КНУТД
Київський національний університет технологій та дизайну

UA EN

ВДОСКОНАЛЕННЯ ЗМІСТУ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ

У контексті сучасних змін, пов’язаних із поглибленням співпраці та поширенням української вищої педагогічної освіти у європейському освітньому просторі, дедалі більшої актуальності набуває проблема підвищення якості фахової, зокрема психолого-педагогічної підготовки майбутніх педагогів на всіх освітніх рівнях.

29 жовтня 2025 року під час XVII Міжнародної виставки «Інноватика в сучасній освіті» відбувся науково-практичний семінар «Підвищення ефективності викладання психолого-педагогічних дисциплін: виклики та рішення», ініційований Інститутом педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України. Захід став важливим етапом у реалізації дослідницьких проєктів, спрямованих на вдосконалення змісту психолого-педагогічної підготовки майбутніх педагогів.

Модерували семінар Лариса Петренко, доктор педагогічних наук, професор та Мирослава Вовк, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України.

 

У роботі семінару взяли участь понад 90 науковців і педагогів із провідних університетів України, зокрема  Алла Семенова, завідувач кафедри професійної освіти у сфері технологій і дизайну Київського національного університету технологій та дизайну, доктор педагогічних наук, професор. Алла Василівна представила доповідь з теми: «Методологічні аспекти врахування нелінійного характеру процесів вивчення психолого-педагогічних дисциплін у ЗВО як ціннісно-орієнтованого чуттєвого досвіду».

 

У доповіді професор Алла Семенова закцентувала увагу на важливості переосмислення психолого-педагогічної підготовки з позицій особистісно ціннісного підходу, який поєднує елементи емоційного досвіду, креативності й педагогічної рефлексії. Такий підхід відповідає сучасним викликам у сфері освіти, зокрема цифровізації, змішаного навчання та необхідності формування гуманістично орієнтованої особистості педагога.

Учасники семінару обговорили актуальні питання модернізації викладання психолого-педагогічних дисциплін, обмінялися досвідом і визначили спільні напрями подальшої співпраці.

За результатами роботи було рекомендовано оновити зміст психолого-педагогічної підготовки майбутніх педагогів шляхом:

  • упровадження сучасних змістових модулів і тем з психопедагогіки, персонології освіти та історико-педагогічної спадщини;
  • посилення націєтворчого контексту освітніх програм;
  • актуалізації проблем психологічного благополуччя й ментального здоров’я вчителів і здобувачів освіти;
  • створення цифрового навчально-методичного супроводу викладання психолого-педагогічних дисциплін.

Захід став важливим майданчиком для наукового діалогу, професійного обміну й визначення шляхів подальшого розвитку психолого-педагогічної освіти в Україні.

13.11.2025