КНУТД
Київський національний університет технологій та дизайну

UA EN

АКТУАЛЬНІ ВИКЛИКИ МАРКЕТИНГУ: КВІТНЕВІ ЗУСТРІЧІ УАМ У ФОРМАТІ ВІДКРИТОЇ ОСВІТИ

Упродовж квітня-травня 2025 року Українська Асоціація Маркетингу провела другу частину весняного циклу відкритих лекцій та воркшопів, присвячених найактуальнішим темам у сфері маркетингу. Захід об’єднав широку спільноту маркетологів, викладачів, здобувачів освіти і всіх зацікавлених у сучасних тенденціях галузі. Для здобувачів освіти Київського національного університету тезнологій та дизайну спеціальності D5 «Маркетинг» ОПП «Маркетинг», ОПП «Цифровий маркетинг», ОПП «Комунікаційний маркетинг» та ОНП «Маркетинг» такий формат участі став унікальною можливістю ознайомитися з провідними підходами, отримати інсайти від експертів-практиків і поставити свої запитання спікерам.

26 березня 2025 року відбулася відкрита онлайн-лекція «Бренд говорить», спікеркою якої стала Аві Щупак, керівниця маркетингових комунікацій таких відомих компаній, як lifecell, Volia та Data Group тафахівець з-понад 16-річним досвідом у сфері маркетингу та комунікацій. Аві поділилася глибокими професійними інсайтами та практичними підходами до побудови сильного бренду. У рамках лекції слухачі дізналися про ключові відмінності між товаром і брендом, значення аналізу конкурентів і цільової аудиторії як фундаменту для формування бренду. Особливу увагу було приділено опорам бренду: місії, персонажу, тону комунікації та візуальній ідентифікації. Спікерка детально розкрила, де саме «говорить» бренд - у комунікаційних каналах ATL, Digital, BTL, PR, у роздрібній торгівлі, у маркетингу в місці продажу, а також у сервісних і контакт-центрах.

Також спікер наголосила про те, коли бренд має виходити на комунікацію під час запусків продуктів, сезонних і ситуативних кампаній, у межах іміджевих та антикризових активностей. Окрема частина зустрічі була присвячена розумінню цілей брендових повідомлень - охоплення цільової аудиторії та спонукання до дії. Лекція завершилася обговоренням важливості цілісності та інтенсивності брендової присутності, а також практичними порадами, як досягти консистентності у всіх проявах бренду. Захід став цінною платформою для професійного зростання здобувачів вищої освіти та всіх, хто цікавиться сучасними підходами до брендингу.

 

2 квітня 2025 року відбувся воркшоп «Інтелектуальна монополізація бренду: що мають знати маркетологи», спікеркою якого стала Олена Якобчук,  засновниця та патентний стратег International R&P group Intectica, авторка алгоритмів розв’зання патентних проблем у фармацевтичній галузі, кваліфікований патентний повірений із фахом у хімії та праві.

Під час заходу учасники здобули унікальне поєднання юридичних та маркетингових знань щодо того, як інтелектуальна власність (ІВ) може стати ефективним інструментом для побудови стійкої ринкової позиції. Обговорювалися базові поняття ІВ, механізми конкурентної боротьби через патенти та торговельні марки, а також роль ІВ у процесі виходу бренду на нові ринки. Спікерка підкреслила, що хоча маркетологи не зобов’язані володіти юридичними деталями, вони мають розуміти можливості, які відкриває інтелектуальна монополія та вміти співпрацювати з патентними стратегами для забезпечення правової захищеності бренду.

Учасники дізналися, як правильно формулювати запити до фахівців з ІВ, і як залучити інструменти інтелектуальної власності в загальну маркетингову стратегію компанії. Воркшоп став цінним майданчиком для поглиблення професійних компетенцій у сфері стратегічного брендингу, де юридичні інструменти працюють на досягнення комерційного успіху.

 

9 квітня 2025 року відбулася лекція «Ефективне формування портфельної стратегії з капіталізацією фокусних брендів», яку провела Тетяна Іванцова, директорка з маркетингу вино-коньячної категорії Bayadera Group. Пані Тетяна має понад 20-річний досвід професійної діяльності у сфері запуску, просування та розвитку брендів на ринках B2C (FMCG) та B2B в Україні та  Польщі. Тетяна поділилася практичним досвідом і стратегічними підходами до управління продуктовим портфелем.

Під час лекції учасники дізналися, як адаптуватися до ринкових змін у ситуації, коли основний сегмент скорочується, а також, які можливості відкриваються у таких умовах. Було розглянуто, як швидко й ефективно сформувати збалансований бренд-портфель, що враховує як ринкові потреби, так і потенціал зростання капіталізації фокусних брендів.

Лекторка також зосередилася на ключових показниках ефективності (KPI), що допомагають вимірювати результативність маркетингових зусиль й ухвалювати обґрунтовані управлінські рішення. Завершенням події стало ознайомлення з реальним кейсом Bayadera Group, який продемонстрував практичну реалізацію портфельної стратегії в дії.

