Науково-педагогічні працівники кафедри філології та перекладу здійснюють дослідження за кількома напрямами, як-от:
– сучасні методи навчання іноземних мов як засіб формування іншомовної комунікативної компетентності студентів немовних закладів вищої освіти;
– сучасні аспекти перекладознавства та філології в контексті бізнес-комунікацій і середньої освіти.
Представники кафедри регулярно беруть участь у міжнародних і всеукраїнських наукових конференціях, симпозіумах, конгресах та круглих столах.
Викладачі кафедри оприлюднюють результати досліджень у наукових статтях, монографіях і тезах доповідей конференцій.
Основні наукові публікації науково-педагогічних працівників кафедри:
1. Romanchuk, S., Sytko, O., Karpik, M., Skoreiko-Svirska, I., & Isakova, Y. (2023). The role of cognitive linguistics in developing students’ communicative competence and forming their linguistic personality. Multidisciplinary Science Journal. 5. https://doi.org/10.31893/multiscience.2023ss0511 (Web of Science, Scopus).
2. Dvorianchykova, S., Bondarchuk, J., Syniavska, O., Pshenychna, I., Zahorulko, M. (2023). Principles of the development of academic integrity and critical thinking among philology students. Revista Eduweb. Vol. 17 Núm. 4. P. 105-116. https://doi.org/10.46502/issn.1856-7576/2023.17.04.11 (Web of Science).
3. Kondratska, H., Grigorieva, N., Kugai, K., Vyshnevska, M., Sapozhnykov, S. (2023). European experience of dual education for future teachers in Ukraine. Amazonia Investiga. 12(71). P. 271-283. https://doi.org/10.34069/AI/2023.71.11.24 (Web of Science).
4. Дзира, І. (2023). Тестаменти любецьких міщан як історичне джерело й пам'ятки справочинства Гетьманщини. Рукописна та книжкова спадщина України. Вип. 30. С. 213-223. https://doi.org/10.15407/rksu.30.213 (Web of Science).
5. Dvorianchykova S., Bondarchuk J., Syniavska O., Kugai K. (2022). Development of intercultural communicative competence in the process of teaching English to future interpreters. Arab World English Journal (AWEJ). Volume 13, Number 2, June. Р. 50-61. DOI: https://dx.doi.org/10.24093/awej/vol13no2.4 (Web of Science).
6. Bondarchuk, J., Dvorianchykova, S., Vyshnevska, M., Kugai, K., & Dovhopol, H. (2022). Ukrainian literature in the English speaking environment. Amazonia Investiga, 11(54), P. 264-272. DOI: https://doi.org/10.34069/AI/2022.54.06.25 (Web of Science).
7. Samodumska O., Pushkarova T., Hrytsenko O., Zahorulko M., & Pshenychna I. (2022). Professional and pedagogical training of future students of higher education with elements of gamification. Revista Eduweb, 16(4), 52-64. DOI: https://doi.org/10.46502/issn.1856-7576/2022.16.04.5 (Web of Science).
8. Kornieieva I., Makhovych I. (2022). Methodic of professionally-oriented English-language competence formation in monologue-presentation of future designers. Amazonia Investiga, 11 (59), 2022, P. 86-97. DOI: https://doi.org/10.34069/AI/2022.59.11.8 (Web of Science).
9. Dvorianchykova, S., Bondarchuk, J., Syniavska, O., Vyshnevska, M. (2021). Effectiveness of students’ distance learning in English business communication: the experience of Kyiv National University of Technologies and Design. Arab World English Journal (AWEJ). Special Issue on CALL (7). Р. 239-250. DOI: https://dx.doi.org/10.24093/awej/call7.17 (Web of Science).
10. Melnykov A.Yu., Shevchenko N.Yu., Isakova Ye.P., Bobkova E.Yu. (2020). Modeling the impact of University students research work on the results of their final certification. Journal of Physics: Conference series. V.1691.012187. ASEDU. DOI:10.1088/1742-6596/1691/1/012187 (Web of Science).
11. Sieriakova, I., Chernenko O., Muntian, O., Zhdanova, N. (2020). Communicative Styles through the Prism of Intersubjectivity. Arab World English Journal (AWEJ). Special Issue on the English Language in Ukrainian Context. 132-141. DOI: https://dx.doi.org/10.24093/awej/elt3.12 (Web of Science).
