КНУТД
Київський національний університет технологій та дизайну

UA EN

РЕЗУЛЬТАТИ ПРОВЕДЕННЯ V-ГО ВСЕУКРАЇНСЬКОГО НАУКОВО-МЕТОДИЧНОГО СЕМІНАРУ «ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТОК СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНОГО ФАХІВЦЯ», ПРИСВЯЧЕНОГО ДНЮ НАУКИ УКРАЇНИ

15 травня 2014 року в КНУТД проводився V Всеукраїнський науково-методичний семінар «Формування та розвиток соціальної відповідальності в процесі підготовки сучасного фахівця», присвячений Дню науки України. Організаторами виступили Київський національний університет технологій та дизайну і Українська асоціація з розвитку менеджменту та бізнес-освіти.

 

На семінарі були присутні керівники та адміністратори ВНЗ, керівники та співробітники навчальних відділів університетів, декани та заступники деканів факультетів, завідувачі та заступники завідувачів кафедр, викладачі, представники підприємств, банківських установ та організацій.

В роботі семінару прийняло участь 82 особи, із них 59 – представники КНУТД, 23 – представники інших ВНЗ та організацій, а саме Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Київського національного економічного університету ім. Вадима Гетьмана, Державного університету телекомунікацій, Харківського національного економічного університету, Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут», Одеського національного університету ім. І. І. Мечникова, Житомирського державного технологічного університету, Донецького державного університету управління, Донецького національного університету економіки та торгівлі ім. М. Туган-Барановського, Національного лісотехнічного університету України (м. Львів), Донбаської державної машинобудівної академії, Національного авіаційного університету, Дніпродзержинського державного технічного університету, ВНЗ «Університет економіки та права «Крок», Української асоціації якості, Банку «Platinum Bank».

 

На семінарі виступили провідні вчені та фахівці України, а саме Ушакова Ніна Миколаївна, к. е. н., професор, Почесна Голова УАРМБО, Магазинщикова Ірина Петрівна, к.соц.н., доцент, завідувач кафедри соціології та культурології Національного лісотехнічного університету України (м. Львів), Олена Щербина, начальник відділу зі сталого розвитку Platinum Bank, Корчига Любов Іванівна, директор Центру кар’єри Донецького Національного університету економіки та торгівлі ім. Михайла Туган-Барановського, Гончаров Юрій Вікторович, д.е.н., проф., Заслужений економіст України, академік АЕН України, завідувач кафедри менеджменту Київського національного університету технологій та дизайну, член Ради УАРМБО, Кабаков Юрій Борисович, директор Органу сертифікації персоналу Української асоціації якості, к.т.н., член Міжнародної гільдії професіоналів з якості, Карпова Ольга Михайлівна, виконавчий директор Бізнес Школи КРОК.

У доповідях відмічалося, що питання соціальної відповідальності стосуються сьогодні всіх організацій, як ділових, що займаються виробництвом товарів та наданням послуг, так і інших організацій, в тому числі і тих, що надають освітні послуги. Останнім часом в Україні відбуваються помітні зрушення у плані поширення у вищій освіті ідеї її соціальної відповідальності.

Основні напрями реалізації соціальної відповідальності освіти:

  • соціально-відповідальна діяльність системи освіти як суб'єкта надання освітніх послуг, а закладів освіти – як організацій, що є суб'єктами ринку освітніх послуг;
  • поширення у суспільстві знань з корпоративної соціальної відповідальності.

 

У структурі соціальної відповідальності освіти у відповідності до принципів Глобального договору можна виділити такі елементи:

1. Забезпечення високої якості навчального процесу та наукових досліджень, інноваційності розвитку, конкурентоспроможності навчального закладу;

2. Глибоке розуміння потреб колективу та практичні дії керівництва навчального закладу, спрямовані на їх задоволення, поліпшення умов праці, навчання та відпочинку;

3. Усвідомлення керівництвом, педагогічними працівниками, персоналом і учнями (студентами) соціальної ролі свого навчального закладу в суспільстві, у регіоні, місті, а також необхідності діяти відповідно до їх вимог та потреб;

4. Активна соціальна діяльність, що є складовою стратегії навчального закладу, ініціювання різних соціальних і екологічних проектів, благодійницьких акцій та участь в них;

5. Взаємодія та постійний діалог із стейкхолдерами, органами влади, місцевими громадами, громадськими організаціями;

6. Постійний контроль за своїми діями з урахуванням їх результатів і наслідків та самооцінка на базі соціально-значущих критеріїв;

7. Відкритість та прозорість діяльності, публічна звітність перед колективом, стейкхолдерами та громадськістю.

У напрямі поширення у суспільстві знань з соціальної відповідальності можна виокремити такі завдання:

  • запровадження концепції соціальної відповідальності у зміст всіх рівнів освіти;
  • підготовка викладачів для викладання навчальних дисциплін із соціальної відповідальності.

Результатом здійснення цих завдань стане:

  • Підвищення якості й доступності освітніх послуг;
  • Зростання людського капіталу України та його сталий розвиток;
  • Зростання репутаційного капіталу навчального закладу і його конкурентоспроможності.

 

Учасники отримали презентаційні та ілюстративні матеріали семінару. Присутнім були вручені сертифікати учасника за підписом Проректора з науково-педагогічної роботи КНУТД професора Ігнатьєвої І. А. та Почесної Голови Української Асоціації з розвитку менеджменту та бізнес-освіти професора Ушакової Н. М.

20.05.2014