Практика у системі професійної підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти є важливою складовою освітнього процесу та невіддільною умовою становлення висококваліфікованих фахівців в університеті. Практична підготовка є з’єднувальною ланкою між теоретичною підготовкою майбутнього фахівця та його роботою в різних установах за обраною професією. Під час проходження практики здобувачі вищої освіти повинні закріпити на практиці професійно важливі знання, уміння та навички, які вони отримали під час навчання у закладі вищої освіти.
З 12 лютого по 09 березня 2024 року студенти освітньо-професійних програм «Професійна освіта» та «Психологія» проходили навчальну практику у дошкільних навчальних закладах (ДНЗ) та комунальних закладах професійної (професійно-технічної) освіти.
Базами для проходження практики для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня освітньо-професійної програми «Професійна освіта» ІV курсу є Київський професійний коледж мистецтва та технологій сервісу та Київський професійний коледж технологій та дизайну одягу. Мета навчальної практики – сформувати навички проведення студентами-практикантами навчально-виховної роботи зі здобувачами освіти ЗП(ПТ)О, сформувати уміння аналізувати освітній процес у закладі професійної освіти, закріпити уміння самооцінювання власної діяльності, розвинути творчий підхід до професії.
Під час навчальної практики майбутні педагоги мали можливість ознайомитися з організацією педагогічного процесу в ЗП(ПТ)О, їх навчально-матеріальною базою; вивчити досвід навчальної, методичної та виховної роботи майстрів виробничого навчання і педагогів професійного навчання; самостійно розробити й провести уроки, виховні заходи та майстер-класи; удосконалили свою педагогічну техніку.
Сучасна підготовка фахівців із психології, реальне зростання суспільного запиту на практичних психологів спричинене повномасштабною агресією росії проти України істотно підвищує рівень вимог до майбутніх спеціалістів, а також змінює зміст і структуру завдань, які здобувач освіти повинен уміти вирішувати самостійно. Саме тому головною метою навчальної практики майбутнього психолога є оволодіння студентами сучасними методами і формами організації діяльності в галузі їх майбутньої професії, формування у них умінь і навичок професійної діяльності, опрацювання прикладних алгоритмів вирішення конкретних завдань, що виникають у різних галузях застосування психологічних знань.
Базами для проходження практики для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня освітньо-професійної програми «Психологія» є дошкільні навчальні заклади № 143, 205, 632, 731 Печерського району м. Києва, Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 240 Дарницького району м. Києва, Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 802 «Паросток» Подільського району м. Києва, Заклад дошкільної освіти «Малятко» Голованівської селищної ради Кіровоградської області, Кременчуцький заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 62 Кременчуцької міської ради Полтавської області, Борівський заклад дошкільної освіти «Калинка» Фастівської міської ради Київської області, Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу «Катруся» м. Обухів.
Чотири тижні навчальної практики були насиченими та надзвичайно цікавими. Під час її проходження здобувачі освіти ознайомилися з особливостями роботи психолога у дошкільних навчальних закладах (ДНЗ), його функціональними обов’язками та здобули необхідний обсяг практичних знань, професійних умінь і навичок щодо діяльності практичного психолога ДНЗ.
Висловлюємо щиру подяку керівництву дошкільних навчальних закладів (ДНЗ) та комунальних закладів професійної (професійно-технічної) освіти за надану можливість студентам кафедри професійної освіти в сфері технологій та дизайну КНУТД закріпити теоретичні знання та отримати безцінний практичний досвід.
Сподіваємося на подальшу співпрацю!
30.03.2024