Адреса: 01011 м. Київ, вул. Мала Шияновська (Немировича-Данченка), 2, навчальний корпус 4, ауд. 4-0320, 4-0322
Контактні телефони: +38044-256-84-10, +38044-256-21-70
e-mail: | |
|
Адреса: 01011 м. Київ, вул. Мала Шияновська (Немировича-Данченка), 2, навчальний корпус 4, ауд. 4-0320, 4-0322
Контактні телефони: +38044-256-84-10, +38044-256-21-70
e-mail: | |
|
Витоки кафедри професійної освіти в сфері технологій та дизайну Київського національного університету технологій та дизайну сягають 1948 року, коли на кафедрі іноземних мов університету (тоді — Київського технологічного інституту легкої промисловості) було створено секцію російської мови (для підготовки іноземних громадян). І лише в 1971 році на базі цієї секції було створено кафедру російської мови.
Після прийняття «Закону про мови в Українській РСР» у 1990 році кафедру було реорганізовано в кафедру української та російської мов. Із грудня 2002 року вона мала назву кафедра педагогіки, української та російської мов, із червня 2008 року — кафедра педагогіки та методики професійного навчання. Із липня 2017 року — кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну.
Першим завідувачем кафедри була доцент Олена Ерастівна Бєднова (1971—1972 рр.), потім упродовж десяти років кафедру очолювала Дориса Павлівна Іванова. Кафедрою в різні часи завідували: 1983—2001рр. —
Першим завідувачем кафедри була доцент Олена Ерастівна Бєднова (1971—1972 рр.), потім упродовж десяти років кафедру очолювала Дориса Павлівна Іванова. Кафедрою в різні часи завідували: 1983—2001рр. — кандидат філологічних наук, доцент Олексій Федотович Пінчук; 2001—2016 рр. — кандидат педагогічних наук, доцент Людмила Вікторівна Житеньова; 2016—2017 рр. — доктор педагогічних наук, доцент Світлана Ростиславівна Бабушко; 2017—2023 рр. — доктор педагогічних наук, професор Тетяна Михайлівна Деркач; 2023—2024 рр. — доктор педагогічних наук, доцент Марія Михайлівна Білянська. Із 2025 року кафедру очолює Алла Василівна Семенова, доктор педагогічних наук, професор.
На кафедрі працюють доктори педагогічних наук, професори, кандидати педагогічних наук та психологічних наук, доценти.
У 1992 році закінчила з відзнакою Одеське вище училище метрології стандартизації та сертифікації за спеціальністю «технік-метролог електротеплотехнічних вимірювань». Педагогічну діяльність розпочала у 1994 р. вчителем основ інформатики та обчислювальної техніки в загальноосвітній школі м.Одеси. Протягом 1998–2002 рр. працювала викладачем загальної електротехніки та мікроелектроніки Одеського автодорожнього технікуму. Після закінчення у 1997 році Південноукраїнського державного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського за спеціальністю «учитель фізики та інформатики» навчалася в аспірантурі з 1998 до 2001 рр. цього ЗВО. У 2001 р. захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – «Теорія і методика професійної освіти» з теми «Професійна діяльність учителя з розвитку творчих здібностей старшокласників на уроках природничо-математичного циклу». З 2002 до 2008 рр. викладала в Південноукраїнському державному педагогічному університеті імені К.Д. Ушинського на посадах асистента, старшого викладача, доцента кафедри педагогіки. Вчене звання доцента кафедри педагогіки присвоєно у 2005 р. З 2008 до 2012 рр. працювала на посаді професора кафедри юридичної психології та журналістики Одеської національної юридичної академії. У 2009 р. захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – «Теорія і методика професійної освіти» з теми «Теоретичні і методичні засади застосування парадигмального моделювання у професійній підготовці майбутніх учителів». У 2010–2017 рр. викладала у Одеському регіональному відділенні Національної школи суддів України. З 2012 до 2020 рр. працювала на посаді професора Одеського національного політехнічного університету, на посаді директора-засновника навчально-консультаційного центру «Педагогічна майстерність» (2012 р.). У 2015 р. присвоєне вчене звання професора кафедри політології. З 2018 до 2022 рр. працювала на посаді професора кафедри стандартизації оцінки відповідності та освітніх вимірювань, а з 2019 до 2023 рр. – директора науково-дослідного інституту проблем забезпечення якості освіти Одеської державної академії