КНУТД
Київський національний університет технологій та дизайну

UA EN

ДІАЛОГ ЗІ СТЕЙКХОЛДЕРАМИ: ОБГОВОРЕННЯ ПИТАНЬ ЩОДО РОЗВИТКУ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНИХ ТА ОСВІТНЬО-НАУКОВОЇ ПРОГРАМ СПЕЦІАЛЬНОСТІ D5 МАРКЕТИНГ

У березні-травні 2025 року кафедра маркетингу та комунікаційного дизайну провела серію фахових робочих зустрічей, присвячених глибокому аналізу та оновленню освітньо-професійних і освітньо-наукової програм спеціальності D5 Маркетинг для всіх рівнів вищої освіти: бакалаврського, магістерського та рівня доктора філософії.

У заходах взяли участь численні представники академічної спільноти, провідні роботодавці, здобувачі вищої освіти, аспіранти, а також активісти студентського самоврядування. Такий високий рівень залучення стейкхолдерів засвідчує стратегічну важливість процесу оновлення програм, орієнтованого на забезпечення відповідності освітніх програм сучасним ринковим викликам, міжнародним академічним трендам та стандартам вищої освіти.

Обговорення освітніх програм стало важливим кроком у забезпеченні якісної освіти в галузі маркетингу, орієнтованої на інновації, професіоналізацію та конкурентоспроможність випускників у глобальному контексті.

Модераторами цих зустрічей виступали гаранти освітніх програм: Олена Євсейцева, ОПП «Маркетинг»; Катерина Шіковець, ОПП «Цифровий маркетинг»; Анна Орел, ОПП «Комунікаційний маркетинг»; Світлана Бебко, ОНП «Маркетинг» вони проводили розширені обговорення освітніх програм зі стейкхолдерами в рамках процесу забезпечення якості вищої освіти. Основною метою зустрічей було вдосконалення змісту освітніх програм відповідно до сучасних викликів ринку праці. Зокрема, під час обговорення наголошувалося на важливості врахування практичних потреб бізнесу та інтеграції сучасних маркетингових інструментів в освітній процес.

Учасниками зустрічей стали представники бізнесу, маркетингових агенцій, випускники кафедри, викладачі, аспіранти, а також студенти, які безпосередньо залучені до освітнього процесу, а саме: Ірина Лилик, президент громадської організації «Українська Асоціація Маркетингу», голова Індустріального гендерного комітету з реклами, метою якого є боротьба проти дискримінації в рекламі; Андрій Федорченко, головний редактор журналу «Маркетинг в Україні», доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри маркетингу імені А. Ф. Павленка Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана, голова підкомісії зі спеціальності 075 Маркетинг Науково-методичної комісії № 5 з бізнесу, управління та права сектору вищої освіти Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки України; Євген Ромат, голова Спілки рекламістів України, член Академії економічних наук України, член робочої групи з розроблення професійного стандарту Маркетинг; Дмитро Рубан, головний редактор журналу «Маркетинг та реклама»,  в. о. директора Департаменту суспільних комунікацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації); Вікторія Дубінкіна, в. о. заступника директора Департаменту суспільних комунікацій Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації);  Тетяна Черпак, начальниця управління розвитку громадської активності та співпраці з неурядовими організаціями Департаменту суспільних комунікацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації); Жанна Жигалкевич, професор кафедри менеджменту підприємств Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», д. е. н.;  Юрій Гаврилечко, к. н. з держ.упр., доц. кафедри національної безпеки, менеджменту та публічного адміністрування Чернігівського інституту інформації, бізнесу  і права ЗВО «МНТУ»; Наталія Озга, юристконсульт ТОВ Агрофірма «Козацька»; Наталія Петрова, директор КНП «Центр комунікації»; Валентин Булах, керівник ГО «Простір корисної дії»; Євген Лопушинський, в. о. директора КП «КИЇВІНФОРМ»; Роман Пересунько, власник ТОВ «МЕДІА ХАБ»;  здобувачі освіти: Іван Скороходов, ОНП «Маркетинг», гр. ДФМ-1-24; Анна Пірієнко, ОПП «Маркетинг»,  гр. БМР-1-23; Любов Кунєва, ОПП «Комунікаційний маркетинг», гр. МгКМ-1-24; Анна Куницька, ОПП «Цифровий маркетинг», гр. БМРД-1-23; Олександр Стучинський ОПП «Маркетинг» гр. БМР-1-21; Анастасія Нечитайло, ОПП «Маркетинг», гр БЗМР-1-21; Ксенія Самойленко, ОПП «Маркетинг», гр. БМР-1-22; Віталій Сіренко, випускник ОПП «Комунікаційний маркетинг» та багато інших.

