КНУТД
Київський національний університет технологій та дизайну

UA EN

УСПІШНІ РЕЗУЛЬТАТИ ВОРКШОПУ МІЖНАРОДНОЇ КОМАНДИ ПРОЄКТУ ERASMUS-EDU-2021-VIRT-EXCH «МІЖНАРОДНА МЕРЕЖА ВІРТУАЛЬНИХ МОЛОДІЖНИХ БІЗНЕСХАБІВ», VEHUB4YOU

Із 16 по 20 червня 2023 року в італійському місті В’єсте відбувся перший воркшоп для команд-учасниць грантового проєкту Програми Еразмус+, напрям «Віртуальні обміни у сферах вищої освіти та молоді» - ERASMUS-EDU-2021-VIRT-EXCH «МІЖНАРОДНА МЕРЕЖА ВІРТУАЛЬНИХ МОЛОДІЖНИХ БІЗНЕС ХАБІВ», VEHUB4YOU.

Університети та організації, які беруть участь у реалізації проєкту:

Київський національний університет технологій та дизайну – ініціатор проєкту;

Університет Фоджа (Італія) – координатор проєкту;

Університет прикладних наук RISEBA (Латвія);

Мінгячевірський державний університет (Азербайджан);

Інститут соціально-економічних ініціатив (Україна) – співкоординатор проєкту;

Київський освітньо-навчальний молодіжний центр (Україна).

 

Захід відбувався у змішаному форматі.

Учасники, які представляли команди проєкту офлайн:

- Київський національний університет технологій та дизайну представляла керівник проєкту, декан факультету управління та бізнес-дизайну, доктор економічних наук, професор Олександра Ольшанська;
- Італійський Університет Фоджа, який є координатором проєкту, представляли Джуліо Еспозіто - керівник міжнародного відділу та координатор Erasmus+ Університету Фоджа та доктор PhD П'єрпаоло Мальокка, Олександра Тверезовська, Олеся Бенчак;
- Інститут соціально-економічних ініціатив – доктор економічних наук, професор Олена Чернявська;
- Латвійський Університет прикладних наук RISEBA представляли Анна Рагайн та Зане Рашевська;
- Мінгячевірський державний університет (Азербайджан) представляли менеджер-дослідник Саміра Ахмадова та дослідник Туркабнейім Ахмадлі;
- Київський освітньо-навчальний молодіжний центр представляли Олександра Чернявська та Ольга Верхола.

Основна мета проєкту VEHUB4YOU

Учасники консорціуму проєкту VEHUB4YOU докладуть спільних зусиль для організації мережі міжнародних віртуальних бізнес-хабів та навчання ведення бізнесу для старшокласників, студентів коледжів та університетів як економічних, так і неекономічних спеціальностей шляхом створення міжнародної мережі віртуальних молодіжних бізнес-хабів VIRTUAL YOUTH BUSINESS HUBS INTERNATIONAL NETWORK, яка охоплює 60 віртуальних міжнародних бізнес-хабів на базі шкіл, університетів та сільських бібліотек в Україні та Азербайджані. У результаті в проєкті візьмуть участь 2500 представників із 60 хабів та 250 фасилітаторів зі східних країн-партнерів, а також 220 учасників з інших зазначених регіонів (Південне сусідство та Африка на південь від Сахари).

Під час роботи воркшопу було заслухано доповіді представників кожного з університетів – учасників проєкту щодо інноваційних педагогічних практик, які використовуються у викладанні, методів та платформ сучасного віртуального навчання та передачі знань. Було заслухано доповідь керівника команди Київського національного університету технологій та дизайну, д.е.н., професора Олександри Ольшанської щодо результатів першої фази реалізації проєкту, зокрема створення робочого варіанту Програми підготовки фасилітаторів майбутній бізнес-хабів, її наповнення та основних напрямів реалізації. У доповіді було визначено та запропоновано основні заходи регулярного та нерегулярного характеру, які плануються протягом періоду роботи над реалізацією основної мети проєкту – імплементації європейського досвіду та знань у розповсюдження бізнес-знань серед молоді України та Азербайджану. Також було заслухано онлайн-доповідь відповідального виконавця проєкту від Київського національного університету технологій та дизайну, д .е. н., доцента Світлани Бебко, яка ґрунтовно проаналізувала результат Моніторингу місцевих потреб, що передбачав попереднє анкетування вчителів шкіл, викладачів коледжів та університетів України й Азербайджану, а також учнів та студентів щодо їх бачення участі в проєкті, пріоритетів у виборі навчальних курсів, які можуть бути запропонованими, мети, яку вони ставлять перед собою, беручи участь у проєкті.

Під час роботи воркшопу було заслухано доповіді італійських партнерів проєкту, зокрема з презентацією навчальних курсів та інноваційних практик виступив представник Університету Фоджа, доктор PhD П’єрпаоло Мальокка. У доповіді він презентував наявні навчальні дисципліни, які можуть викладатись англійською мовою, інноваційні практики та підходи, що використовуються у викладанні, запропонувавши імплементувати базові бізнес-курси у Програму підготовки фасилітаторів проєкту VEHUB4YOU.

Представники Університету прикладних наук RISEBA (м. Рига, Латвія) презентували навчальний заклад, основні досягнення та результати міжнародної співпраці, а також навчальні курси, які можуть бути запропонованими для проєкту, поділилися інформацією про те, які саме платформи та методи використовуються в онлайн- та віртуальному навчанні, поділилися практикою організації бізнес інкубатору на базі RISEBA та ідеями щодо використання такого досвіду в рамках проєкту.

