Дисципліна вільного вибору студентів спеціальної професійної підготовки здобувачів освітнього ступеня «бакалавр» факультету ринкових, інформаційних та інноваційних технологій (ДВСПП)
ОПИС МОДУЛЯ
Назва дисципліни: Системи штучного інтелекту підтримки прийняття рішень.
Тип модуля: вільного вибору студента.
Семестри: 7
Обсяг модуля: загальна кількість годин – 180; кількість кредитів ЄКТС – 6.
Результати навчання:
знати: концепції СППР; організацію обробки інформації; методи забезпечення, навчання та контролю систем підтримки прийняття рішень;
вміти: створювати модель об’єкту; організовувати інтерфейс систем прийняття рішень; системно аналізувати задачу прийняття рішень; приймати та обґрунтовувати рішення щодо логічної та фізичної структури систем підтримки прийняття рішень; обчислювати ефективність вибраної структури; розробляти моделі проблемних галузей; пpацювати з технiчною лiтеpатуpою, довiдниками, стандаpтами, технiчною документацiєю; мати навики налагодження i випpобування систем підтримки прийняття рішень..
Програмні результати навчання: ПРН 7, ПРН 31.
Необхідні обов’язкові попередні та супутні модулі (пререквізити і кореквізити): вища та прикладна математика, основи програмування.
Зміст навчального модуля: Мета, завдання курсу і його структура. Зміст, завдання. Процес прийняття рішень. Напрямки розвитку інформаційних технологій і систем. Моделювання і аналіз ситуацій. Процес підготовки і прийняття рішень. Інтелектуальні технології. Концепція прийняття рішень. Класифікація завдань. Формування і оцінка рішень, аналіз проблемної ситуації, формування цілей і обмежень. Математична постановка задачі прийняття рішень в умовах визначеності, невизначеності, нечіткості, ризику, протидії. Одно і багатокритеріальне прийняття рішень. Формування альтернатив. Формування і сортування альтернатив. Види альтернатив, критерії їх оцінки, ранжування альтернатив. Системи підтримки прийняття рішень в умовах визначеності, невизначеності, нечіткості, ризику, протидії. Вимоги до системи ПР. Інтерфейс. Природно-мовний і віконний інтерфейси. Виконання психологічних та ергономічних вимог. База даних. Бази даних, сховища даних. Пристосованість до інтелектуального аналізу даних. Сучасний стан теорії прийняття рішень.
Види навчальних занять: лекція, лабораторніе, консультація.
Форми навчання: денна, заочна, заочна (дистанційна).
Методи навчання: словесний, пояснювально-демонстраційний, репродуктивний, дослідницький, метод проблемного викладання.
Методи контролю: усний, письмовий, тестовий, практичний.
Форми підсумкового контролю: залік (семестр 7).
Засоби діагностики успішності навчання: індивідуальні завдання, вправи, перелік питань та комплекти тестових завдань для тематичного та підсумкового контролів.
Мова навчання:українська.