технічного регулювання та якості. З 2023 до 2024 рр. обіймала посаду професора, провідного наукового співробітника Одеського державного університету внутрішніх справ. Автор-засновник освітньо-наукового порталу «Педагогічна майстерність викладача вищої школи». Автор понад 200 наукових та навчально-методичних праць, зокрема 18 монографій; 14 підручників та навчально-методичних посібників з професійної педагогіки, зокрема авторських інтерактивних тренінгів із використанням мультимедійних технологій в освітньому процесі, понад 100 наукових статей у міжнародних і фахових виданнях, тез доповідей різного рівня. Підготувала шістьох кандидатів педагогічних наук, 1 доктора педагогічних наук. Стипендіат Кабінету Міністрів України для молодих учених (2005–2007 рр.). |
У 1997 році з відзнакою закінчила педагогічний факультет Українського державного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова за спеціальністю «Практична психологія, педагогіка і психологія (шкільна)» та здобула кваліфікацію – практичний психолог у закладах освіти, викладач педагогіки та психології. Із 1997 по 2000 рр. працювала в Київському міжнародному університеті цивільної авіації на посаді психолога на факультеті військової підготовки у відділі виховної роботи. У 2004 р. здобула науковий ступінь кандидата психологічних наук. Із 2006 року працює в Київському національному університеті технологій та дизайну на посадах старшого викладача кафедри політології та соціології, доцента кафедри політології та соціології. Із 2012 по 2017 рр. обіймала посаду доцента кафедри педагогіки та методики професійного навчання. Із 2017 р. по теперішній час – доцент кафедри професійної освіти в сфері технологій та дизайну. Опублікувала понад 60 наукових та науково-методичних праць, у тому числі індексованих у наукометричних базах даних Web of Science. Автор навчально-методичного посібника для студентів ВНЗ та учителів у співавторстві з проф., д. пед. н. А. П. Каніщенко «Система роботи над розумінням тексту у початковій школі». |
Закінчила Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова (нині – Український державний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова (учитель укр. мови і літератури) та Київський міський педагогічний університет імені Б. Д. Грінченка (практичний психолог). У Київському національному університеті технологій та дизайну працює з 2002 року. У 2012 році захистила кандидатську дисертацію за спеціальністю 19.00.01 – «Загальна психологія, історія психології» у Київському національному університеті імені Тараса Шевченка. Автор низки наукових та науково-методичних праць. |
У 1992 р. закінчила Київський технологічний інститут легкої промисловості за спеціальністю «Конструювання швейних виробів». Після закінчення аспірантури у Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманова в 2013 році захистила кандидатську дисертацію та у 2016 році здобула вчене звання доцента. Із 2009 на викладацький роботі в Національному педагогічному університеті імені М. П. Драгоманова – асистент (2009–2013), з 2016 року – доцент кафедри промислової інженерії та сервісу Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова. У КНУТД працює з 2023 року. Опублікувала понад 80 наукових і науково-методичних праць. З-поміж них 35 наукових статей у вітчизняних і 2 у зарубіжних виданнях, зокрема індексованих у наукометричних базах даних Web of Science, є автором Освітньо-професійних комплексів за спеціальністю 015 Професійна освіта. Дизайн, 015 Професійна освіта. Технологія виробів легкої промисловості. |
У 2004 році з відзнакою закінчила педагогічний факультет Рівненського державного гуманітарного університету за спеціальністю «Початкове навчання» та здобула кваліфікацію – вчитель початкових класів, практичний психолог в закладах освіти. У 2006 році з відзнакою закінчила педагогічний факультет Рівненського державного гуманітарного університету за спеціальністю «Початкове навчання» та здобула кваліфікацію – магістр педагогічної освіти, викладач педагогіки початкового навчання у ВНЗ. У 2014 р. здобула науковий ступінь кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – «Педагогічна та вікова психологія». 2004 — 2020 роки працювала в деканаті та методистом на кафедрі Рівненського державного гуманітарного університету. 2020 — 2021 роки обіймала посаду практичного психолога у Міжшкільному навчально-виробничому комбінаті м. Києва Святошинського району. Із 2024 року працює в Київському національному університеті технологій та дизайну на посадах завідувача навчальною лабораторією та старшого викладача кафедри професійної освіти в сфері технологій та дизайну. Автор низки наукових та науково-методичних праць. |