Від Мінгячевірського державного університету (Азербайджан) виступили Саміра Ахмадова та Туркабнейім Ахмадлі. У доповіді вони представили університет, основні напрями підготовки студентів, навчальні курси та дисципліни, які викладаються. Також у доповіді було проаналізовано результати анкетування майбутніх фасилітаторів – викладачів шкіл, коледжів та університетів, а також учнів та студентів Азербайджану.

Олена Чернявська, професор, доктор економічних наук від імені Інституту соціально-економічних ініціатив поділилася інноваційними підходами до міжнародного віртуального обміну, розробленими в рамках дослідницького проєкту «Інновації у вищій освіті», що фінансується Швейцарським національним фондом досліджень, та в якому вона бере участь як дослідник на кафедрі Technology and Innovation Management ETH Zürich (Швейцарія). Також було запропоновано робочу форму для подальших обговорень, в основу якої були покладені 40 запропонованих ідей міжнародного віртуального обміну та опис щодо реалізації кожної ідеї. Ця форма, підготовлена командою ІСЕІ, стала основою подальших обговорень під час воркшопу та планування реалізації проєктних заходів VEHUB4YOU. Крім того представникам консорціуму для розгляду та обговорення професор Чернявська О.В. запропонувала концепцію «KNOW-2VIR» (Knowledge Viral Virtual Exchange): системи каскадного експоненційного поширення бізнес-знань шляхом віртуального обміну. Цей підхід є одним із результатів синергії з науковим проєктом 0120U101862 International Networking Business Education (Україна, 2020–2030), головним виконавцем якого є ІСЕІ. KNOW-2VIR передбачає застосування цифрових платформ та інноваційних технологій для створення віртуальних міжнародних бізнес-хабів для взаємодії учасників з різних країн та областей знань, що дає можливість обмінюватися досвідом, отримувати нові знання та вчитися основ ведення бізнесу в цифровому середовищі.

Команда Київського освітньо-навчального молодіжного центру (Україна) представила поточні результати своєї роботи щодо залучення 220 учасників з інших зазначених в проєкті регіонів (Південне сусідство та Африка на південь від Сахари). Вони розробили пропозиції щодо проведення й організації навчальних курсів та майстер класів від молоді, яка працює, що стосуються візуалізації бізнес-контенту, графічного дизайну, використання штучного інтелекту та соціальних мереж для розвитку бізнес-мереж, а також запропонували ідеї щодо наповнення вебсайту проєкту, презентували футболки з логотипом проєкту всім учасникам та проєктний банер. Крім того, учасникам консорціуму було запропоновано для розгляду та обговорення протокол проведення майстер-класу «Створення та візуалізація нового бренду/проєкту в Instagram за допомогою штучного інтелекту», що може бути використаний для передачі знань та навичок серед міжнародних молодіжних бізнес-хабів під час проєкту.

Протягом подальших днів роботи воркшопу відбулись активні дискусії учасників проєкту та обговорення в групах Італія-Україна та Латвія-Азербайджан щодо імплементації та практичної реалізації інноваційних методів, практик та платформ віртуального обміну та навчання, підготовки фасилітаторів та моделей майбутніх бізнес-хабів, їх напрямів роботи.

На завершення, на фінальних зустрічах, відповідно до програми воркшопу, учасники провели плідні дискусії та обговорили запропоновані в розробленій командою ІСЕІ робочій формі 40 ідей для міжнародного віртуального обміну та потенційних додатків для забезпечення можливості віртуального обміну для 2000+ учасників у невеликих групах. Зокрема пропозиції стосувалися таких заходів, як-от: віртуальні презентації про місцевий бізнес та можливості, де учасники з кожної країни можуть поділитися інформацією про свої місцеві бізнес-центри, презентувати успішні кейси та розповісти про потенціал для студентів таучнів; курси віртуального підприємництва, де учасники зможуть вивчити основи підприємництва, бізнес-плану, розроблення бізнес-планів та стратегій; віртуальні зустрічі з успішними підприємцями; організація постійних заходів за участю представників бізнесу країн-учасниць - «Бізнес-середа»; віртуальні стажування в компаніях – надання можливості учасникам пройти віртуальне стажування в різних компаніях для отримання практичного досвіду в бізнесі; віртуальні дискусійні панелі - організація онлайн дебатів та дискусій на актуальні теми в бізнес-сфері задля обміну думками та ідеями між учасниками; програми віртуального наставництва; віртуальні конкурси стартап-проєктів; віртуальні майстер-класи та інші заходи. На основі обговорень та роботи команд, було створено проєкт розкладу заходів як основи створення гугл календаря і наповнення сайту проєкту. Проєкт передано командам учасників консорціуму для подальших обговорень на бізнес факультетах. Також запропоновано провести додаткові он-лайн зустрічі між бізнес факультетами учасників консорціуму.

 

Підсумовуючи, варто зазначити, що робота воркшопу «Інновації у віртуальному обміні: підготовка фасилітаторів та організація віртуального обміну» учасників консорціуму проєкту VEHUB4YOU була надзвичайно насиченою, конструктивною та плідною. Результатами стали узгодження та детальне обговорення навчальних курсів від університетів-учасників, форм та методів навчання з обов’язковою імплементацією інноваційних підходів та практик, остаточне узгодження Програми підготовки фасилітаторів – майбутніх ініціаторів та керівників бізнес-хабів, узгодження типів та форм віртуального обміну та створення календарного плану навчання фасилітаторів та віртуального обміну між учасниками проєкту.

Щиро дякуємо нашим партнерам по проєкту VEHUB4YOU за співпрацю та плідну роботу!

30.06.2023