Обов’язкова анотована дисципліна здобувачів освітнього ступеня «бакалавр» освітньо-професійної програми
КОМП’ЮТЕРНА ІНЖЕНЕРІЯ
ОПИС МОДУЛЯ
Назва дисципліни: Архітектура комп’ютерів.
Тип модуля:обов’язковий.
Семестри: 3,4
Обсяг модуля: загальна кількість годин – 180; кількість кредитів ЄКТС – 6.
Результати навчання:
знати: особливості архітектури сучасних ЕОМ; типів, основні характеристики, принципи побудови, галузі застосування запам'ятовуючих пристроїв; структури, принципи роботи арифметико-логічних пристроїв; структури, особливості будови, принципи роботи центральних керуючих пристроїв; основні характеристики і особливості системи переривання сучасних ЕОМ; характеристики, особливості інтерфейсу вводу-виводу; форми обслуговування користувача та видів мультипрограмування; класифікації мікро-ЕОМ та характеристики мікропроцесорних систем; принципи побудови мікропроцесорних компонентів персональних ЕОМ; особливості побудови комп'ютерів. У результаті навчання студент повинен;
вміти: проектувати оперативну пам'ять потрібної розмірності за допомогою вибраних кристалів запам'ятовуючих пристоїв; проводити контроль роботи зовнішніх запам'ятовуючих пристроїв за допомогою циклічних кодів; иконувати контроль оперативної пам'яті за допомогою діагностичних тестів; досліджувати методи виконання в АЛП операцій додавання чисел з фіксованою та плаваючою крапкою, множення чисел у прямому та додатковому кодах, ділення чисел; синтезувати мікропрограмні керуючи автомати; розпізнавати причини переривання програм; контролювати виконання арифметичних та логічних операцій і роботу логічних схем.
Програмні результати навчання: ПРН 3, ПРН 18.
Необхідні обов’язкові попередні та супутні модулі (пререквізити і кореквізити): дискретна математика, комп’ютерналогіка.
Зміст навчального модуля: Принципи організації комп'ютера. Система адресації ЕОМ. Система переривання. Арифметичні пристрої ЕОМ. Процесор і основні принципи його роботи. Логічна та функціональна організація комп'ютерів. Види та структура пам'яті. Система вводу-виводу ЕОМ. Архітектура і структура ЕОМ. Інтерфейси ЕОМ. Напрямки розвитку архітектур ЕОМ.
Види навчальних занять: лекція, лабораторне, консультація.
Форми навчання: денна, заочна, заочна (дистанційна).
Методи навчання: словесний, пояснювально-демонстраційний, репродуктивний, дослідницький, метод проблемного викладання.
Методи контролю: усний, письмовий, тестовий, практичний.
Форми підсумкового контролю:залік (семестр 3), екзамен (семестр 4).
Засоби діагностики успішності навчання: індивідуальні завдання, вправи, перелік питань і комплекти тестових завдань для тематичного та підсумкового контролів.
Мова навчання: українська.