищого навчального закладу.
Види навчальних занять: лекція, семінарське, консультація.
Форми навчання: денна, заочна.
Методи навчання: словесний, пояснювально-демонстраційний, репродуктивний, дослідницький, метод проблемного викладання.
Методи контролю: усний (виступи на семінарських заняттях, опитування), письмовий (індивідуальні завдання), тестовий.
Форми підсумкового контролю: залік (семестр 2).
Засоби діагностики успішності навчання: індивідуальні завдання, перелік питань та комплекти тестових завдань для підсумкового контролю.
Мова навчання: українська.