12. Isakova Ye., Zubenko K., Paziura N., Olekhnovych V., Ostashchuk V. A. (2020). A computer oriented model of blended learning of the English language. Науковий вісник НГУ. № 3. с.122-130. DOI: http://doi.org/10.33271/nvngu/2020-3/122 (Web of Science).
13. Ісакова, Є. (2023). Концептуалізація просторових відносин в англійській та українській мовах. Наукові праці Міжрегіональної академії управління персоналом. Філологія. Вип. 2 (7). С. 34-39. https://doi.org/10.32689/maup.philol.2023.2.5.
14. Дзира, І. (2023). Часопис «Рідна мова» Івана Огієнка та питання славістики. Бібліотечний вісник. №1 (269). С. 65-73. https://doi.org/10.15407/bv2023.01.065.
15. Дворянчикова, С., Бондарчук, Ю. (2023). Лінгвокраїнознавчі обрії онімів і поетонімів у навчанні української мови як іноземної. Acta Universitatis Wratislaviensis Slavica Wratislaviensia. Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. Vol. 178. S. 35-43. https://doi.org/10.19195/0137-1150.178.4.
17. Дворянчикова, С., Бондарчук, Ю. (2023). Українська як іноземна: принципи розвитку академічної доброчесності та критичного мислення в іноземних студентів. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки : збірник наукових праць. Вип. 43. С. 25-41. https://doi.org/10.26565/2073-4379-2023-43-02.
17. Мунтян, О. (2023). Колективне обговорення професійних проблем як складова ділової української мови. Закарпатські філологічні студії. Вип. 29. Т. 1. С. 89-93. https://doi.org/10.32782/tps2663-4880/2023.29.1.15.
18. Kugai K., Vyshnevska M. (2023). Foreign language competence of non-philological students: problems and solutions. Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи. Том 10: Науковий діалог у категоріях миру та війни [колективна монографія] / [наукова редакція: Я. Гжесяк, І. Зимомря, В. Ільницький]. Kонін-Ужгород-Перемишль: Посвіт, 2023. С. 105-117.
19. Kugai K., Vyshnevska M. (2023). Peculiarities of teaching foreign languages to computer specialties students. Baltic Journal of Legal and Social Sciences, (3), 93-100. https://doi.org/10.30525/2592-8813-2023-3-12
20. Krasnyuk M., Krasniuk S., Goncharenko S., Roienko L., Denysenko V., Liubymova N. (2023). Features, problems and prospects of the application of deep machine learning in linguistics //Bulletin of Science and Education, №11(17), 2023. 19-34. https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-11(17)-19-34
21. Vyshnevska M., Kugai K. (2023). The problem of developing foreign-language communicative competence among economics students. Modern Science - Moderní Vĕda. Praha. Česká republika, Nemoros, №2, 92-99.
22. Gudkova N. (2023). Adaptation of English borrowings in Ukrainian economic discourse. Науковий Вісник Міжнародного Гуманітарного Університету. Серія «Філологія». Одеса: Видавничій дім «Гельветика», 2023. Вип. 59. Том 1. С. 76-79. DOI: https://doi.org/10.32841/2409-1154.2023.59.1.17
23. Bondarchuk J., Kugai K. (2022). Communicative competence in training interpreters. Periodyk Naukowy Akademii Polonijnej, Częstochowa, 51, nr 2. P. 25-30. DOI: https://doi.org/10.23856/5103
24. Borolis I., Vyshnevska M., Shkura N. (2022). Modern approaches to the training of linguists-translators. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика». Вип. 47. Том 2. С. 157-163. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/47-2-25
25. Денисенко В. (2022). Педагогічна техніка викладача як фасилітатора учбового процесу та її компоненти. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика». Вип. 48. Том 1. С. 284-288. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/48-1-44
26. Денисенко В., Гладуш І. (2022). Нормативно-правове забезпечення розвитку освіти в Україні. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Вип. 55. Том 1. C. 259-263. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/55-1-42
27. Гудкова Н. М. (2022). Особливості перекладу договорів і контрактів: лексико-граматичний аспект. Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: серія «Філологія». Острог: Вид-во НаУОА. Вип. 15(83). С. 74-78. DOI: https://doi.org/10.25264/2519-2558-2022-15(83)-74-78