Освіта: 1996 — 2001рр. Київський національний торговельно-економічний університет. Товарознавчий факультет. Спеціальність: товарознавство та комерційна діяльність. Спеціалізація: товарознавство та торгівля непродовольчими товарами. З березня 2025 р. (на громадських засадах) – відповідальний секретар приймальної комісії ДЗВО «Університет менеджменту освіти». З cічня 2025 р. – гарант освітньо-професійної програми «Кризова психологія з основами психотерапії». З 10.09.2024 р. на посаді доцента кафедри психології та особистісного розвитку Навчально-наукового інституту менеджменту та психології Державного закладу вищої освіти «Університет менеджменту освіти» НАПН України, доцент. З вересня 2018 року і по 09.09.2024 р. на посаді доцента кафедри психології управління в Центральному інституті післядипломної освіти Державного закладу вищої освіти «Університет менеджменту освіти» НАПН України, доцент. Вересень 2009 року по вересень 2018 року доцент кафедри загальної, вікової та педагогічної психології Київського університету імені Бориса Грінченка. З 2008 – 2010 рр. – старший викладач кафедри практичної психології Міжрегіональної академії управління персоналом. |
У 2021–2025 рр. навчалася у Київському національному університеті технологій та дизайну за освітньо-професійною програмою «Професійна освіта (Технологія виробів легкої промисловості)» та здобула ступінь бакалавра з відзнакою. У 2025 році вступила до магістратури за цією ж спеціальністю. Бере активну участь у науково-практичних конференціях, а також у творчих і наукових конкурсах.
|
Навчальна площа, що закріплена за кафедрою, — 221 м2.
Кількість приміщень/загальна кількість місць: 8/110, з них аудиторій — 5.
У рамках наукової теми «Психолого-педагогічні особливості підготовки майбутніх фахівців у сфері технологій та дизайну» основна увага зосереджується на вивченні процесів формування професійно значущих якостей особистості, розвитку педагогічної майстерності та готовності студентів до творчої діяльності. Досліджуються питання вдосконалення методик навчання спеціальних дисциплін, інтеграції психолого-педагогічних підходів із сучасними освітніми технологіями, а також формування мотивації до професійного зростання й інноваційного мислення.
Викладачі кафедри здійснюють наукові розвідки у напрямах вивчення психологічних механізмів професійної адаптації студентів, формування їхнього естетичного смаку та дизайнерського мислення, розвитку креативних здібностей і комунікативної культури. Особлива увага приділяється створенню умов для гармонійного поєднання теоретичної підготовки з практичною діяльністю, що забезпечує становлення конкурентоспроможного фахівця у сфері технологій та дизайну.
Мета діяльності кафедри – забезпечення необхідних умов для організації процесу підготовки бакалаврів зі спеціальностей С4 Психологія, А5 Професійна освіта (за спеціалізаціями), за освітньо-професійними програмами Психологія, Професійна освіта (Технологія виробів легкої промисловості), магістрів зі спеціальності А5 Професійна освіта (за спеціалізаціями), а токож аспірантів спеціальності А5 Професійна освіта, які володітимуть глибокими знаннями та базовими професійними компетентностями в галузі психології, професійної освіти дизайну та технологій.
Значну увагу колектив кафедри приділяє розвитку міжнародного та міжкультурного діалогу з академічними організаціями країн ЄС через співпрацю. У курсах, що викладають на кафедрі, висвітлено позитивні приклади європейської екологічної політики та практики сталого розвитку в міждисциплінарному контексті. Основними результатами цього є підвищення обізнаності випускників щодо ключових аспектів ефективності екологічної політики ЄС, а також втілення цих знань у практичні підходи до організації сталої освіти та сталого виробництва в Україні та за кордоном.