У процесі обговорення по кожній освітній програмі було переглянуто мету, унікальність та освітні компоненти, що сприяють формуванню загальних і фахових компетентностей та досягненню програмних результатів навчання. Під час обговорення освітніх програм Тетяна Черпак звернула увагу на актуальність, своєчасність та затребуваність фахівців за спеціальністю D5 Маркетинг. Жанна Жигалкевич та Євген Ромат особливу увагу приділили питанням обговорення нових освітніх підходів та розширенню можливостей для студентів у сфері цифрового маркетингу, аналітики, брендингу та маркетингових комунікацій. Після виступу Ірини Лилик та Дмитра Рубана всі учасники обговорень погодилися, що для ефективної підготовки студентів необхідно посилити практичну складову навчання, розширити можливості проходження стажувань у провідних компаніях, а також упровадити кейс-методику викладання. Також запропоновано розглянути можливість залучення практиків та представників бізнесу до викладання окремих дисциплін, що допоможе студентам отримати актуальні знання безпосередньо від фахівців галузі.

Окремо було розглянуто формування переліку ключових компетенцій, необхідних випускникам для ефективного працевлаштування та кар’єрного зростання. Роман Пересунько наголосив на важливості поєднання технічних та аналітичних навичок із розвиненими soft skills, зокрема критичним мисленням, комунікаційними здібностями, вмінням працювати в команді та приймати стратегічні рішення.

Студенти кафедри маркетингу та комунікаційного дизайну Анна Пірієнко, Любов Кунєва, Олександр Стучинський, Ксенія Самойленко, Анна Куницька  активно висловлювали свої думки щодо змісту дисциплін, методів викладання та рівня інтеграції практичних навичок у освітній процес. Вони наголосили на важливості більшої взаємодії з реальними компаніями, участі у практичних маркетингових проєктах та можливості роботи над кейсами ще під час навчання.

Стеккхолдер Іван Скороходов та випускник спеціальності D5 Маркетинг Віталій Сіренко закцентували на необхідності введення в ОПП «Маркетинг» та ОПП «Цифровий маркетинг»  освітньої компоненти «Інформаційні технології у маркетингу». Таке рішення одноголосно підтримали всі стейкхолдери. За результатами зустрічей були ухвалені рішення щодо посилення співпраці з бізнесом, інтеграції практико орієнтованого навчання, розширення можливостей стажувань для студентів та залучення іноземних лекторів до освітнього процесу.

 


Після завершення всіх зустрічей було внесено зміни в освітні програми і презентовано остаточний варіант ОПП та ОНП спеціальності D5 Маркетинг. Учасники позитивно оцінили освітні програми кафедри маркетингу та комунікаційного дизайну і зазначили, що пропозиції, які було надано під час попередніх обговорень проєктними групами було враховано. Андрій Федорченко додав, що всі освітні програми поєднують ґрунтовну теорію, практично орієнтовані та відповідають викликам сьогодення, а також стратегічному курсу України на інтеграцію в європейській простір. Завідувач кафедри маркетингу та комунікаційного дизайну Олена Євсейцева подякувала всім учасникам заходів, які відбувалися протягом цього періоду обговорення, за їхню активну участь, конструктивний діалог та важливі рекомендації.

Спільними зусиллями ми вдосконалюємо маркетингову освіту та готуємо майбутніх фахівців, затребуваних на міжнародному ринку!

04.07.2025