28. Лебедєва С.Л. (2022). Соціолінгвістичні особливості проникнення слів латинського походження в українську, англійську та італійську мови. Закарпатські філологічні студії. Видавничий дім «Гельветика». Вип. 21. Том 1. С. 206-211. DOI: https://doi.org/10.32782/tps2663-4880/2022.21.1.38
29. Лебедєва С.Л., Лебедєв М.К. (2022). Месенджер Тelegram як основний і додатковий канал комунікації в освітньому процесі. Інноваційна педагогіка. Видавничий дім «Гельветика». Вип. 54. Том 2. С. 193-196. DOI: https://doi.org/10.32782/2663- 6085/2022/54.2.38
30. Гудкова Н. М. (2021). Особливості перекладу англомовної фінансової термінології крізь призму метафоризації. Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. Філологічні науки. Старобільськ: ВДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка». № 7 (345). С. 145-152. DOI: https://doi.org/10.12958/2227-2844-2021-7(345)-145-152
31. Корнєєва І. О. (2021). Сучасний стан формування професійно орієнтованої англомовної компетентності у самостійній роботі студентів технічних спеціальностей. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. Наук. Журнал. Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка. № 4 (108). С. 132-141. DOI: https://doi.org/10.24139/2312-5993/2021.04/134-144
32. Дворянчикова С. Є. (2020). Онімний простір комедії режисера А. Лукіча «Мої думки тихі» (2019). Вісник Запорізького національного університету: Збірник наукових праць. Філологічні науки. Запоріжжя: Запорізький національний університет. № 1. Ч. І. С. 50-56. DOI: https://doi.org/10.26661/2414-9594- 2020-1-1-7
33. Дворянчикова С. Є. (2020). Романтичні засади онімного простору балади Л. І. Боровиковського «Маруся». Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія «Філологія». Одеса: Видавничий дім «Гельветика». № 46. Т. 1. С. 122-125. DOI: https://doi.org/10.32841/2409-1154.2020.46-1.28
34. Роєнко Л. В. (2020). Вимоги до автентичних матеріалів та їх значення у формуванні іншомовної компетенції на заняттях зі студентами немовних факультетів закладів вищої освіти. Вісник Запорізького національного університету. Педагогічні науки. № 3 (36), Ч. ІІ. С. 215-220. DOI: https://doi.org/10.26661/2522-4360-2020-3-2-32
35. Гудкова Н. М. (2020). Лексичні трансформації при перекладі термінологічної лексики сфери дизайну та текстилю. Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. Серія: філологічні науки. Старобільськ: Вид-во ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка». Вип. № 3 (334). С. 68-74. DOI: https://doi.org/10.12958/2227-2844-2019-3(334)-68-74
36. Гудкова Н. М. (2020). Формування навичок письмового перекладу як складової перекладацької компетентності студентів у немовних вишах. Наукові записки Національного університету «Острозька Академія»: cерія «Філологія». Острог: Вид-во НаУОА. Вип. 9 (77). С. 243-245. DOI: https://doi.org/10.25264/2519-2558-2020-9(77)-243-245
37. Borolis I. I., Vyshnevska M. O. (2020). Modern system of adult education in Ukraine: challenges and opportunities. Український психолого-педагогічний науковий збірник. № 21. С. 17-22.
З 2015 року колектив кафедри філології та перекладу започаткував проведення Всеукраїнської конференції «Інноваційні тенденції підготовки фахівців в умовах полікультурного та мультилінгвального глобалізованого світу», присвяченої проблемам та перспективам формування професійної компетентності майбутніх фахівців, з 2016 – Міжнародної конференції «Діалог культур у Європейському освітньому просторі», яка покликана створити професійний майданчик для обговорення філологічних аспектів міжкультурного діалогу, поширення досвіду щодо підвищення якості підготовки іноземних здобувачів у ЗВО України та покращення їхньої адаптації у мовному середовищі https://dk.knutd.edu.ua/.
Колектив кафедри філології та перекладу імплементує угоду про співробітництво між Бакинським слов’янським університетом (Азербайджан) і КНУТД у науковій, академічній і культурній сферах (зокрема, у галузі філологічних, перекладацьких і українознавчих та азербайджанознавчих студій), що полягає в розвитку контактів між науково-педагогічними працівниками обох університетів, обміні між здобувачами вищої освіти та учасниками різних форм післядипломної освіти шляхом організації різноманітних курсів і програм.