Київський національний університет технологій та дизайну активно долучився до реалізації проєкту «Екосистема психологічної допомоги у сфері освіти». Проєкт створено у 2022 році Міністерством освіти і науки України, Інститутом модернізації змісту освіти, Асоціацією інноваційної та цифрової освіти в межах Національної програми психічного здоров’я та психосоціальної підтримки за ініціативи першої леді України Олени Зеленської.
15 жовтня та 22 жовтня 2024 року Оксана Лапа, кандидат педагогічних наук, практичний психолог вищої категорії провела тренінгове заняття «Розвиток особистісної ресурсності (стратегії боротьби з виснаженням)», з метою психосоціальної підтримки здобувачів вищої освіти, науково-педагогічних працівників, зокрема кураторів академічних груп факультетiв мистецтв і моди та хімічних та біофармацевтичних технологій. Захід було організовано центром психологічної підтримки КНУТД та кафедрою професійної освіти в сфері технологій та дизайну.
Куратори студентських груп та науково-педагогічні працівники факультету мають колосальне навантаження та відповідальність за психосоціальну підтримку студентів, адже насправді виконують ролі коуча, фасилітатора, тьютора та ментора в індивідуальній освітньої траєкторії здобувачів вищої освіти.
Оксана Лапа, психолог-практик методу короткострокової ресурсоорієнтованої терапії, сертифікований тренер Міжнародного проєкту «Діти і війна: техніки зцілення», автор курсів підвищення кваліфікації для педагогічних працівників з особливостей роботи з внутрішньо переміщеними особами. Оксана Вікторівна має досвід роботи практичного психолога у військкоматі, школі, коледжі, дитячому санаторному закладі. Наразі пані Оксана працює керівником Центру психологічного супроводу діяльності педагогічних працівників закладів професійної освіти Інституту професійної освіти НАПН України та докторант цього ж інституту (робота присвячена розвитку професійної культури практичних психологів).
Під час тренінгу було розглянуто питання поповнення особистісних ресурсів педагогів; види ресурсів особистості, методи їх збереження і розвитку; діагностики міжособистісного обміну емоційними ресурсами; енергетичного менеджменту як методу психоемоційної стабілізації особистості.
Особливу увагу тренер приділила емоційній стабілізації у сучасному повсякденні: дихальним і медитативним технікам, майндфулнесу і технікам прогресивної м’язової релаксації. Учасники тренінгу за допомогою методичних матеріалів засвоїли практичні навички для зміцнення власної стійкості в умовах тривалого стресу, щоб зарядитися позитивною енергетикою, навчитися корисних практик підтримки один одного.
Захід був насичений практичними завданнями, техніками і вправами, які мали на меті допомогти учасникам дистанціюватися від негативних думок, комунікувати з близькими, активно діяти і робити усвідомлений вибір.
Римма Кириченко, керівник центру психологічної підтримки КНУТД, кандидат психологічних наук, доцент кафедри професійної освіти в сфері технологій та дизайну запропонувала присутнiм дієву техніку (мотив) «Квітка», робота з ресурсами за методом символдрами, для емоційного та фізичного відновлення та для підвищення ресурсу якості як фізичної, так і психічної. Здобувачі вищої освіти, науково-педагогічні працівники, зокрема куратори академічних груп мали можливість розслабитись, спробувати техніку символдрами, попрацювали з уявою. Римма Вікторівна зазначила, що чим частіше використовувати цю техніку, тим більшого позитивного ефекту можна досягти. Техніку можна застосовувати в повсякденному житті.
Завдячуючи Оксані Лапі, учасники тренінгу дізналися про відновлення та ресурсне наповнення, як виходити з кризових і непередбачуваних життєвих ситуацій, впевнилися, що у них є потужний потенціал і величезний ресурс допомагати самим собі. А здобуті під час тренінгу знання та навички зроблять їх ще більш стійкими до щоденних викликів і випробувань.
Щиро дякуємо Оксані Лапі за співпрацю, дієві інструменти для власної психоемоційної підтримки та ефективної професійної діяльності!
Центр психологічної підтримки КНУТД
22.10.2024