25 березня 2025 року на базі Навчально-наукового інституту культури і креативних індустрій Київського національного університету технологій та дизайну відбулася надзвичайно змістовна і натхненна гостьова лекція на тему: «Образ П’єро в творчості Олександра КОЗАРЕНКА: музична драматургія та акторська інтерпретація».
Подія була приурочена вшануванню пам’яті п. Олександра КОЗАРЕНКА (24.08.1963 – 21.03.2023) — одного з найяскравіших представників української композиторської школи кінця ХХ – початку ХХІ століття. О. КОЗАРЕНКО – видатний українського композитор, піаніст, музикознавць, педагог, чия багатогранна творчість сформувала нові горизонти українського академічного мистецтва. Постать композитора є знаковою для сучасної української культури: як блискучий інтерпретатор, новатор і мислитель, він справив глибокий вплив на формування кількох генерацій українських музикантів, науковців і виконавців. Твори О.КОЗАРЕНКА звучать на провідних сценах України та світу, а педагогічна діяльність залишила яскравий слід у професійному становленні його учнів.
Спікеркою заходу стала Оксана ГИСА — кандидатка мистецтвознавства, доцентка кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Пані Оксана — знана дослідниця сучасного українського музичного мистецтва — поділилася результатами свого наукового аналізу та особистими мистецькими враженнями від творчості митця. Варто зауважити, що п. Оксана була аспіранткою п. Олександра Козаренка та мала честь спілкуватися з ним особисто, що дозволило їй не лише глибоко дослідити його творчість, а й передати слухачам живе бачення особистості композитора, його художніх переконань та стилістичних пошуків.
У центрі уваги лекції був образ П’єро — трагічного клоуна, який набув нового художнього звучання у творчості композитора. Студенти мали змогу простежити, як музична драматургія творів О. КОЗАРЕНКА втілює глибину цього персонажа, які засоби музичної виразності використовуються для передачі його психологізму, емоційної багатовимірності та сценічного потенціалу. Особливий акцент був зроблений на перетині музичного і театрального мистецтва, на можливостях акторського трактування музичного матеріалу в контексті підготовки до сценічного втілення.
Захід продемонстрував високий рівень зацікавлення здобувачів актуальними темами українського музичного театру та підкреслив важливість запрошення до університету провідних фахівців-практиків і науковців у галузі культури та мистецтва.
Ця подія є частиною системної роботи ННІККІ з залучення провідних науковців і практиків до навчального процесу, з метою розширення світогляду та професійної підготовки здобувачів вищої освіти.
26.03.2025