20 вересня 2024 р. в Київському національному університеті технологій та дизайну відбулася нарада з організації педагогічної практики здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти. Проходження педагогічної практики регламентується Положенням про організацію та проведення педагогічної практики здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти Київського національного університету технологій та дизайну.
Нараду з організації педагогічної практики провела Марія Білянська, керівник педагогічної практики, завідувачка кафедри професійної освіти в сфері технологій та дизайну, доктор педагогічних наук, доцент.
У заході взяли участь аспіранти другого року навчання спеціальностей: 015 «Професійна освіта (за спеціалізаціями)», 022 «Дизайн», 051 «Економіка», 072 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок», 073 «Менеджмент», 075 «Маркетинг», 076 «Підприємництво та торгівля», 081 «Право», 122 «Комп'ютерні науки», 133 «Галузеве машинобудування», 141 «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка», 161 «Хімічні технології та інженерія», 182 «Технології легкої промисловості», 226 «Фармація, промислова фармація».
Практична підготовка здобувачів вищої освіти є обов’язковим компонентом освітнього процесу, який сприяє формуванню професійних компетентностей: здійснення науково-педагогічної діяльності у закладах вищої освіти із застосуванням сучасних методів, технологій та інструментів педагогічної і наукової (творчої) діяльності за фахом; планування та вирішення завдання професійного та особистісного розвитку в науково-педагогічній діяльності; розв’язання комплексних проблем професійної науково-педагогічної діяльності з дотриманням правил академічної доброчесності в педагогічній діяльності.
Зміст педагогічної практики здобувачів вищої освіти передбачає навчальну, методичну, наукову та організаційно-виховну роботу і передбачає: відвідування практичних (лабораторних, семінарських) занять і лекцій викладачів кафедри або Університету та їх аналіз; складання планів-конспектів лекції, практичних (лабораторних, семінарських) занять та їх проведення; організацію та проведення виховного заходу зі здобувачами вищої освіти.
Керівник педагогічної практики ознайомила здобувачів із вимогами до складання індивідуального плану практики, методичними рекомендаціями до виконання її завдань, ведення щоденника й оформлення звітної документації.
У результаті проходження педагогічної практики здобувачі третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти опанують:
знання: основ теорії педагогіки та методики навчання, психолого-педагогічних особливостей підготовки здобувачів вищої освіти; організаційної структури університету, видів навчально-методичної документації із забезпечення освітнього процесу; способів структурування навчального матеріалу, активізації навчальної діяльності здобувачів; методів оцінювання результатів навчальної діяльності здобувачів у вищій школі;
уміння: ставити мету, обирати тип, вид занять; використовувати різні форми організації навчальної діяльності студентів (діагностики, контролю та оцінювання ефективності навчальної діяльності); самостійно проєктувати, реалізовувати, оцінювати результати та коригувати освітній процес; використовувати сучасні технології навчання та пристосовувати їх до умов, що швидко змінюються; професійно комунікувати та налагоджувати взаємини з колегами та здобувачами вищої освіти;
навички: застосування сучасного інструментарію та технологій пошуку, опрацювання та аналізу інформації; методів самоорганізації та вдосконалення діяльності викладача як особистості; культури мовлення та спілкування;
здатності продемонструвати володіння сучасними технологіями навчання та вміння організовувати освітній процес, як очно так і дистанційно, зокрема в умовах, що потребують змін та швидкого переходу з онлайн до офлайн навчання; структурування та перетворення наукових знань на навчальний матеріал за спеціальністю; складання завдань, вправ, тестів.
У процесі проходження педагогічної практики аспіранти набувають досвід самостійного вирішення комплексних складних завдань з організації освітнього процесу за фахом, оцінювання та забезпечення якості освітнього процесу.
Керівник практики провела індивідуальні консультації зі здобувачами вищої освіти і відповіла на запитання, що виникли під час наради.
30.09.2024