КНУТД
Київський національний університет технологій та дизайну

UA EN

ОБГОВОРЕННЯ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНИХ ПРОГРАМ НА КАФЕДРІ СЦЕНІЧНОГО МИСТЕЦТВА І КУЛЬТУРИ КНУТД

Протягом тижня з 10 по 15 березня 2025 року на кафедрі сценічного мистецтва і культури КНУТД відбулось обговорення проєкту 2025 освітньо-професійної програми «Майстерність актора театру та кіно» спеціальності В6 Перформативні мистецтва галузі знань В Культура, мистецтво та гуманітарні науки, а також діючої освітньо-професійноі програми «Акторська майстерність та продюсування» спеціальності 026 Сценічне мистецтво галузі знань 02 Культура і мистетцтво за участі  зовнішніх і внутрішніх стейкхолдерів: здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 026 Сценічне мистецтво; науково-педагогічних працівників кафедри СМК; представників та  роботодавців театрально-мистецьких закладів; випускників.

Під час зустрічі Віра БУРНАЗОВА, завідувачка кафедри сценічного мистецтва і культури окреслила низку ключових питань, пов’язаних з реалізацією положень нормативно-правових документів МОН України щодо впровадження у 2025 р. освітньої компоненти «Базова загальновійськова підготовка».

Гарант ОПП Лідія МАКАРЕНКО висвітлила ключові аспекти щодо удосконалення освітнього процесу на ОПП, а саме: оновлення навчального плану з урахуванням сучасних тенденцій у театральному та кіномистецтві; розширення проєктної діяльності для підготовки студентів до реальних умов роботи; посилення міждисциплінарного підходу, залучення роботодавців та випускників до формування навчальних модулів і оцінки їхньої актуальності; вдосконалення системи стажування та партнерства з театрами, кінокомпаніями та продюсерськими центрами.

У ході  зустрічей були розглянуті пропозиції здобувачів вищої освіти щодо збільшення проведення майстер-класів, тренінгів; залучення здобувачів до знімальних процесів, театральних постановок; розширення тематики в освітніх компонентах щодо цифрових технологій (робота з TikTok, YouTube, Netflix), продовження оновлення матеріально-технічної бази (обладнання, програмне забезпечення, бібліотечний фонд), включення дисциплін з тактичної підготовки та стресостійкості, а також посилення елементів сценічного бою та фізичної підготовки.

Науково-педагогічні працівники кафедри сценічного мистецтва і культури наголошували на необхідності оновлення навчального плану відповідно до сучасних вимог, розширення проєктної діяльності, посилення міждисциплінарності, залучення роботодавців до формування навчальних модулів та вдосконалення системи стажування.

Під час зустрічі керівники та представники театрально-мистецьких закладів: Марина Сергіївна СМІЛЯНЕЦЬ ‒ директорка Театру на Михайлівській, м. Київ, драматургиня, продюсерка; Герман Борисович АРХИПОВ ‒ заслужений діяч мистецтв України, генеральний продюсер ПЦ "Зебра-продакшн", м. Київ; Ігор Олегович КОНОВАЛОВ ‒ заст.директора Комунального закладу "Театрально-видовищний заклад культури "Творча Майстерня "Театр маріонеток ", м. Київ; Катерина Олександрівна ЛЕЩЕНКО ‒ заст. художнього керівника "ТОТЕАТР", м. Київ; Ольга СТЕЛЬМАШЕВСЬКА ‒ театральна і музична критикиня, театрознавиця, журналістка, PR- фахівчиня, керівниця Служби інформації, маркетингу та міжнародних проєктів Національного драматичного театру імені Лесі Українки; Ганна Олександрівна СУПРОВИЧ ‒ директорка КПМЗ «Іванковичівська школа мистецтв»; Юрій Федорович ГЛЕБА ‒ заслужений працівник культури, художній керівник Мукачівського драматичного театру; Артем Олександрович ФІСТУН ‒ заслужений діяч мистецтв, художній керівник Миколаївського художнього академічного драматичного театру; Михайло Андрійович КУЛИНЯК ‒ кандидат мистецтвознавства, доцент, директор навчально-наукового інституту сучасного мистецтва НАКККіМ, Оксана Андріївна ГИСА ‒ кандидатка мистецтвознавства, доцентка кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка та інші висловили свої побажання, рекомендації щодо удосконалення діяючої ОПП та проєкту ОПП 2025.

Рекомендації роботодавців були спрямовані передусім на впровадження освітніх компонент із самопрезентації, медіаграмотності та роботи в цифровому середовищі (просування у соцмережах, участь у кастингах онлайн тощо; розширення можливостей для проходження практики не лише в місті Києві, а й у регіональних театрах, кінокомпаніях, продюсерських центрах; викладання елементів психологічної стійкості, роботи зі стресом, що важливо для акторської професії; запровадження курсів із працевлаштування орієнтованих на формування навичок складання портфоліо, відеовізиток, професійного проходження кастингів.

Під час конструктивного діалогу поділилися професійними здобутками та досягненнями і випускники спеціальності 026 Сценічне мистецтво Ольга ПЕТРОВСЬКА, Ігор САЛИМОНОВ, Руслан ПІДГУРСЬКИЙ, Аліна ДЗЮМАК, Тетяна МІРОШНИЧЕНКО, Анна НОВОБРАНЕЦЬ, Катерина ЛЕЩЕНКО, Роман ОСАУЛЕНКО, Дар’я БУРЧАК, Руфат МАМЕДОВ, Анастасія ТАРКАНІЙ, Артем ПЕПЕВЕРЗЄВ, які запропонували ідеї для впровадження освітньо-професійної програми «Майстерність актора театру та кіно», а також удосконалення освітньо-професійної програми «Акторська майстерність та продюсування» на основі власного професійного досвіду. Їх рекомендації орієнтовані на  створення навчальних проєктів, що мають шанс бути реалізованими на професійній сцені чи в кіно; вивчення кіномови, розуміння кадру, специфіки акторської гри в кіно; формування умінь пошуку  фінансування, подання заявок на грант; упровадження дисциплін, орієнтованих на особисту психологічну підготовку актора, на навчання роботи зі стресом та емоційним вигоранням.

Безумовно, всі пропозиції, надані зовнішніми і внутрішніми стейкхолдерами, спрямовані на підвищення якості освітнього процесу, його відповідність сучасним вимогам ринку праці та конкурентоздатності випускників і будуть враховані в проєктах освітньо-професійних програм 2025 р.

06.04.2025