Важливою складовою якісної реалізації будь-якої освітньої програми є її моніторинг і періодичний перегляд для своєчасного реагування на потреби зацікавлених сторін, тенденції розвитку спеціальності, ринку праці тощо. За усталеною традицією в рамках спеціальності 182 «Технології легкої промисловості» постійно ведеться діалог між освітянами та фахівцями-практиками шляхом залучення останніх до продуктивного та конструктивного обговорення програм.
3 грудня 2024 року відбулася робоча зустріч гарантів, членів робочої та групи забезпечення освітньо-професійних програм першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів за спеціальністю 182 «Технології легкої промисловості» – «Конструювання та технології швейних виробів», «Моделювання, конструювання та художнє оздоблення виробів легкої промисловості», «Індустрія моди» зі стейкхолдером. Академічну спільноту університету представляли Наталія Остапенко, д. т. н., проф., гарант ОПП; Ольга Гараніна, д. т. н., проф. завідувач кафедри; Лариса Білоцька, к. т. н., доц., гарант ОП; Оксана Водзінська, член робочої групи; Галина Олійник, д. філ., доц.; Тетяна Луцкер, к. т. н., доц.; Лілія Навольська, д. філ., а від стейкхолдерів участь взяла Олеся Калинич, фахівець-практик, технолог компанії «Softorg», випускниця КНУТД 2001 року. Предметом обговорення були питання актуальності підготовки фахівців з технологій виготовлення швейних виробів зазначених освітньо-професійних програм. Під час зустрічі викладачі ознайомили стейхолдера з ОПП, з їх унікальністю, наголосили на їх розробленні відповідно до стандартів вищої освіти, кращих вітчизняних та міжнародних аналогів, галузевого та регіонального розвитку.
Пані Олеся, як фахівець-практик, охоче поділилася знаннями зі свого багаторічного практичного досвіду роботи у сфері швейного виробництва в Україні та світі, розповіла про власну кар’єру після отримання диплома за цією спеціальністю, тепло відгукнулася про рідну «альма матер». Працюючи технологом на багатьох підприємствах, вона навчилася достатньо швидко адаптуватися до будь-яких змін, зокрема у разі виникнення «нестандартних ситуацій», коли треба дуже швидко реагувати та коригувати технологічні процеси. Стейхолдер акцентувала увагу, що на швейному виробництві технолог є важливим фахівцем і знайти сьогодні на ринку такого досвідченого фахівця достатньо складно.
Під час зустрічі було проаналізовано зміст освітніх компонентів «Технології швейних виробів», «Особливості технології виготовлення виробів із різних матеріалів», «Креативні технології в швейній галузі», «Основи проєктування технологічних процесів масового виробництва одягу», «Автоматизовані системи керування виробництвом та автоматизовані технологічні процеси виготовлення одягу», «Інноваційні технології в дизайні виробів» щодо відповідності фахових компетентностей з технологій виготовлення швейних виробів потрібних для підготовки фахівців у сфері фешн-індустрії.
Також предметом обговорення були сучасні принципи організації підприємств швейної галузі, розроблення й оформлення технологічної документації, контроль за дотриманням технологічних процесів, автоматизація і оптимізація технологічних процесів відповідно до освітньо-професійних програм, потреби сучасного ринку праці та необхідні знання і навички для успішної кар’єри.
Учасники активно та плідно попрацювали, обговорили змістовне наповнення освітніх компонент згідно з новими виробничими реаліями та регіональними потребами. Пані Олеся надала цінні рекомендації та конструктивні пропозиції щодо удосконалення практичної підготовки студентів спеціальності 182 «Технології легкої промисловості». Вона наголосила на важливості вивчення навчальних дисциплін з технологій виготовлення швейних виробів, після засвоєння яких випускники зможуть працювати на підприємствах, в організаціях та установах, що функціонують в галузі швейного виробництва. Також зазначила на поглибленні в процесі навчання у студентів таких навичок як креативне мислення, стратегічне бачення, особистий розвиток фахівця та бізнесу загалом тощо. Наприкінці зустрічі вона зазначила, що бути технологом – це вчитися все життя, бо постійно потрібно освоювати та впроваджувати новітні розробки та технології.
Стейкхолдер запропонувала власну участь у освітньому процесі шляхом долучення до проведення лекцій та практичних занять.
Дякуємо всім учасникам за змістовну продуктивну зустріч, активну участь та дружню атмосферу під час обговорення освітніх програм. Такі зустрічі – цінні, бо це завжди професійне змістовне спілкування стейкхолдерів та академічної спільноти.
26.12.2024