КНУТД
Київський національний університет технологій та дизайну

UA EN

МАЙСТЕР-КЛАС НА КАФЕДРІ ПРИКЛАДНОЇ ФІЗИКИ ТА ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ

8 лютого 2023 року в Київському національному університеті технологій та дизайну відбувся майстер-клас  «Світлодизайн: виклики часу та сучасні можливості» для студентів БНТ-22, який був проведений фахівцем-практиком, заступником голови Наглядової Ради ГО «Асоціація Фахівців Цивільного Захисту», керівником  наукових проєктів ТОВ ІК «Базальтові технології»  Сергієм Хоперським.

Зі вступним словом до учасників звернувся директор Інституту інженерії та інформаційних технологій Ігор Панасюк.

 

 

Основні тези майстер-класу

Темні вулиці, неосвітлені пішохідні переходи, брак електроенергії – всі ці проблеми стимулюють нас відповідальніше ставитися до функціональності та водночас енергоефективності освітлення приміщень, сходових клітин, переходів, вулиць, доріг.

Світлодіодна техніка – це саме той універсальний вид освітлення, який не лише економить ресурс, а й забезпечує широкі можливості для світлодизайну. Її універсальність зумовлена структурою та властивостями світлодіоду. На реальних прикладах  освітлення (лікарня «Охматдит», дороги «Київ-Вишгород», «Київ-Чабани», центральні дороги Харкова та Донецька) у розробленні яких брав участь автор майстер-класу, було продемонстровано вплив дизайну на функціональні та естетичні особливості освітлення.

Ще один важливий аспект застосування світлодіодної техніки – це її переваги у створенні зон комфорту для будь-яких видів діяльності людини. Психологи України відзначають негативний вплив поганого освітлення під час війни на емоційний стан людей.  Світлотерапія – це той напрям світлодизайну, який переживає наразі в Україні стадію «відкладеного попиту», але обов’язково буде затребуваним після перемоги для відновлення емоційного стану. Потрібно розробляти для впровадження проєкти готові «під ключ».  Наразі маємо прогалини щодо статистичних досліджень, які науково обґрунтовували б найбільш комфортні з психологічної точки зору види освітлень (за інтенсивністю, кольоровою гамою, тощо), а також їх сумнівну якість,  пов’язану з малим обсягом вибірок, на підставі яких  формулювалися висновки.

Незважаючи на досить високий «науковий градус» майстер-класу, студенти-першокурсники забезпечили зворотний зв’язок, виявили цікавість до подальших досліджень.

19.02.2023