КНУТД
Київський національний університет технологій та дизайну

UA EN

ПРАКТИЧНА ПІДГОТОВКА ЗДОБУВАЧІВ ТРЕТЬОГО (ОСВІТНЬО-НАУКОВОГО) РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УНІВЕРСИТЕТІ

8 вересня 2023 р. в Київському національному університеті технологій та дизайну відбулася настановча нарада з педагогічної практики здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, у якій взяли участь аспіранти другого року навчання спеціальностей: 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями), 022 Дизайн, 051 Економіка, 072 Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок», 073 Менеджмент, 075 Маркетинг, 076 Підприємництво та торгівля, 081 Право, 122 Комп'ютерні науки, 133 Галузеве машинобудування, 141 Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка, 161 Хімічні технології та інженерія, 182 Технології легкої промисловості, 226 Фармація, промислова фармація. Проходження педагогічної практики здійснюється у порядку, визначеному Положенням про організацію та проведення педагогічної практики аспірантів Київського національного університету технологій та дизайну.

Педагогічна практика в системі вищої освіти є компонентом професійної підготовки до науково-педагогічної діяльності у закладі вищої освіти та являє собою вид практичної діяльності аспірантів, що включає викладання спеціальних дисциплін, організацію навчально-пізнавальної діяльності студентів, науково-методичну роботу з дисциплін,  формування вмінь і навичок практичної викладацької діяльності.

Практична підготовка здобувачів вищої освіти є обов’язковим компонентом освітнього процесу, який має за мету оволодіння педагогічними технологіями, інноваційними формами, методами і засобами навчання в умовах закладу вищої освіти, усвідомлення значущості наукових знань, отриманих у процесі теоретичної підготовки, формування умінь розв’язувати практичні завдання, розвиток творчої ініціативи і мотивації до педагогічної діяльності.

Зміст педагогічної практики здобувачів вищої освіти передбачає: відвідування практичних (лабораторних, семінарських) занять і лекцій викладачів кафедри або Університету та їх аналіз; складання розгорнутих планів-конспектів  практичних (лабораторних, семінарських) занять, лекції та їх проведення; організацію та проведення виховного заходу зі студентами (в групі, на факультеті, в гуртожитку).   

Настановчу нараду провела керівник педагогічної практики – Марія БІЛЯНСЬКА, завідувачка кафедри професійної освіти в сфері технологій та дизайну, доктор педагогічних наук, доцент.

Марія БІЛЯНСЬКА звернула увагу на значення практичної підготовки здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, зокрема для закріплення теоретичних знань, отриманих у процесі освітньої діяльності, вдосконалення комунікативної компетентності та формування умінь здійснювати освітню, методичну та організаційно-виховну роботу. Керівник практики ознайомила учасників зустрічі з метою і завданнями, змістом педагогічної практики, обов’язками здобувачів у процесі її проходження, критеріями оцінювання результатів практичної підготовки.  

Аспіранти також мали змогу ознайомитися з методичними рекомендаціями до виконання завдань практики, вимогами до складання індивідуального плану, ведення щоденника й оформлення звітної документації.

Результатами проходження педагогічної практики здобувачами освіти є:

знання: основ теорії педагогіки та методики навчання, психолого-педагогічних особливостей підготовки здобувачів вищої освіти; організаційної структури університету, видів навчально-методичної документації із забезпечення освітнього процесу; способів структурування навчального матеріалу, активізації навчальної діяльності здобувачів; методів оцінювання результатів навчальної діяльності здобувачів у вищій школі;

уміння: поставити мету, обрати тип, вид занять; використати різні форми організації навчальної діяльності студентів (діагностики, контролю та оцінювання ефективності навчальної діяльності); самостійно проєктувати, реалізовувати, оцінювати результати та коригувати освітній процес; використовувати сучасні технології навчання та пристосовувати їх до умов, що швидко змінюються; професійно комунікувати та налагоджувати взаємини з колегами та здобувачами вищої освіти;

навички застосування сучасного інструментарію та технологій пошуку, оброблення та аналізу інформації; методів самоорганізації та вдосконалення діяльності викладача як особистості; культурою мовлення та спілкування;

здатності продемонструвати володіння сучасними технологіями навчання та вміння організовувати освітній процес, як очно так і на відстані, зокрема в умовах, що потребують змін та швидкого переходу з он-лайн до оф-лайн навчання; структурування та перетворення наукових знань в навчальний матеріал за спеціальністю; складання задач, вправ, тестів;

У процесі проходження педагогічної практики аспіранти набувають досвіду самостійно вирішувати комплексні складні задачі організації освітнього процесу за фахом, оцінювати та забезпечувати якість освітнього процесу.

Керівник практики відповіла на запитання, що виникли у процесі наради, та провела індивідуальні консультації зі здобувачами освіти.

 

12.09.2023