Захід став цінною можливістю для маркетологів заглибитися в складні питання бренд-менеджменту та отримати інструменти для ефективного управління стратегічними активами компанії.

 

23 квітня 2025 року відбувся вебінар «Як залучити 98 журналістів з 8 країн світу висвітлювати вашу подію», який провела Влада Миколюк, засновниця pr-агенції PRoector, експертка з міжнародних комунікацій та стратегічного PR. У фокусі вебінару були практичні поради щодо підготовки медіапрофайлу, пітчингу до українських і міжнародних редакцій, а також вибору цільових медіа для висвітлення подій. Спікерка розповіла про типові виклики, з якими стикаються організатори подій, та поділилася кейсами успішних і неуспішних комунікацій, пояснивши, що насправді є новиною з точки зору великих медіа. Особливу увагу було приділено п’яти ключовим інгредієнтам ідеальної новини, які допомагають зацікавити ЗМІ. Крім того, учасники дізналися, коли доцільно використовувати комерційну або некомерційну інтеграцію, аби отримати бажане охоплення. Вебінар став цінним джерелом знань для тих, хто прагне, щоб про їхню подію говорили не лише в Україні, а й за її межами, і хто хоче будувати довгострокові стосунки з медіа.

 

14 травня 2025 року відбувся практичний воркшоп «UX-дослідження в дії: розбираємо кейс і знаходимо точки зростання через розуміння користувачів», який провів Олексій Делюков, CEO компанії “Research.ua”, маркетолог із 30-річним досвідом, зокрема 8 років у сфері маркетингових досліджень. За свою кар’єру Олексій обіймав посади артдиректора у провідних рекламних агентствах Ark/JWT, Bates, D’arcy, а також працював маркетинг-директором у Fozzy Cash&Carry та Retail Group. У 2017–2019 роках заснував онлайн-панель «Власна думка» та компанію “Research.ua”, що спеціалізується на UX та поведінковій аналітиці.

Під час воркшопу учасники розглянули всі ключові етапи UX-дослідження: від визначення проблеми, формулювання цілей і завдань, вибору методу до проведення онлайн UX-тестування, аналізу результатів та розроблення рекомендацій. Учасники набули практичний досвід в обох ролях, як UX-дослідників, так і респондентів, занурившись у повноцінний процес дослідження цифрового продукту.

Захід спонукав до глибокого розуміння, чим UX-дослідження відрізняються від класичних маркетингових досліджень, і чому в сучасному бізнес-середовищі однієї лише якісної пропозиції недостатньо. Ішлося про важливість аналізу взаємодії користувача з продуктом, оптимізацію інтерфейсів і функціональності, аби забезпечити бездоганний досвід клієнта.

 

21 травня 2025 року Українська Асоціація Маркетингу провела завершальний захід весняного циклу відкритих лекцій і воркшопів, вебінар «20+ маркетингових каналів для e-commerce». Подія була присвячена одному з найактуальніших питань для онлайн-бізнесу, а саме, як ефективно працювати з великою кількістю каналів комунікації та не зливати маркетингові бюджети. Спікеркою виступила Оксана Вобяченко, Chief Marketing Officer омніканальної CDP eSputnik, експертка з 11-річним досвідом у digital-маркетингу, спеціалістка з розробки стратегій, автоматизації комунікацій і data-driven підходів до масштабування бізнесу.

Учасники вебінару дізналися, які канали варто запускати насамперед, а які залишити на потім, які з них забезпечують швидкий результат, а які працюють на перспективу. Оксана поділилася практичними порадами щодо оцінки ефективності каналів, пояснила, які метрики справді мають значення для e-commerce, та показала, як побудувати власну матрицю пріоритетів, щоб уникнути нераціонального використання бюджету.

Завдяки глибокому досвіду спікерки та прикладам з реальних кейсів, учасники отримали дієві інструменти для роботи в багатоканальному середовищі. Цей вебінар став яскравим фіналом весняного освітнього сезону УАМ, у рамках якого вже відбулися події, присвячені таргетингу в Meta, трендам інтернет-магазинів, retention-стратегіям, брендуванню, інтелектуальній власності, портфельному управлінню та UX-дослідженням.

Щиро дякуємо  нашому стейкхолдеру Українській Асоціації Маркетингу в особі її президента Ірини Лилик, за ініціативу та реалізацію весняного циклу відкритих лекцій і воркшопів, що стали надзвичайно цінною платформою для професійного зростання здобувачів освіти. Завдяки високому рівню організації, актуальним темам і залученню провідних експертів галузі, заходи стали джерелом натхнення, нових знань і практичних інструментів. Щиро дякуємо всім лекторам, які долучилися до цієї ініціативи. Ваша підтримка, партнерство та спільна віра в силу якісної освіти стали запорукою успішного проведення кожної зустрічі.

Разом ми розвиваємо маркетингову екосистему України, формуємо середовище для обміну досвідом і підтримуємо зростання нового покоління професіоналів!

28.05.2025