КНУТД
Київський національний університет технологій та дизайну

UA EN

ЛЕКЦІЯ ПРОФЕСОРА СТІВЕНА БЕТТІ (ВЕЛИКА БРИТАНІЯ) З АРХІТЕКТУРИ ТА ДИЗАЙНУ ІНТЕР’ЄРУ

30 жовтня 2024 року відбулась онлайн-лекція запрошеного професора Стівена Бетті (Steven Batty), старшого викладача BA (Hons) Interior Architecture & Design Шеффілдського Інституту креативних індустрій для студентів КНУТД «Майбутнє в дизайні та наративи архітектури інтер’єру» / «Design futures and Interior Architecture narratives».

У заході взяли участь здобувачі освітніх програм «Дизайн середовища» першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти, аспіранти спеціальності 022 «Дизайн», ОНП «Дизайн», а також студенти інших освітніх програм та викладачі КНУТД.

Лекція відбулась за сприяння проєкту “UK-UKRAINE TWINNING INITIATIVE”, а Шеффілд Халам Університет є партнером Київського національного університету технологій та дизайну за цим проєктом.

Захід було присвячено концептуальному проєктуванню в дизайні середовища як окремому напряму проєктної практики, а також викладанню концептуального проєктування для дизайнерів в Університеті Шеффілд Халам.

Лектор звернув увагу на важливість формування дизайн-концепції як наративу, тобто розповіді, що має головного персонажа та певний сюжет. Це дає змогу користувачу об’єкта дизайну ідентифікувати себе з «персонажем», встановити емоційний зв’язок із дизайном. Ці положення лекції було проілюстровано прикладами не лише з дизайну, а й з архітектури, кіномистецтва тощо.

Стівен Бетті детально зупинився на відмінностях між концептуальним та реальним дизайн-проєктуванням, виходячи з концепції «конусу майбутнього». Згідно з цією концепцією, реальне проєктування зосереджується на найбільш імовірних варіантах майбутнього, тим часом як концептуальне проєктування працює з такими, що є малоймовірними та навіть здаються абсурдними. Утім, як показує історія, сучасність часто перевершує те, що в минулому вважалось абсурдним та неможливим.

Надалі пан Стівен зупинився на окремих методах концептуального проєктування, таких як «Сканування горизонту», «Персона», «Профайлинг» тощо, порівняв підходи концептуального та реального проєктування, та продемонстрував приклади студентських робіт, виконаних у відповідному модулі дисципліни «Архітектура інтер’єру».

Після лекції студенти і викладачі мали змогу поставити запитання і отримали вичерпні відповіді. Відповідаючи на запитання доцента кафедри ДІМ Тетяни Булгакової, Стівен Бетті зауважив, що концептуальне проєктування – це лише один з проєктів курсу; решта має на меті вирішення конкретних завдань у реальній ситуації дизайну середовища.

Лекція відбулась англійською мовою, що посприяло підвищенню компетентності здобувачів освіти з іноземної мови.

Щиро дякуємо Стівену Бетті за цікаву і змістовну лекцію та колегам з Інституту креативних індустрій Шеффілд Халам Університету за організаційну підтримку!

 

11.11.2024