Навчання здобувачів вищої освіти здійснюється за денною та денною скороченою, заочною та заочною скороченою, а також дистанційною формами навчання.
Здобувачі освіти кафедри беруть участь у багатьох творчих конкурсах та здобувають нагороди.
Студенти спеціальності «Психологія» у 2022 р. представили стартап «Центр психологічної підтримки КНУТД».
Всеукраїнська конференція здобувачів вищої освіти і молодих учених «Інноватика в освіті, науці та бізнесі: виклики та можливості» – це платформа для розвитку стартапівського руху в Київському національному університеті технологій та дизайну, що з кожним роком набирає обертів, мотивуючи активну новаторську молодь з проєктними пропозиціями для бізнесу до розвитку, підтверджуючи підприємницький формат університету в дії, де співпраця держави, науки, освіти та бізнесу є синергетичним чотирикутником знань інноваційного розвитку.
Оголошення про ювілейний ХХV Міжнародний конкурс молодих дизайнерів «ПЕЧЕРСЬКІ КАШТАНИ» стало для нас справжньою радістю та довгоочікуваною подією. Минув рік від попереднього конкурсу — рік викликів, змін і глибоких переосмислень. Ми подорослішали. Стали сильнішими, мужнішими. І тепер з новим досвідом та незламною вірою в перемогу, з невичерпною надією в серці та з любов’ю до України — ми знову вирішили творити. Кожен з нас щодня, кожною клітинкою тіла, відчуває біль і трагедію нашого народу. Але попри це — або, можливо, саме тому — ми не припиняли працювати. У нашій праці ми намагалися відтворити те в чому шукали опору, втіху, надію. У творчості ми знаходили шлях до світла.
Протягом двох місяців — у тривалих, емоційних, часом гарячих дискусіях — народжувалась наша колекція. Вона стала результатом співтворчості, діалогу, натхнення і втілення незламності духу. Адже ми вкладали в кожну деталь не просто технічні вміння — ми вкладали душу. І отже сьогодні можемо з гордістю представити нашу спільну роботу, створену з любов’ю до життя, до краси і до України «Розквіт всупереч хаосу».
Задумом було не просто зробити колекцію про квіти, які не прикрашають, а прориваються. Показати, що краса це не тільки тендітність, а ще й наполегливість і сила духу. Саме тому ці квіти, на нашу думку є відзеркаленням навколишнього фону. У світі де шов – це межа, квітка синьої троянди стає новим символом. Деконструкція в колекції демонструє надлом, втрату цілісності міського тіла. Неакуратні шви, відкриті зрізи – це рани простору, пам’яті, української ідентичності та крізь них проростають об’ємні квіти, що вперто квітнуть через хаос навколо. Це маніфест надії, краси, що не піддається системі. Колекція втілює контраст між жорстоким і ніжним, між технічною недбалістю і природною формою. Відкриті шви, необроблені краї, багатошаровість – це візуальний шум, в якому виростає об’ємна квітка – не як прикраса, а як ствердження присутності.
На жаль, наша колекція не потрапила у програму фінального показу. Але участь у конкурсі «ПЕЧЕРСЬКІ КАШТАНИ» для нас стала важливою подією, що надихнула на творчий пошук та об'єднала під керівництвом Інни Косяк, к. пед. н., доцента кафедри ПОСТД; Наталію Топчій, педагога-організатора та вчителя трудового навчання та технологій із Академічного ліцею №1 імені А.С. Малишка; Дар’ю БІЛОЦЬКУ студентку 4-го курсу ОП «Професійна освіта (Технології виробів легкої промисловості)».
