Засідання гуртка «Педагогічний пошук» за керівництва доцентки кафедри фізичного виховання та здоров’я Ольги Внукової у першому семестрі 2024-2025 н. р. відбувалися відповідно до плану, у випадках повітряної тривоги – в укритті.
На засіданні з теми «Дотримання академічної доброчесності – запорука професійності майбутніх фахівців» обговорювали дослідження гуртківців Коваленко Ангеліни, Сотніченко Олександри, які в подальшому були представлені на П Всеукраїнській науково-практичній конференції (8 жовтня 2024 р., м. Київ, КНУТД) та опубліковані у матеріалах конференції.
Гуртківці доповіли, що у серпні 2024 р. було проведено дослідження щодо академічної доброчесності на основі розробленого опитувальника із 10 запитань. У дослідженні взяли участь здобувачі вищої освіти другого курсу різних спеціальностей КНУТД, усього – 110 осіб. Гуртківці прагнули виявити рівень обізнаності студентів про академічну доброчесність та чи бувають вони недоброчесними. 93,6 % респондентів вважають Кодекс академічної доброчесності КНУТД ефективним регулятором норм поведінки в університеті для усіх учасників освітнього процесу: і студентів, і викладачів (рис. 1).
Рис. 1. Про Кодекс академічної доброчесності КНУТД
Але було виявлено, що 29,1 % опитаних студентів вдавалися до списування. Найчастіше це було ще в школі, хоча дехто списував і в університеті. Було виявлено, що найчастіше студенти можуть списувати або використовувати штучний інтелект під час написання рефератів. Усі респонденти погодились, що дотримання академічної доброчесності сприяє набуттю фахових компетентностей і є важливим у процесі професійної підготовки. Отже, недотримання академічної доброчесності є серйозною загрозою підготовки фахівця.
Гуртківці дійшли висновку, що не можна допускати, щоб майбутні фахівці були позбавлені можливості критично мислити, шукали легких шляхів вирішення проблем та уникали відповідальності. Україні у післявоєнний період будуть потрібні фахівці, які зможуть у найкоротші строки відбудувати її та зробити процвітаючою.
Серед гуртківців – переважно здобувачі вищої освіти зі спеціальності «Фізична культура і спорт», яким на засіданні гуртка з теми «Актуальні проблеми фізичного виховання в Україні на сучасному етапі» було цікаво обговорювати питання, що впливають на стан фізичного розвитку молоді та загальне здоров'я нації. Гуртківцями були розглянуті проблеми фізичного виховання в сучасній Україні, а саме: 1) нестача сучасного обладнання та ресурсів, що обмежує можливості для якісних занять фізкультурою; 2) у багатьох школах фізичне виховання не завжди проводиться на належному рівні через обмежений час на заняття, нестачу кваліфікованих фахівців або застарілі методи викладання; 3) сучасні діти ведуть малорухливий спосіб життя через популяризацію електронних розваг і недостатню мотивацію до фізичної активності, що призводить до проблем зі здоров'ям; 4) програми фізичного виховання не завжди адаптовані для осіб з особливими освітніми потребами, що обмежує їхній доступ до фізичної активності; 5) усвідомлення населенням важливості фізичної активності у підтримці здоров'я є недостатнім.
Гуртківцями було визначено, що розв'язання цих проблем потребує комплексного підходу, у тому числі, проведення інформаційних кампаній та створення мотиваційних програм для популяризації здорового способу життя.
Цікавим було заняття гуртківців з теми «Формування патріотичних якостей студентів під час фізичного виховання та занять спортом», на якому обговорювалось питання про те, що фізична активність сприяє вихованню моральних цінностей, відданості своїй країні.
Гуртківці обмінювалися науковими пошуками про те, що заняття спортом у команді сприяють розвитку згуртованості, довіри та взаємодопомоги. Спільні зусилля для досягнення перемоги вчать студентів працювати на благо спільної мети, що відображає ідею служіння своїй громаді. Участь у змаганнях може підсилити почуття гордості за свій заклад освіти чи регіон, а також зміцнити патріотичний дух. Включення у заняття фізичного виховання елементів національних видів спорту (наприклад, бойового гопака) та ознайомлення з історією спортивних досягнень країни сприяє розумінню багатої культурної спадщини України. Показ прикладів видатних українських спортсменів, які своїми здобутками прославили країну на міжнародній арені, допомагає студентам зрозуміти, що досягнення у спорті можуть бути способом показати відданість та любов до Батьківщини.
Отже, студенти, які займаються спортом та фізичною культурою в атмосфері патріотичного виховання, краще розуміють, що спортивна дисципліна пов'язана не лише зі здоров'ям та досягненнями, а й з моральними цінностями, які впливають на їхню особистість як громадян України.
На засіданні гуртка з теми: «Історія фізичного виховання та спорту в Україні» члени гуртка Зюзюка Катерина, Мунтян Вероніка, Чеботарьов Олександр доповіли про результати своїх досліджень з історії улюблених видів спорту: фігурного катання, гімнастики, важкої атлетики. Обговорювали, як ці види спорту розвивалися протягом десятиліть та яке місце займають у спортивній спадщині України та світу; про видатних спортсменів та тренерів, які зробили значний внесок у розвиток фігурного катання, гімнастики, важкої атлетики. Також студентам вдалося проаналізувати соціально-культурний контекст, у якому розвивалися ці види спорту, їхній вплив на формування цінностей, таких як наполегливість, дисципліна та любов до Батьківщини.
На засіданні інші члени гуртка змогли виступити з короткими повідомленнями про своїх спортивних кумирів. Обговорення підсилили патріотичні почуття студентів і допомогли усвідомити значення спортивних досягнень як невід'ємної частини національної гордості та самобутності, сприяючи формуванню мотивації до особистого розвитку.
11.11.2024