Здобувачі освіти кафедри професійної освіти в сфері технологій та дизайну проходять навчальні практики в лабораторіях і майстернях КНУТД. Педагогічну практику – у провідних закладах професійної (професійно-технічної) освіти м. Києва: Київському професійному коледжі мистецтва та технологій сервісу і Київському професійному коледжі технологій та дизайну одягу. Практики з психології здобувачі проходять у закладах дошкільної освіти (Дошкільний навчальний заклад № 205, Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 240, Дошкільний навчальний заклад № 731 «Казка», Дошкільний навчальний заклад № 143, Дошкільний навчальний заклад № 632), консультативних центрах, коучингових і тренінгових організаціях, бізнес-підприємствах тощо.
Здобувачі освіти мають можливість також навчатися на військовій кафедрі, продовжити навчання в аспірантурі КНУТД.
Після закінчення навчання за спеціальністю А5 «Професійна освіта (за спеціалізаціями) випускники зможуть:
Після закінчення навчання здобувач освіти за спеціальністю С4 «Психологія» отримає кваліфікацію «бакалавр з психології» матиме:
Актуальність професії психолог наразі визначається потребами державних та приватних установ. Психологи, як висококваліфіковані фахівці, потрібні в багатьох сферах – від освіти до оборонної промисловості. Вибір залежить від прагнення зробити кар’єру та досягти успіху в певному напрямі.
Галузі, де зможуть працювати здобувачі освіти після закінчення навчання:
Система освіти: психолог дошкільних установ, шкільний психолог.
Організації: консультант з добору кадрів, консультант з управління, психолог дитячого центру творчості й дозвілля, консультант служби порятунку, митниці, психолог соціально-психологічної служби, коуч, психолог, тренер.
Військові організації: психолог реабілітаційного центру.
Правоохоронні органи: психолог виправного центру для неповнолітніх тощо.
Студенти кафедри ПОСТД
На кафедрі працюють наукові студентські гуртки:
Більшість студентів кафедри працевлаштовані за фахом. Наприклад,
Аліна Логвиненко, майстер виробничого навчання Київського вищого професійного училища технологій та дизайну одягу |
Олена Бабенчик, викладач фундаментальних дисциплін сфери дизайну для студентів-іноземців в АРТ-АКАДЕМІЇ сучасного мистецтва імені Сальвадора Далі |
Надія Фадеєва, викладач спеціальних дисциплін Київського фахового коледжу прикладних наук |
Євгенія Сімчук, майстер виробничого навчання Київського вищого професійного училища технологій та дизайну одягу |
Тетяна Гоц Майстер виробничого навчання ВСП «Рівненський економіко-технологічний фаховий коледж НУВГП» |
Ярослав Барсук та Тетяна Бойко, начальник збуту та головний дизайнер ПП «Ярослав» |
Олександр Лутченко, викладач Київського вищого професійного училища швейного та перукарського мистецтва |
Юлія Моляренко, помічник дизайнера |
Антон Долінський, директор |
Марина Заквацька, технолог Будинку моди Анни Бублик |
Мар’яна Журавська, викладач, керівник гуртка «Умілі ручки» та приватних швейних курсів |
Яна Федорець, дизайнер ТОВ «НІД ГРУП» |
Сергій Білозерцев, модельер-конструктор дизайн студії Atelier Viktor, Київ |
Яна Бєлова, ателье одягу, майстер з порятунку одягу |
Анастасія Харченко, Новопетрівська дитяча школа мистецтв |
Ірина Романюк Викладач спеціальних дисциплін Комунального закладу професійної (професійно-технічної ) освіти «Київський професійний коледж мистецтва та технологій сервісу» |
Валентина Паукова Освітня територія MIDGARD, керівник Fashion Hub |
Марія Попова Майстер виробничого навчання Комунального закладу професійної (професійно-технічної ) освіти «Київський професійний коледж мистецтва та технологій сервісу» |
Марія Негода Викладач професійно-теоретичної підготовки Комунального закладу професійної (професійно-технічної) освіти |
Усі дисципліни кафедри забезпечено навчально-методичною літературою. Розроблено електронні конспекти лекцій, методичні рекомендації до виконання практичних, курсових і дипломних робіт, навчальні посібники та підручники з усіх дисциплін, яких навчають викладачі кафедри.